1.204 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Køre i trailer og bedøvet Køre i trailer og bedøvet

Hej med jer smiley

Jeg står lige foran en længere tur med min hoppe i trailer. I næste uge skal vi ud at køre fra Fyn til Hadsund cirka.. Turen varer 2,5 time ifølge Google Maps, men den regner jo med, at man kører så hurtigt, som man må. Vi må jo selvfølgelig kun køre 80 km/t, så det er en rimelig lang tur.
Sidste gang jeg kørte samme distance med hende, havde hun selvfølgelig hø i traileren, men da var hun også gået frivilligt ind i den, og det var derfor ikke noget problem.
I år har jeg booket en dyrlæge på forhånd, fordi hun siden sidst, ikke længere vil gå i trailer. Hun kan hverken tvinges (ja, selvfølgelig ikke optimalt, og det er jo også derfor, at hun ikke går op frivilligt mere) eller går med op frivilligt.

Nå, men hun skal jo så bedøves. Ikke med domosedan (det er ikke nok), men med en injektion. Den holder jo op med at virke på et tidspunkt. Og spørgsmålet er så, om jeg skal pakke et net med hø/wrap i til hende, og vi så kan holde ind på turen for at hænge det op til hende, når hun ikke er bedøvet længere?

Hvad havde I gjort?
Jeg har lejet kamera med på traileren, så jeg har mulighed for at kunne holde øje med hende, og kan på den måde måske også "regne ud" hvornår hun måske får behov for nettet.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre i trailer og bedøvet
  • #1   29. mar 2019 Kort og godt, jeg synes det lyder som en rigtig god plan at have mad med, til når hun vågner smiley
    Må det hænge der allerede fra start, så i ikke skal stoppe traileren?

• #2   29. mar 2019 Jeg ville bestemt vente med at give hende noget at spise, for når hun står i traileren kan hun godt snyde, og pludselig virke mere vågen end hun er, og hvad gør I hvis hun får det galt med halsen midt på motorvejen?
    Jeg ville hellere sørge for at lave en lille bøtte med noget lucerne og lidt lækkert i, og give hende det imens hun står inde i traileren når I er kommet frem. Så er det sidste hun forbinder traileren med, mad. Så kan hun stå der i 10 min og spise. smiley
    Og se.. Jeg vidste du skulle have blevet her således at du kunne have trænet hende smiley smiley

Knus TT

• #3   29. mar 2019 Jeg ville tage hø med, men hvis der er ro i trailerne ville jeg ikke stoppe. Det giver tit mere uro hvis man stopper og åbner traileren.

• #4   29. mar 2019 Der er stor forskel på hvor hurtigt heste vågner af bedøvelsen !
    Da du har med en hest at gøre som har det svært med traileren, ville jeg bestemt ikke stoppe for at give hø ..
    For det første kan den fremstå mere vågen fra bedøvelsen en den egentlig er, derved risikere man spiserørsforstoppelse hvis den rent faktisk ikke er 100% vågen ..
    Derudover er der risiko for panik hos hesten hvis du pludselig kommer ind til den og går ud og køre videre igen .

Jeg havde sørgert for at være fuldstændig klar til at køre så snart hesten er læsset, også havde jeg ingen pauser holdt undervejs !
    Jeg havde kun haft mit fokus på at komme frem til destinationen .
    Når jeg var fremme ville jeg starte med at gå lidt tid med hesten da den både har været bedøvet og kørt langt, og bagefter givet den noget hø ..

• #5   29. mar 2019 Jeg havde taget noget med, men IKKE hængt det ind, hvis hun nu skulle forsøge at spise mens hun er bedøvet. Har set en hest i kvælning før, pga bedøvelse, det er det grimmeste syn. smiley

• #6   29. mar 2019 Hvis den får noget at æde inden og efter, så klarer den nok de par timer i traileren uden et hønet.

Hvis det var mig, ville jeg undgå at holde stille.

• #7   29. mar 2019 Tak for jeres gode bud smiley
    Jeg tænker at tage turen uden hø eller wrap så. Men hvad med at hænge en krybbe i traileren og lægge en sliksten mon? Altså, sådan en med lækker smag, så når hun kommer til sig selv, så har hun den at bruge noget tid på?
    Hun står aldrig i trailer og spiser af hønettet sådan konstant, hun holder rigtig mange pauser, og det vil hun også gøre med stenen, men jeg er sikker på, at hun vil få lidt ud af at der er noget til hende, og måske vil det gøre det nemmere en anden gang at få hende op, hvis der er noget til hende under hele turen?
    Hvad er jeres tanker om det?

• #8   29. mar 2019 Ja det kan jo ikke skade medmindre hun bider i plastiken, og det tvivler jeg på smiley men jeg er sikker på at det vil være en rigtig god ide at lade hende få noget at spise før hun bliver lukket ud, og så sørge for at der er et par mundfulde tilbage således at hun forlader noget lækkert noget smiley

Mvh TT

• #9   29. mar 2019 Det plejer hun i hvert fald ikke med sliksten, og jeg er ret sikker på, at hun ikke vil bide i plasticbøtten, men i så fald vil jeg kunne se det på kameraet. smiley

Ja, jeg tænker jeg tager slikstenen ud, når vi kommer frem, og så får hun en portion mad, inden hun kommer ud igen. smiley

• #10   29. mar 2019 Det må nu være omkring 2 måneder siden nu at jeg hentede Hoppen hjem igen smiley

En lang køretur for hende på mindst 5 timer, hun gik dog selv med ind i traileren ved første forsøg, dog fik hun bedøvelsen alligevel pga den lange køretur for hende.
    Hun fik bedøvelsen under tungen som virkede indtil de sidste to timer, hvor vi holdet ind og gav hende sig wrap ind og så stod hun ellers pænt.
    Vi havde sørget for masser af wrap til hele hjemturen.
    Så har vi kamera i traileren, så vi kunne følge med hele tiden og det var dejligt trygt.
    Dog stoppede de med at virke den sidste halve time af turen smiley smiley

• #11   30. mar 2019 Heste frihed - Det hun fik var Domosedan, og det fungerer Mini overhovedet ikke på..
    Jeg skulle have Tindur op til Susan Kjærsgaard. Min dyrlæge vidste godt at Tindur ikke reagerer så godt på bedøvelse. Så jeg fik to doser Domosedan til knap 3 timers kørsel. Da vi havde kørt en time, var jeg henne og kigge til ham, han var virkelig vågen (troede jeg) og da vi skulle køre et laangt stykke på motorvejen, og Tindur sin angst for store køretøjer og han er lydfølsom, så gav jeg ham næsten en tube mere.
    Knap 20 minutter fra Susan lagde Tindur sig ned i traileren.. Da havde han kæmpet imod angsten på motorvejen og til sidst kunne han ikke holde sig vågen mere.. smiley Han snød mig noget SÅ grundigt da jeg kiggede til ham.. Så jeg kom til at give ham for meget. smiley På vej hjem, så fik han kun en tube, og klarede turen super fint smiley

Men Mini bliver overhovedet ikke så døsig af en tube som Tindur, hun er ekstremt umotagelig og skal injiceres.

Mvh TT

Kommentér på:
Køre i trailer og bedøvet

Annonce