3.060 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Dyrlæge regning Dyrlæge regning

Kære alle

Min hoppe folede en tidlig lørdag morgen og der opstod i den forbindelse komplikationer i form manglende afstødning af efterbyrd samt problemer med at få føllet til at die. Dyrlægen ( ikke min faste da han ikke havde vagten) var her af to omgange og sammenlagt 2,5 time. Der blev givet medicin ( bedøvelse samt oxytocin) men det er nu ikke det der har kostet alverden. Regningen lyder på 7500kr - det er en timeløn på 3400kr når jeg regner det ud. Ja det var lørdag, meeen synes nu det er en hamper timeløn. Er der nogle der har har oplevet noget lignende? Er det bare at betale ved kasse 1? Eller er der nogle der har haft held at drøfte regningen med dyrlægen?
På forhånd mange tak for jeres svar.

Carina

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge regning
  • #1   17. jun 2019 https://danskehestedyrlaeger.dk/dyrlaegevagten.aspx?fbclid=IwAR3RpDzLLRvYfUVntZOZ-4Tu1x1eWuCMXcHVwQZAwDDcKw1baeFmb_HlyHY

Det er super dyrt at have dyrlægen ude, udenfor åbningstider.

I linket kan man læse, at alle besøg, som bestilles mellem 22..00 og 08.00 opkræves 200% i honorar.

Jeg tror ikke der er så meget at gøre andet end at betale regningen.

• #2   17. jun 2019 Du kan altid kontakte dyrlægen og stille spørgsmålstegn ved størrelsen på regningen, så får du i det mindste en forklaring og mulighed for at forsøge at forhandle den.

• #4   17. jun 2019
    Det er akut og det er en lørdag - sådan er priserne.

Jeg gav 2800 kr for at en dyrlæge var der en lørdag ( dog planlagt grundet noget der var sket fredag aften ), hvor dyrlægen vaskede nogle sår, gav smertestillende, antibiotika og udleverede det til mig. Tror dyrlægen var her i ½ time vel.

Der er ikke så meget og gøre andet end og betale - sådan er priserne bare. Men på den anden side, så er der mange andre i fag der rykker ud med kort varsel og på skæve tidspunkter - de er heller ikke billige. Og det er trods alt en weekend og kan være skæve tidspunkter, hvor dyrlægen sådan set hele tiden er på "vagt" og vågen og klar til at kører ud. Det er det de får lønnen for.

• #5   17. jun 2019 for 10 år siden havde jeg dyrlæge ude til vagt gebyr, timelønnen var 1500 + moms hun havde faktisk kun skrevet 1 time på alligevel lød regningen på over 6000, det løber jo hurtigt op med vagt tillæg, kørsel og moms

• #6   17. jun 2019 nu er det vel 16 år siden, men her fik min hoppe et spark i hovedet, en lørdag. det kostede 4800 kr for at få hende syet i hovedet med 18 sting

s¨tømler at det passer nok meget godt med din regning

• #7   17. jun 2019 Min hund var ved vagtdyrlæge 2. Pinsedag, en mandag, fordi han havde bidt de to sting op, som han var blevet syet med på poten efter en operation.
    Besøget hos dyrlægen, der varede omring 40 minutter, kostede 6500 kroner. Vi taler her om at dyrlægen bedøvede hunden, syede nu 4 sting og gav ham noget at vågne på igen. Torsdagen forinden var selve operationen foregået, denne havde "kun" kostet os 3400 kroner, og her var han indlagt fra klokken 8 til klokken 14 og i fuld narkose.

Det er bare skide dyrt at tage til dyrlæge, når det er udenfor normal åbningstid, og man er bare nødt til at betale det, det koster.

• #9   18. jun 2019 Dyrlæge regningen er ikke udtryk for en timeløn til dyrlægen.

Regningen er et udtryk for, at der er omkostninger ved at lave det setup der skal til at kunne have dyrlægeadgang på alle tider af døgnet.

Vagtarbejde kræver næsten de samme faciliteter i baglandet som almindelig dagarbejde - men der er færre kunder at fordele arbejdet på.
    Derfor må taksterne sættes op - medmindre man tror på at dyrlægen vil betale for at arbejde, når de fleste andre er sammen med venner og familie.

Se regningen igennem.
    Er der fx tastefejl i den, så skal du jo sige det.
    Men, har du en regning med korrekte takster, så er det at æde den.

Vil du have billig weekend akut dyrlæge, så spørg Google om takster før du ringer.

• #10   18. jun 2019 tænker måske det er beregnet fra dyrlægen kører til han/hun er hjemme igen. Eller der måske er en pris pr lørdagsudkald. Det er jo mere end én gang. Synes sjældent alm. planlagt dyrlægebesøg koster under 1000,- så udfra det er to gange er vel ikke noget at sige til.

Vi havde vagtdyrlæge ude i en weekend (selvfølgelig!) til en hovbyld - der fik vi første en pænt stor regning - men derefter (uden at spørge) en kreditnota - måske fordi vagtdyrlæge havde glemt at det var under den aftale der er med vores faste dyrlæge - de holder vagt for hinanden.

• #11   18. jun 2019 Jeg gav 1200 kr for en konsultation og aflivning af min gamle kat, en lørdag aften kl 22, sidste år.
    Dyrlæger uden for normal arbejdstid koster bare kassen. Vi andre gider jo heller ikke nøjes med det samme i løn, uden for vores normale arbejdstid. Det er mange penge, men dyrlægen vil også ha løn for sit arbejde, når han i stedet kunne ha taget sin morgensøvn, eller siddet og spist rundstykker på sin terrasse.
    Betal og vær glad for at dyrlægen kunne hjælpe.

• #12   18. jun 2019 Har du fået en regning hvor beløbene er udskrevet på poster? Så har du et egentlig overblik over hvad du har betalt hvad for. Du har formentlig en række poster som skal trækkes fra inden selve timelønnen kan udregnes:

- Medicin
    - evt. "Receptgebyr"/udleveringsgebyr
    - 4*kørsel
    - evt. 2*"opstartsgebyr"

• #13   18. jun 2019 Det er så grotesk. Jeg forstår der skal tillæg på uden for åbningstider. Men flere tusinde?
    Intet at sige til at så mange dyr må lide en helt weekend, normale dødelige kan ikke hamle op med de priser.
    Jeg er glad for at have en opsparing til den slags. For puha et dilemma man ville stå i ellers. smiley

Jeg har heldigvis aldrig skulle have dyrelæge uden for åbning. Men min dyreste regning ved en mandag kl 8. 3 timer var der 2 til stede for at få mit døde føl ud af hoppen. 4000kr.
    Det synes jeg var en fair pris.

• #14   18. jun 2019 Daydreamer.
    Dilemmaet for dyrlægen er bare, at det er samme setup i baglandet på en hverdag og på en weekend / helligdag.

Det koster det samme pr døgn dyrlægen skal bruge adgang til blodprøve og laboratorium, kirurgisk stue, røntgen osv.

Men på en normal hverdag, så er der måske opgaver til 3 dyrlæger og 2 dyresygeplejesker for en mellemstor klinik- og tilsvarende måske 100 kontakter til kunder / dyr og ejere at fordele driftsudgifter på.
    Da hele setuppet skal være tilgængelig i weekenden, så er udgifterne pr dag næsten identisk med en hverdag.
    Men, der er måske kun 10 weekendkunder at fordele udgifterne til åben drift i weekenden..

• #15   18. jun 2019 Jeg har givet 3500 for at få rykket to mælketænder ud på en hvalp (altså ikke noget med at operere ud af kæben eller noget) i helt almindelig dagtid. Og med hunden kommer der jo ikke kørsel osv oveni.

Så 7500 for 2 x dyrlægebehandling på en lørdag er vel ikke helt skævt.

• #16   18. jun 2019 Det lyder vildt, men er sikkert fair hvis man sætter sig ned og regner efter. Jeg har bare aldrig tænkt prisen eller hørt den.

Det skræmmende er, at jeg har sagt med min lille hest, at jeg er rimelig kold og regningen skal ikke være ret stor før det hedder aflivning. Men sker der noget i weekenden, så skal der jo ingenting til. Selv aflivning stikker helt af.

• #17   18. jun 2019 Lyder som en dyr "fornøjelse", men nok desværre bare sådan det er.
    Min veninde er dyrlæge, selvstændig. Når hun har vagt, betyder det, at hun altid skal være klar til at rykke ud. Dvs. ingen aftaler, kun hjemme ved hende, som også kan resulterer i, at hun pludselig må afsted. På den måde kan man sige, at man lidt betaler for "ventetiden". Nogle dage har hun "heldigvis" ingen opkald (men det betyder også ingen løn).

Men det kunne være smart, hvis hverdag og weekend var det samme, altså som i, at der også kunne bestilles rutineopgaver i weekend, men at den pågældende dyrlæge der var på arbejde i weekenden, så havde fri nogle andre dage. Men det kræver, at man er mere end en ansat og at der er nogen der ikke har noget imod fridage en mandag/tirsdag mod arbejde lørdag/søndag. Og der er sikkert også en masse andre grunde til, hvorfor det ikke er sådan smiley

Men ring da og spørg om regningen.

En ide til fremtiden kan være, at tegne forsikring på dit føl allerede nu smiley

• #18   18. jun 2019 3000 kr for at få dyrlægen ud i 10 min en fredag eftermiddag, for at fortælle hesten er forfangen (den står i stedet med en hovbyld)

• #19   18. jun 2019 Laura - nu arbejder jeg i vagter (altså både weekend og aften), og man får altså tillæg for de "skæve" tider. Så selv hvis dyrlæger stod til rådighed 24/7 også til rutineopgaver, var det vel kun rimeligt, at de også fik tillæg for de skæve tider = dyrere regninger udenfor normal åbningstid.

• #20   19. jun 2019 Daydreamer :Hvis nogen dyr lider op til en weekend, fordi ejer ikke har råd til dyrlæge, så er det helt og aldeles ejers skyld! Det er ikke en menneskeret at have dyr, så har man ikke råd skal man ikke have dem.

Ang. emnet så lyder regningen ikke helt ved siden af.

• #21   19. jun 2019 Det er bare dyrt - jeg ville betale og så være glad for, alt var gået godt. Men ja suk, dyrlæger er dyre - især hvis man ikke lige lejer at bruge den dyrlæge, og vedkommende er dyre end den normale.

Jeg fik også akut dyrlæge for snart 2 år siden - en almindelig hverdag om formiddagen - fordi min unghest havde revet øjenlåget op. Det tog halvanden time og to sting... bang 4.500,00 kr. Pyha lidt dyr regning, syntes jeg nok, men ja okay vi brugte også en del bedøvende og smertestillende - anyways, så glæder jeg mig i dag bare over, at hun syede det enormt flot smiley

Og så er jeg glad for, at hesten er forsikret smiley Så gør det ikke så ondt i maven at ringe dyrlæge om søndagen.

• #22   20. jun 2019 Det er dyrt at have dyr ja - men det er jo 2 gange du har haft dyrlægen ude, hvilket jo dermed er 2 x vagthonorar og også kørsel for den sags skyld. Og så har der sikkert også været noget weekendtillæg eller et eller andet i den dur kunne jeg forestille mig.

Min kæreste er dyrlæge og har vagten i hele denne uge i deres klinik - han står til rådighed 24/7, og telefonen bimler og bamler hele tiden. I dag har den ringet fra 8.30 til kl. 19, hvilket også er tilfældet de andre dage, og i går skrev en kunde til ham kl. 23 - bare for at spørge om noget. Indtil videre har han ikke skulle ud midt om natten, men har været ude ved patienter ved 23-tiden og senere. I dag måtte han gå fra en fødselsdag midt i aftensmaden, fordi der var en der ringede ind med noget akut, og i går måtte han droppe de planer han havde for aftensmad, da han blev kaldt ud til 2 akut på samme tid (som selvfølgelig lå et godt stykke fra hinanden). Sådan er det jo at have vagt, men det er netop det, at man skal smide alt man har i hænderne og komme afsted - man er som ejer heldig, at der altid er nogen der er til rådighed.

Jeg har prøvet at stå med min shetlænder møgsyg med kolik. Jeg havde været ude og ride på ham i en lille times tid vil jeg tro, og da jeg sætter ham ind, går der ikke længe før han smider sig og åbenbart har kolik (han virkede selvfølgelig frisk og normal inden jeg red smiley ). Det var - selvfølgelig - torsdag aften og 2 minutter efter vagten var gået i gang, og ikke egen dyrlæge der havde vagten. Vi måtte vente i 1½ time på dyrlægen før hun kom. Hun gav olie, vand og elektrolytter og så kørte hun igen.
    Alene kørsel kostede - uden moms - 1300 kr., og selve regningen lød på omkring 36-3700 kr. i alt.
    Min egen dyrlæge koster mig normalt 120 kr. i kørsel, så det var nok blevet til en 240 kr. i vagten smiley
    5-6 måneder senere sker det igen - pony er dog ikke lige så syg, men alligevel. Det er dog 5. maj - og dermed helligdag - og egen dyrlæge har kun visitatorvagten, og er altså ikke hende der kører ud. Vi stilles videre til vagtdyrlægen, som sørme er hende der var der første gang. Igen venter vi i 1½ time før hun kommer, det samme gentager sig, og regningen er igen 36-3700 kr.

Af skade bliver man klog siger man, hvilket er grunden til, at min hoppe nu er sygeforsikret, så behøver jeg ikke betænke mig så meget ved at skulle ringe i vagten - og endnu vigtigere, da hun pt. står opstaldet 350 km fra mig grundet studie - min mor og søster, som er dem der passer hende, behøver heller ikke betænke sig så meget ved det, før de ringer efter dyrlægen.

• #23   20. jun 2019 Og hvordan det er uden vagt har vi prøvet. Min dyrlæge er selvfølgelig med i en vagtordning, men vi bor sådan lidt midt mellem 2 "distrikter" og kan dermed risikere at vægten fra vores egen dyrlæge kommer helt fra Viborg (Jeg bor ved oksbøl). Omvendt vil en del af dyrlægerne i den anden retning ikke have os som kunder i hverdagene, fordi vi åbenbart ligger lige udenfor deres område.
    Der har så åbenbart været nogen stridigheder mellem dyrlæger (vores var ikke en del af det, men vi blev ramt alligevel) der stjal hinandens kunder, så da min vallak skar pulsåren over på folden en søndag og blodet stod ud i stråler og hesten var virkeligt dårlig, kunne vi ikke få nærmeste vagt ud, med begrundelsen at vi jo ikke brugte ham til dagligt (øh nej, du vil jo ligesom ikke køre herud), og at så måtte vi ringe til egen dyrlæges vagt (som var 1,5 time væk). Han var ret ligeglad med, at hesten stod og dinglede i en kæmpe blodpøl, og at vi ikke kunne stoppe blødningen.
    Vi endte med at få fat i Ansager, som kom hurtigt og var vældig søde.
    Må hellere tilføje, at vi aldrig har brugt den førnævnte dyrlæge, så det handler altså ikke om ubetalte regninger e.l.

Vi har på lignende vis mistet et føl og nær også hoppen, da dyrlægen der havde vagten havde overladt telefonen til kæresten, som nægtede at stille os igennem til ham, da følingen begyndte at gå skævt. Han klarede hele efterbehandlingen uden beregning, men er jo så ikke lige en dyrlæge vi vil bruge igen.

Så ja, en godt vagtordning er guld værd... også selvom det er dyrt.

• #24   20. jun 2019 Anne Julie

Self er det ejers skyld. Men hvad skal det hjælpe? Det er desværre en sandhed der hænder. Og kan garantere dig for at de ejere hader sig selv for det og oftest må ty til aflivning.

At smide kortet ' så bør man ikke have dyr' holder simpelthen ikke. Så er dyr, alt fra mus til giraf, kun rigmands eje. Og uanset hvor meget 'fejlfrie folk' gerne vil have det sådan, bliver det aldrig en realitet. Heldigvis, dyrene ville uddø. Tænk kun at måtte anskaffe sig et marsvin, hvis man altid havde 10k i lommen. Hvad så hvis det sker 3 dage i streg? Og igen om en uge? Så vi helt ude i at hvis man ikke har en opsparing på 100k pr dyr, så har man bare ikke råd til 'hvad nu hvis' tilfældet. Og derfor = drop dyr.

Skøn tankegang. Men så urealistisk som noget kan være.

For slet ikke at tale om dem hvis livssituation ændre sig grundet evt sygdom. Nej man sælger ikke bare den sidste eventuelle glæde i sit liv pga 'hvad nu hvis'. Heller ej selvom man bliver dunket i hovedet af de bedre stillede.

• #25   24. jun 2019 Faldt lige over denne tråd og må give Anne Julie helt ret.

Hun påstår jo ikke, at man ikke skal have hest, hvis ikke man spontant kan betale 10.000 kr konsultationer fem dage i træk smiley

Men lader man bevidst sit dyr lide med en behandlingskrævende tilstand i en hel weekend, fordi man først har råd mandag.. så er det altså ikke ens ret at have dyr uanset hvad.
    Det har absolut intet at gøre med "den sidste glæde i sit liv" eller at være "bedre stillet" eller "fejlfri" - det handler ganske enkelt om etik i dyrehold.
    Og så er jeg egentlig hamrende ligeglad med, hvor meget glæde det giver eller hvor syg man er.

Det kan forklares, ja (hvorfor nogen handler så uetisk). Men jeg har godt nok svært ved at se, hvordan man på nogen måde tilnærmelsesvis kan forsvare det. Jeg tænker lidt, at der måske endda er tale om en misforståelse her.

• #26   26. jun 2019 Og dem der er ramt kan jeg love for heller ikke er ligeglade, men bliver de afvist af dyrelæger en weekend, hvad fanen skal de så gøre?

Og skal man afskaffe sig med dyret fordi 'hvad nu hvis det sker engang i lige den periode man ikke har råd'?

Uanset hvor meget man synes det, så hænger det ikke sådan sammen. Folk går ikke af med deres sidste glæde i en svær tid pga 'hvad nu hvis'. Selvom den der er godt stillet måske mener det. Folk med den indstilling er kun medvirkende til at de dårligere stillede ikke engang tør række ud efter hjælp. Og den eneste taber der er dyret.

Stod jeg i sådan en situation ville jeg HADE mig selv og vælge aflivning. At skaffe mig af med dyrene nu fordi 'gud tænk hvis det ville ske imens jeg er arbejdsløs i en periode og har det svært' no way. Jeg ville også bede, satse, håbe og ønske på det ikke ville ske og jeg derfor kom godt igennem perioden. Men skete det, så måtte mit dyr lade livet. Det er det billigste og en dyrelæge må heldigvis ikke nægte den 'gestus'.

• #27   26. jun 2019 Læs nu lige indlæggene igen smiley

Det handler overhovedet ikke om "hvad nu hvis xxx sker". Selvfølgelig skal man ikke permanent stå med 50.000 kr på kontoen HVIS nu der sker femten uforudsete ting...

Anne Julie snakker om dem, der reelt venter en hel weekend selvom dyret har en behandlingskrævende tilstand. Ikke om et eller hypotetisk eller potentielt.

Man skal ikke gå af med sit dyr pga. en eller anden hypotetisk og overdrevet situation.
    Men venter man med vilje med noget, der kræver behandling nu og her, fordi "jeg har først råd på mandag" - så skal man ikke have dyr, nej.

Du snakker til gengæld om noget helt andet. Så jeg foreslår som sagt, at du lige læser indlæggene igen.

• #28   26. jun 2019 I øvrigt findes der jo sygeforsikringer til dyr.

I øvrigt synes jeg at Daydreamer læser mine indlæg, som fanden læser bibelen...

• #29   26. jun 2019 Det er en generelt problem, at indlæg bliver tolket anderledes, end det er skrevet. Læseren forstår kun det, de vil forstå, resten ryger i det lodrette arkiv. Så uanset hvor omhyggelig man formulere sig, så er der altid nogen der VIL misforstå.

• #30   26. jun 2019 Fünke

Okay så har jeg fuldstændigt misforstået alt. Amme hjerne. Jeg beklager !

• #31   26. jun 2019 Sunshine

Ja jeg misforstår da helt klart med vilje. For jeg syntes det er skide sjovt at være uenige med folk og diskutere det. Jesus christ.

• #32   26. jun 2019 Anne Julie

Ikke alle dyr kan sygeforsikres. Har selv 2 styks heste og 1 hund ingen vil optage.

Personligt ligger jeg så de penge som en forsikring skulle have haft til siden i stedet. Hvad andre har af løsninger, pas.

• #33   27. jun 2019 DayDreamer
    Så er den allerede gal igen. Jeg påstår ikke at du VIL misforstå og gør det med vilje. Jeg skriver læseren og ikke dig. Men du tog det personligt. Jeg skriver det er et generelt problem, at læseren misforstår, uanset hvor omhyggeligt man formulere sig.
    Det kan ofte klares med, at man læser et indlæg 2 gange, inden man besvare. Derved opfanges evt misforståelser, før man besvare et indlæg, man har misforstået 1. gang man læser det.

• #34   27. jun 2019 Nu læste jeg personligt indlæggene flere gange, netop for at forstå det skrevende, og havde Fünke ikke lige påpeget en anden retning det kunne forståes, havde jeg stadig forstået det som først nævnt. Det ikke altid det er lige til at forstå det skrevende, med mindre det lige bliver påpeget at det måske var anderledes ment smiley

Kommentér på:
Dyrlæge regning

Annonce