3. feb 2008 Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Et glædes opslag <3 {{forumTopicSubject}}
Så blev det februar 2019. Jeg har været godt og grundig skide træt af, at jeg aldrig kom videre med min ridning, fordi jeg ikke kan ride i efteråret/vinteren, da vi kun har græs bane og ikke mulighed for at flytte til ridehal eller køre i ridehal. MEN!! Det har nu ændret sig. Jeg har fundet en sød kvinde, igennem min mor, som bor et stenkast væk og vil hente mig og Tattoo og tage os med ud og bruge ridehus, der hvor hendes heste står, en gang i ugen her når det er træls vejr. Det lyder ikke af meget, men det betyder en alverden til forskel for mig, for nu kan hun blive holdt i gang og komme med ud, så det ikke bare går i stå og vi skal starte forfra med det samme og det samme hvert år. ENDELIG! Det har jeg drømt om længe. Selvom det er over 5-6 år siden hun har været ude at køre, så hun gik da bare lige op og ud af traileren uden problemer. Havde ellers frygtet det for da hun blev leveret hos mig, havde de haft problemer med at få hende op. Grunden vi kommer til er lidt rodet, men hun gik bare igennem det hele som om, at det havde hun da altid gjort. Hun var lidt løs i hallen og daskede bare rundt, og så red vi en 15-20 min. Det var lidt spændende med alle de heste hun kunne høre, men hun blev ved mig. Og nu til det helt store. Jeg har forsøgt at øve agility og miljøtræning hjemme, men det er svært at holde koncentration på en græsmark og hun har altid været lidt vågen og oppe på dupperne. Hun har aldrig rigtig prøvet den slags før. MEN HVEM GIK BARE LIGE OVER ALT! Madrasser, presenning, gik med flagrende presenning bag sig og fik det endda helt hen over sig uden problemer! Behøver jeg sige mere, end hold k**t hvor er den hest COOL, fantastisk og en absolut stjerne! Kunne ikke være mere stolt hende der kører os, går meget op i jordtræning og vil tage os med til agility stævne næste gang! En helt fantastisk start på noget jeg længe har drømt om. Nu kan vi endelig komme ordentligt igang med dressuren, jordtræning og stævner. Er så dybt taknemmelig.
Hvordan har jeres start på 19 været?
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Jeg har holdt pause de sidste 3-4 uger pga frost og sne. I dag var min græsbane klar igen, tør og optøet. Så det var fedt at ride dressur igen.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Sandjorden giver også tørre folde, med kun er lille område med mudder og ikke dybere end mine træsko kan bunde.
Min sand/letbane er gravet ind i brinken, så der er vi nede i lerlagene, og er pt mest egnet til risdyrkning.
feb 2008
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 221 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 667
Først og fremmest, startede det med at hende der ejer det sted jeg stod - og har stået de sidste 5 år - pludselig uden varsel stoppede med at fodre og tildele hestene vand, både i boks og på fold. Hvilket kostede mig ikke bare én men to dyrlæge regninger på hhv. kolik og forstoppelse...
Min hoppe blev erklæret uanvendelig, med en knækket, nogle skæve og deforme torntapper.
Derudover, blev min hingsteplag solgt, og flytter lige om snart til nye ejer, og jeg får min nye ridehest hjem.
På grund af situationen med den gamle stald, flyttede vi i en fart - heldigvis til verdens bedste stald - i løsdrift.
Dag 2, det nye sted løber hestene gennem hegnet.
MEN ELLERS har det været dejligt... Vi er så glade for det nye sted, især fordi nu kan jeg få det præcis som jeg vil have det med foder tildeling mm, ad libitum er vejen frem for os.
feb 2008
feb 2008
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 221 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 667
feb 2008
okt 2011
Følger: 48 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 1.139
Tjoeh... Mit 2019.... er ikke startet som forventet...
Året starter ud med, at jeg d. 3 januar falder af min hest på tur, og lander direkte på asfalten, hvor jeg tager fra med albuen... D. 7 bliver jeg sendt til røntgen med min arm - Heldigvis var der intet, men ved meget brug af min arm, gør det stadig lidt ondt
Derudover, har min hest også været lidt forkølet, og har fået tilegnet sig en hoste
Sååå... Vi har kun været ude og ride 2 gange i år
feb 2008
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Mit år er startet super elendigt. Men 2018 sluttede lige så dårligt, som dette startede. Så nu må vi se hvad der sker fremover.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
1 stk pony der har fået konstateret spat - så det er ikke lige noget at juble over, selvom det ikke nødvendigvis er en dødsdom. Men så er det en ting til og tilføje på listen over sygdomme/sartheder som bare understreger at hun ikke skal nogen steder.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Mit 19 er startet udemærket, jeg har stadig part på den skønneste oldenborg hoppe, Nandora.
Hun udfordrer mig så meget og vi bliver bedre gang for gang!
Jeg får set min frygt i øjnene i ny og næ , men bliver ikke bange for Nanse, og kommer stærkere videre på den anden side!
Vi har et også haft problemer med frossen bane og nu oversvømmet bane med alt det regn! glæder mig til det er ovre så vi også kan starte op på noget undervisning
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
VH Annette
mar 2008
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 201
Han er 2 et halvt nu, og har haft ham i et år. Så fedt at være med fra starten, og se ham udvikle sig! Min lille baby ser efterhånden helt voksen ud!
Om en lille måneds tid burde min ridebane være færdig, og så kan vi rigtig komme i gang med at lege
Da resten af min familie jublede over at min onkels hold vandt VM i håndbold, rendte jeg rundt og var helt høj over min hests første rokketænder ??
Kærestens nye job kører på skinner, min far har fået nyt legetøj her på gården (minilæsser), min bedste ven er kommet hjem fra tyskland, jeg begynder snart at arbejde med børn igen, hestene leger i solskinsvejret.. nu mangler jeg bare mælk til kaffen, og så er alt perfekt!
Godt år indtil videre ??
Et glædes opslag <3