{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brændenælder
  • #1   28. maj 2019 Brændenælder er rig på vitaminer smiley
    Ellers kan du google lidt om det smiley

• #2   28. maj 2019 Hestene er vilde med dem, når de er tørrede, fordi de pr instinkt ved hvad der er godt for dem.
    Miss Soffy har oprettet en ny gruppe, Urtehesten. Der kan du finde svar på bla. spørgsmålet om brændenælder.

• #3   28. maj 2019 Jeg forstår det heller ikke. Mine heste gider ikke æde brændenælder, de har som regel også rigeligt græs på deres fold.

Hvis de er sultne æder de grene, der stikker ind over tråden, før de rør nælderne, og så flytter jeg dem til et nyt hegn.

• #4   28. maj 2019 Ann C
    De æde dem ikke friske, kun tørrede. De brænder også hesten i frisk tilstand

• #5   28. maj 2019 brændenælder har en også positiv effekt på stofskiftet som forbygger forfangenhed, hud, led og blodgennemstrømningen ved kostrelaterede mangler. Brændenælde fremmer nyrefunktionen på grund af det høje indhold af kalium. En rigtig hade plante for os mennesker men den er så sund smiley

• #6   28. maj 2019 Heste spiser ting som gran, tørrede brændenælder mm - hvis de har brug for det. Så hvis du en dag slår nogle af under hegnet fx, så spiser hestene dem når de er tørre nok, og hvis de har brug for dem. smiley

• #7   29. maj 2019 Jeg ser det nok snarere som et udtryk for, at hesten mangler næringsstoffer i sin samlede fodring, hvis den giver sig til at æde den slags.

En domesticeret hest får heller ikke dækket næringsstofbehov på afgræsning alene, og især ikke hvis det er ugødet, vedvarende græs smiley

• #8   29. maj 2019 Ann C
    At hesten finder på at æde tørrede brændenælde, er fordi den kan og pr instinkt ved at det er godt for den. Ikke nødvendigvis fordi den mangler noget. Mine er dækket ind med tilskud, i hoved og r.. og de æder dem også, hvis de får dem tilbudt. Så det er ikke tegn på underskud hos hesten, men fordi tørret brændenælde smager dem godt.

• #9   29. maj 2019 Nu spiser heste meget sjældent friske brændenælder og hvem kan ikke fortænke dem i det da de brænder af H til smiley tørret tilstand har jeg ik set en hest afvise dem. Tilbyder jeg derimod frisk burresnerre, så de spist i løbet af nul komma fem. Burresnerre overlever sjældent på en hestefold, da hestene spiser dem smiley mange ting findes ik på hestefolden fordi hestene får dem spist så de forsvinder eller bliver holdt nede, så de bliver glade når man så tilbyder dem urterne smiley

Kommentér på:
Brændenælder

Annonce