1.499 visninger
|
Oprettet:
ridebukser til heste-arrangement. {{forumTopicSubject}}
hej alle.
jeg er lige nød til at høre hvad i tænker måske nogen kan give mig et andet syn på sagen:)
hvorfor tager man ridebukser på nå man blandt andet skal til Herning hingste kåring og gå og kigge på udstyr og hest?
altså man skal ikke ride man skal blot shoppe og kigge heste.
det er ikke kun hingste kåringen jeg tænker på det kan også være dyreskue eller andet heste relateret.
jeg bare nysgerrig det ikke noget negativt opslag.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
I herning sad jeg ved siden af en der havde sine høje dubarry støvler på. Det undrede mig godt nok lidt.
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Men når jeg har været til mindre hesterelateret begivenheder i lokalsamfundet kan jeg sagtens finde på at troppe op i ridebukser. Ofte har jeg været ude og ride inden, og da alle andre jo også lugter af hest, kan det jo være ligemeget. F.eks. til åbenhus hos Hinderup hesteartikler eller åbenhus hos Helgstrand.
Men nu er jeg også typen som går over alt i mine ridebukser, og det gælder både indløb samt på forældrerækken i hallen, mens ældsteguldet øver spring gymnastik, såfremt jeg lige har været ude at ride.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Og måske man alligevel skal i stalden bagefter.
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 23 Heste: 1 Svar: 103
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Jeg hader at vade rundt i ridebukser, man ska være hurtig for at se mig i ridebukser.
Men da jeg var yngere, gjorde jeg det meget og der tror jeg det var noget "se mig, jeg går til hestning"
jul 2015
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
og rigtig mange føler sig godt tilpas i dit ridetøj = det er behageligt at bevæge sig rundt i en hel dag.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Altid. Ligesom de blå/gule fodbolds trøjer, jægere der tager jaggtøj pp, når de træner hund osv, folk med forkærlighed for Ungdomshuset tager måske sort sweater på første maj i stedet for den babyblå...
Man har nogle praktiske behov, som tøjet skal dække den dag.
Det gør det valgte tøj.
Og man viser hvem man er.
Og hvis ens mest behagelige tøj ER ridetøj, så handler det da bare om at få det på, hvis man er i en social acceptabel situation?
jul 2015
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Kamoflage er måske ligegyldigt, men store lommer til haglpatroner...
DET er nødvendigt!
Prøv at tage en almindelig jakke på, hvor lommerne kun er beregnet til at kunne rumme et par husnøgler og din mobil...
Test, hvor mange haglpatroner, der er plads til?
Nope.
Jagttøjet er faktisk nødvendigt på skydebanen.
jul 2015
Men det er et fælles skab, og alle er klædt således på.
Men når så min søn er til skydning, bare fordi han gerne vil lære at skyde, og ikke noget med jagt, foregår det i helt alm tøj.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 19
feb 2014
Følger: 1 Svar: 29
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
Og desuden af rent praktiske årsager hvis man faldt over nogle støvler/leggings fx så er det bare ikke ordentligt at prøve dem med alm bukser på heller ikke selvom de er smalle så HVIS jeg skulle komme i den situation kan jeg ligeså godt være forberedt
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Der er jo et hav af heste. er og ser til hører ejere og personale, de går da også rundt og kigger.
Men ja, mange går i ridetøj fordi det er behageligt, det har jeg dog stadig tilgode at opleve på mine senere dage, førhen har jeg også kunne rende i ridetøj hele dagen, men ikke mere, kan ikke finde nogle bukser som at lækre at have på i lang tid.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
vi er jo alle forskellige og alle klæder sig forskelligt på
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Det kan også være man skal prøve støvler osv, så kan det være rart at have bukser på til det.
Havde jeg taget til Herning (helt fra København) havde jeg valgt alm tøj
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Men det er fordi man er stolt over sit virke eller det man går op i. Og det er der jo intet galt for.
Til Hingstekåring havde jeg også min firma-vest på, fordi jeg er foderstofsælger. Jeg viser min identitet.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 266
Det var et par mørke cowboy, som mest ligener et par almindelig stramme cowboy bukser.
Grunden til. jeg valgte ridebukser ( Det var faktisk vores datter der syntes jeg skulle have dem på ) var fordi jeg skulle købe mig mine 1. par lædereidestøvler. så jeg ville være sikker på at de passede, med ridebukser på.
Da jeg har ikke standart læg/ben mål, så var jeg nød til at prøve mig frem.
Og så elsker jeg at have ridebukser på, og følte på ingen måde mig forkert påklædte.
Jeg kom til Herning direkte fra et erhvervmøde, iført skjorte og blæser sæt, + hæle. Hvilke jeg så ikke syntes var passende "dress" at have på til et ride-udstyrs messe
og slet ikke når formålet var at finde nye ridestøvler
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
ridebukser til heste-arrangement.