{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Signe T
Signe T
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Sadelunderlag til karpelænd (m front og bagløft) {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er ved at fare helt vild i verdenen af underlag til sadler. Jeg har; En ismule med karpelænd, som har haft en del saddelproblemer nu og derfor har mistet rigtig meget af muskulaturen over ryggen/lænden.
Der findes bare så mange forskellige underlag til en sadel og jeg bliver i tvivl hvad der er godt til ham.
Jeg forstår mig ikke helt på hvad front og bagløft gør godt for, undergår det sadlen glider rundt? Ville bagløft være godt til en hest med karpelænd?
Hvad buger i til jeres islænder/heste (m. karpelænd)
Jeg er selfølgelig helt med på sadlen skal passe hesten og et underlag ikke kan gøre godt for en utilpasset sadel smiley

MvH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadelunderlag til karpelænd (m front og bagløft)
  • #1   11. feb 2019 Front og bagløft pads brugs til sadeler der ikke passer.

Så nej, et underlag med bagløft vil ikke være godt til en sadel der passer til hesten, da det skubber den ud af ligevægt.

Du bør bare bruge et helt normalt underlag.

• #2   11. feb 2019 Forløft og bagløft underlag er til at virke som en kile, til at kompensere for at en sadel ikke passer.

Passer din sadel, så har du ikke brug for det.
    Passer sadlen ikke, så er det måske bedre at låne en sadel, der passer, end at købe indlæg

• Signe T
    Signe T Tilmeldt:
    dec 2018

#3   12. feb 2019 Jamen der var ikke så meget der så jo, tak fordi i lige gjorde det klart smiley Normalt underlag it is!

Helt enig, sadlen skal passe, og det gør den heldigvis igen nu smiley

• #4   14. feb 2019 Hvis din sadel passer, så ville jeg absolut ikke rode mig ud i kiler af forskellig slags eller pads.... det ændrer bare sadlens position og næsten aldrig til det bedre smiley

Af almindelige underlag kan jeg VARMT anbefale Catago FirTech... vi rider ikke i andet, og jeg kunne se den vildeste funktion ved dem i starten smiley Det gør rigtig meget godt, især for en hest, der måske mangler lidt muskulatur, som du nævner din gør smiley Så måske det var sådan et? Pasformen er også rigtig fin smiley

Jeg red en hest med den vildeste karpelænd på et tidspunkt, og den gik altså med et helt normalt underlag, som du kan finde i næsten alle forretninger smiley

• Signe T
    Signe T Tilmeldt:
    dec 2018

#5   14. feb 2019 Ej hvor bliver jeg glad nu. I forgårs efter masser af søgen efter et godt underlag uden løft eller andet, fik jeg også sporet mig ind på lige præsis Catago FirTech underlaget. Syntes det lød meget lovende og smart. Jeg har allerede købt der og for en halv time siden fik jeg besked fra GLS om det var kommet. Det skal prøves i dag smiley !! Nu glæde jeg mig endnu mere!
    Glad for karpelænden ikke er så stort en udfordring alligevel. ??

Og tak for hjælpen smiley

• #6   16. feb 2019 Årh, det var godt - det bliver du glad for! smiley :) Jeg skridtede faktisk kun den første dag med det på, fordi min hest blev helt varm inde under efter bare 10 min skridt smiley Så det har altså en effekt, helt sikkert smiley (Y)

Kommentér på:
Sadelunderlag til karpelænd (m front og bagløft)

Annonce