1.367 visninger
|
Oprettet:
Kan du leve uden heste? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg vil lige høre om jeg er den eneste der ikke kan leve uden heste i min hverdag. Jeg har prøvet flere gange, pga. for eks. skole eller private årsager, men jeg får det så dårligt Jeg kan slet slet ikke fungere. Jeg tænkte om jeg er den eneste der har det sådan, i større eller mindre grad?
Mvh Rosa
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Og haft egen hest siden jeg var 19 år.....
Jeg har været uden hest i 3 -4uger, hvor jeg IKKE skulle have ny hest, det mente min mand så at jeg skulle... Hvorfor mon??
Jeg har meget svært ved at se et liv for mig uden hest. Og hvad skulle jeg dog bruge alle de penge til??
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Jeg har slet ikke interessen for hest længere.
Jeg fik rideangst for nogle år siden og selvom jeg har forsøgt at bearbejde det, så kommer det bare retur hver gang, så det har taget rideglæden væk. Så lavede vi en masse fra jorden, men jeg har brug for at være meget social i de ting jeg laver så jeg kom hurtigt til at kede mig alene i stalden hvilket jeg var for det meste.
Nu går min pony bare og venter på søster tager hende med når hun flytter på gård. - Heldigvis nyder hun pensionist-livet
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Et sted at bo, tøj på kroppen og mad i munden - det er basale behov. Heste er, ligesom så meget andet, blot krydderi på tilværelsen, og det endda af den mere luksuøse slags.
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Men det ville da være et fattigt liv, jeg knus elsker mine fjollere, og ville meget nødigt undvære dem. De giver mig bare så meget glæde hver dag.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Mistede min basse i sept. '17 og i jan '18 lånte jeg en hest, som blev solgt i maj, igen i nov. fik jeg part på en hest og det vil jeg have ind til jeg selv får hest igen.
derud over, ser jeg min venindes heste ca. en gang om ugen ??
Kan ikke leve uden!
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 728 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.387
Har jeg ikke redet bare en enkel dag, har jeg langt flere smerter ind normalt.
Og så elsker ? jeg bare at kunne gå ud og krasse og kysse dem ??
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Men, jeg er vokset op på en gård, og fraset et par år på kollegiet har jeg altid haft egne dyr.
Bare lidt.
Et par katte, nu hund.
Jeg holder meget af at dele tilværelsen med de firbenede.
Jeg ser flere gode ting, når jeg ser verden gennem deres øjne.
En gåtur alene er slet, slet ikke det samme som med en hund eller kat, hvis kropssprog fremhæver de spændende ting i omgivelserne.
Jeg sover langt bedre med en kat på mit bryst og hunden under sengen.
Hesten er en fantastisk makker, der som bivirkning giver mig en god grund til at bevæge mig, hænge ud med venner og lærer mig om mig selv og styrker min kropsfornemmelse. Så med hest er jeg mere cool, afslappet og langt mere hårdfør mentalt.
Men overleve uden? Sagtens, men hvorfor?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Jeg kan sagtens skabe mig et sjovt, skønt, glædeligt liv uden en hest.. Der er mange ting som er vigtigere for mig
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 58 Heste: 8 Emner: 2 Svar: 93
Og når jeg tænker på alle de gode/sjove timer jeg har haft lige fra jeg var pony rytter og til nu håber jeg der bliver mange skønne heste timer for mig inu.
Er også så heldig at jeg har reden stævner sammen med mine børn sikken en dejlig tid vi havde med de skønne heste.
Og ride ud en tur og havde en af mine tre børn med er bare så skønt.
jan 2015
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Vh Annette
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Heste: 4 Emner: 22 Svar: 128
glæder mig ikke til den dag hvor pengene ik lige er der til det mere
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 257 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Havde jeg nu ikke fået Hope af mine forældre som 16 årig, så havde jeg ikke haft hest nu. Og jeg havde nok ikke fået det, før jeg ville være flyttet hjemmefra tidligst.
Hope bliver også den eneste jeg tager med mig, når jeg flytter. Lotte bliver lånt ud til min niece der bliver 2 - og min søster -, så kan hun gå og hygge sig dér. Der vil hun vække mere glæde
Hope vækker en enorm glæde hos mig, så hun skal med mig. Men leve uden heste? Ja, det kan jeg godt.
Jeg kan godt leve uden heste, men jeg kan ikke leve uden dyr indendørs. Derfor er det f.eks. allerede besluttet at jeg skal købe hund når det passer ind i mit budget, fordi at et hus for mig er tomt uden dyr.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
nov 2016
Følger: 5 Emner: 12 Svar: 60
Nogle har hest som "et materiale" til at kunne ride, men for mig er hesten mere en ven, eller samarbejdspartner, man skal respektere lige så meget som den respektere en.
jul 2010
Følger: 62 Følgere: 51 Heste: 7 Emner: 139 Svar: 983
Hestene er mit liv, og mine soulmates. og så er de grunden til at jeg ikke sidder i en kørestol. har ikke selv hest, men har gået på rideskole, og bor nu på et bosted med heste.
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 955
Lige nu er jeg ved at få hestene lidt ind i mit liv igen, men jeg kommer aldrig - grundet kroniske smerter - til at have dem tilbage på samme niveau som før.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 29 Svar: 222
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 786
Solgte min hest i september - ikke fordi jeg ikke havde LYST til hest mere, for det havde jeg, og den hest gav mig så meget glæde i en rigtig svær tid. Men fordi jeg hverken havde tid og økonomi til det. Jeg havde to jobs for at få råd til at holde hest, og de jobs tog al min tid fra at kunne være i stalden, for samtidig var jeg altså fuldtidsstuderende ved siden af, og det hele kunne bare ikke gå op.
Jeg savner da stadig at have hest og tage ud og ride - men helt ærligt? Så føler jeg mig også "fri", fordi jeg nu lige pludselig kan tage væk på weekend eller blive hjemme en aften hvis jeg har lyst til det, uden at få dårlig samvittighed over at jeg har et dyr der står i en stald og regner med mig
På et tidspunkt kommer jeg igang med ridningen igen. Men det kommer ikke til at ske, før jeg får mulighed for at købe min egen igen, for det er bare ikke det samme at ride andres heste.
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 5 Svar: 221
dec 2012
Følger: 150 Følgere: 124 Heste: 12 Emner: 183 Svar: 1.951
Har ikk manglet det synderligt, for har haft travlt med så meget andet, samt vi har to små hunde.
Men nu vender jeg næsen hjem mod Danmark, da vi ska ha en søn her til maj og så har vi besluttet at låne en hoppe for så at lægge mit drømmeføl i hende, som ska være min fremtidige ridehest.
Det er jeg lidt spændt på
Men ja, vil sagtens kunne leve uden, har bare valgt ikke at gøre det
feb 2009
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 185
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Eller, lige nu hænger alt der hedder hest mig langt ud af halsen, men det håber jeg da bliver bedre indenfor nogle måneder..
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Men jeg er ikke sjov at være sammen med og min krop begynder efter kort tid at skrige efter ridning, der bare gør noget for min krop som anden "træning" ikke gør.
Hvis jeg var nødt til at opgive hestene, ville vi være nødt til at flytte, for jeg vil ikke kunne trives her på gården, hvor alt er indrettet til heste, hvis stalden var tom.
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 228 Svar: 959
feb 2008
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 61
Kan du leve uden heste?