{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Hest klør hale hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står i det problem at min hest klør hale!
Han har i forvejen en meget tynd hale så mit spørgsmål er hvad kan man gøre for at han ikke klør hale?!

Kan i evt anbefale nogle produkter der hjælper på at klø hale (så halen bliver flot og velplejet igen

Ved ikke om emne er rigtig smiley
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest klør hale hjælp!
  • #2   29. apr 2019 Find ud af hvorfor den kløer sig..??
    Mitter?? Orm?? Allergi?? Der kan jo være mange grunde.. Men det er lidt meningsløst at behandle for noget, når man ikke ved hvad man skal behandle for.

• #3   29. apr 2019 Har også en hest som bliver ved med at klø sin hale i stykker hele tiden og er plaget af det. Vasker på det sidste med noget skælshampoo på opfordring fra dyrelægen. Det tog skællene men hesten klør sig stadig. Huden er tør så jeg smør med helosan ligesom sidste år. Det hjalp en smule.

• #4   29. apr 2019 Prinsessen han fejler intet smiley
    Han kan bare godt lide at klø sin hale og det har altid ville

Og jer andre tak for rådene smiley

• #5   29. apr 2019 det kan være hale orm..

• #6   29. apr 2019 Jacqueline han har ikke haleorm han er tjekket af dyrlæge smiley

• #7   29. apr 2019 Kovaline... Det er rigtig godt til mange gener synes jeg smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #8   29. apr 2019 Ekholm olie det virker, prik et hul med en nål i spidsen sæt en dråbe af for hver 4-5 cm ned langs midten og ud i siderne langs haleroden

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #9   29. apr 2019 Købes billigst her Borjes.dk

• #10   30. apr 2019 Det første, logiske spørgsmål er - hvordan ved du, at der ikke er noget, der driver hans kløen?

Der er en tommelfingerregel, hvis behandlingen ikke virker.
    Enten udfører du ikke behandlingen korrekt. Fx antibiotika uden effekt på lungebetændelse - men, nåja, har kun taget to tabletter. Det brækkede håndled gør ondt. Patienten tager gipsen af, og bruger begge hænder, når tingene skal gøres. You get my point.
    Alternativet er, rigtige behandling på det forkerte problem.

Jeg tænker, at hvis du har prøvet tusind ting, og det ikke virker, så er det nok fordi du ikke har fundet den rigtige årsag.
    Behandling af orm, skæl, insektstik osv har ingen effekt hvis det ikke er orm, insekter osv.

Hvis du er helt sikker på, at det bare er vane, så smid ham på døgnfold.
    Og sørg for at der ikke er noget, at klø sig op af.

Hvis du tænker "det er næsten synd, han udviser så stor trang til at klø" så er det nok fordi han har en grund, der er overset.

Jeg kender en folk i western verdenen , der bruger at flette halen og pakke ind i halepose. Så kan hesten smække fluer, men er måske bedre beskyttet.

Du kan købe B vitaminer mv.
    Men hestens tarmbakterier danner selv b vitaminer, hvis der er adgang til rigeligt grovfoder af stabil, god kvalitet.

• #11   30. apr 2019 Eksholm oil er SUPER til haler og maner der klør,kan kun anbefales herfra og det hjælper<3

• #12   30. apr 2019 Jeg må tilslutte mig Dr. Who, enten har du ikke fundet ud af hvorfor han klør og derfor ikke den rigtige behandling, eller også har du ret i det er en “vane” og det kan du ikke behandle dig ud af.

Så første skridt for mig var at finde ud af om det er vane, eller har en årsag smiley Ellers køber du dig fattig i alt muligt, der alligevel ikke virker.

• #13   1. maj 2019 Jeg har en der klør halen fordi den er mega tyk og varm for alt andet er tjekket begyndte med eksholm oil og nu klør den aldrig:-)Tror ikke altid der er en årsag, bare noget tør hud/ støv som gir andledning til il kløen:-)

• #14   1. maj 2019 Tusind tak! Det vil jeg prøve

• #16   1. maj 2019 Synes det er svært at finde ud af, om kløen kommer fra halen eller fra anus. Man kan jo ikke isolerer den ene del fra den anden. Hvis det er fra anus, kan man jo smøre hvad som helst på halen i al evighed uden virkning.

• #17   3. maj 2019 Teatree Oil shampoo er kløe stillende og fungere super godt på min søster frieser som har sommereksem tendens

Kommentér på:
Hest klør hale hjælp!

Annonce