{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Er han for tyk {{forumTopicSubject}}

Min meget nøjsomme PRE/knapstrupper blanding har meget nemt ved at blive for fed. Nu har han dog været på seriøs kur i et par uger og jeg synes da også det hjælper. Men hvad synes i kloge hg folk? Ud fra billederne vil i så stadig mene at han er for fed?
Flere billeder i kommentarfeltet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er han for tyk
  • #1   28. maj 2019

profilbillede
  • #2   28. maj 2019

profilbillede
  • #3   28. maj 2019

profilbillede
  • #4   28. maj 2019 jeg synes ikke smiley

• #5   28. maj 2019 Jeg tænker han er der hvor du begynder at arbejde muskler på ham, for han er til den gode side, men ikke fed! Han er dog muskelfattig smiley
    Fortsæt det gode arbejde og god arbejdslyst smiley

• #6   28. maj 2019 Det er svært at vurdere huld ud fra billeder, medmindre vi taler ekstremer.

Jeg synes han ser for tyk ud.

Kan du mærke ribben (uden at "grave").
    Kan du se ribben - de skal gerne kunne anes.

Og nej, en hest skal ikke være for tyk eller lige til den tykke side for at kunne sætte muskler. Den skal ikke sætte muskler af "overskudsfedt", men af det næring den indtager.

• #7   28. maj 2019 Jeg synes han er lige til den gode side. Men han er også muskelfattig som de andre nævner, og det kan godt snyde lidt og få ham til at syne lidt tykkere smiley

• #8   28. maj 2019 Muskelfattig plejer nu at gå den til at se tyndere ud, ikke tykkere, fordi de jo uden muskler gerne mangler lidt fylde rundt omkring.

• #9   28. maj 2019 Ja det ved jeg, men synes han bliver meget svajrygget og vommet, og tænker det skyldes manglende muskler smiley

• #10   28. maj 2019 Det er godt nok svært at se på billederne men han er altså ikke så muskelfattig endda. Han har både muskler i baglår og forpart med tydelige åre fremtrædninger smiley

• #12   28. maj 2019 Umiddelbart syner han en anelse for tyk ..

Dog ser han ud til at mangle muskler i overlinien, og få mavemuskelerne op også ..
    Og det kan få dem til at se vommet ud ..

Kan du ane de bagerste ribben, og lægger de lige under overfladen når du køre hånden henover uden du skal trykke ??
    Hvis du kan sætte flueben ved de to ting, så er han som han skal være ..
    Og hvis det er tilfældet skal du nok i gang med noget træning hvor focus er ryg og mavemuskeler ..

• #13   28. maj 2019 Ja han er for tyk.

Han har en ret stor spækkam på øvre hals og han har (så vidt jeg kan se på de billeder du har lagt ind) også lidt fedt omkring haleroden.

Han har dog ingen fedtpuder omkring lænd og skulder. Det er flot, så noget er der bestemt sket hvis du siger han har været ret tyk.

Så fortsæt det gode arbejde og bliv ved. Så skal han nok tabe det sidste og ligge flere muskler.

Han er desværre meget overbygget bagtil hvilket får ryggen til at se hængende ud, uden den nødvendigvis er det. Men det kan derfor være ekstrem svært at ligge korrekte rygmuskler på og kræver en helt særlig form for arbejde/styrketræning.

• #14   29. maj 2019 Har du pengene til det kan jeg anbefale en uge på vandløbebånd, det giver altså en del og så kan du arbejde videre hjemme bagefter, det gjorde jeg med min, tror der ligger billeder i han galleri på min profil.
    Mht. riben, jeg er helt enig i at man skal kunne ane bagerste riben og at man skal kunne mærke dem uden at trykke, men det betyder ikke at en hest ikke kan være tyk samtidig, det kan af forskellige årsager sidde anderledes.
    Kammen er det ikke sikkert han kan komme af med, har han fx. en stofskifte sygdom så er den enormt svær at få bugt med!

Men jeg gentager, fortsæt det gode arbejde og husk at vægttab tager tid! smiley (Jeg er selv igang)

• #15   29. maj 2019 Det mange knabstruppere har fedtkam selv når de ellers er slanke. Tænker ud fra billederne, at det her godt kunne være en af de heste, der ikke kan komme helt af med den.

• #16   29. maj 2019 Udfra billederne så ser han ud til at være godt i stand når man kigger på det øverste af nakkekammen, under maven ( påtrods af ryggens facon), det øverste af skulderpartiet og henover lænden smiley forsat dit fine arbejde, det skal nok give pote, min egen var smælder fed da jeg lærte hende at kende, hun er blevet meget pænere nu, men hun kan sagtens tåle at tabe sig mere smiley så vi fik sat en vandrefold op i sidste uge for den anden hoppe som min går med, ligger på grænsen til forfangenhed. Så for at få min og især den anden hoppe til motionere meget mere i løsdriften, er vandrefold opsat. for der er de to turbo græsklippere er simpelthen så lade i r....! Den anden hoppe var stiv i gangen her forleden, let puls i forbenene og nakkekammen var blevet meget stor og hård på to dage smiley så hun har stået inde om dagen siden og lukket ud om aften til næste morgen. Og er nu sat på stofskifte tilskud.

• #17   29. maj 2019 Jeg lavede en collage her for nylig, netop fordi jeg kan se min egen har tabt sig meget. Men igen kan hun trænge til at smide noget mere smiley

profilbillede
Kommentér på:
Er han for tyk

Annonce