{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Behagelige ridesko/jodphurs? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg har haft ridningen på lavt blus i en 8 års tid, men nu har min mor og jeg investeret i en skøn islænderhoppe. I den forbindelse har jeg overvejet at købe et par nye ridesko/jodphurs, da dem jeg har har lidt for glat underside og er et halvt nummer for store.

I går prøvede jeg så et par stykker i en butik og de var alle sammen voldsomt ubehagelige - utroligt stive og med træls pasform. Og mine fødder er ellers ret almindelige og er generelt nemme at finde sko til.

Er der nogen der kan anbefale et par som er behagelige og bløde i læderet og som ikke føles som stive torturinstrumenter? Eller er den slags sko bare sådan nu om dage?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Behagelige ridesko/jodphurs?
  • #2   31. jul 2019 Okay - jeg har heller ikke noget imod at bruge penge på nogle der er behagelige, men hvis jeg ikke kan finde nogen af den slags ... nå, jeg må vel prøve at tage i den anden butik i nærheden, måske de har hvad jeg leder efter. smiley

• #3   31. jul 2019 Jeg er ikke helt enig med at de billige, nødvendigvis er dårligere, jeg har et par Horze Kilkenny, de er helt vildt lækre at have på, jeg går sågar tur med hunden i dem, så lækre er de.
    Bløde i læderet, god pasform og enormt behagelige at have på, jeg synes ofte at jodphurs gnaver, især over hælen, men det gør de overhovedet ikke og det der med at "De skal gåes til" glem det, det er super fra dag 1.
    kan klart anbefales!

• #4   31. jul 2019 Jeg har faktisk kigget på Kilkenny, som ser ret fine ud. Det er dem med snører?

• #5   31. jul 2019 der er snører, men kun til pynt, der er lynlås i hælen, og selvom man skulle tro det, så er det ikke irriterende smiley

• #6   31. jul 2019 Jeg læste i en anmeldelse at de føles glatte i stigbøjlerne, altså sålen. Hvad synes du? smiley

• #7   31. jul 2019 Det synes jeg ikke umiddelbart, der er jo også andre ting der spiller ind, længden på stigebøjlerne, hvilke gummiindlæg der er i og hvor slidt de er, men hvis man synes de er glatte, kan man jo købe gummiindlæg til bøjlerne med sådan noget ru noget på, så glider man i hvert fald ingen steder smiley

• #8   31. jul 2019 God pointe dér. smiley

• #10   31. jul 2019 Caroline: Ved du, hvilken model det er? smiley

• #12   31. jul 2019 Ja, der er et dejligt stort udvalg på horze smiley

• #14   31. jul 2019 Jeg har et par super dyre (synes jeg) Suede Wind-korte støvler, som skulle være specielt gode at gå i og med ergonomisk sål og sager. Efter jeg har gået dem til (lædersko skal gås til) er de super at gå i. Lortet holder bare ikke. Syningerne går op og sålen, der er limet på slipper. Jeg har ellers givet dem nok chancer, det første par fik jeg byttet på reklamationen, og købte så et nyt par sidste år, så tre par i alt, er smuldret mellem fingrene på mig.

Sidste år købte jeg et par billige syntetiske støvler i Horze. De er gode at gå i og har også holdt rigtigt godt. Materialet de er lavet af, bliver bare hurtigt grimt, så næste gang vil jeg have et par læderstøvler igen.

Min søster har et par fra HKM, læder, de er pæne og dem er hun også glad for smiley

• Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 73
    #15   31. jul 2019 Jeg er vildt glad for Ariat når det kommer til jodphurs. Jeg har prøvet andre mærker, men er alligevel endt med at købe et nyt par præcis som de gamle da de ikke kunne mere. Min favorit er den model med snøre foran og lynlås bagpå - så kan de tilpasses alt efter om man skal have et par tykke sokker i dem og de er nemme at komme i smiley

• #16   31. jul 2019 Tak for alle tipsene - jeg researcher videre og skal også have kigget på Ariat, som jeg har hørt nævnt før. smiley

• #17   31. jul 2019 Halløjsa!

Jeg skulle have et par nye jodhpur ridestøvler inden jeg tog til Island. Jeg fik et par ‘Mountain Horse Aurora Jodphur’ støvler. Jeg havde ikke andre sko med, så jeg endte op med at gå rundt i et fjeld med dem på. Ingen mærker eller smerter, og en fed støtte rundt om anklen (og gode at ride i selvfølgelig)! Så de kan varmt anbefales! smiley

• #18   31. jul 2019 Jeg har et par fra hooks.
    Jeg har mishandlet dem.
    Gået i mudder osv
    Fraset at modellens navn er slidt af, fejler de intet.

Ariet og Mountain Horse kunne jeg også finde på at kigge på.

• #20   2. aug 2019 Jeg var inde i Rider Sport i dag og faldt for et par Equipage jodphurs. De var godtnok behagelige, så de kom med hjem. smiley

Kommentér på:
Behagelige ridesko/jodphurs?

Annonce