912 visninger
|
Oprettet:
Nyt udstyr salg {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogle "regler" for hvordan man prissætter nyt udstyr ved salg?
Har fx et nyt catago fir tech dækken i str 135 med hals. Limited Editio i farven grå. Nypris er 2200 kr, men er dog i tvivl hvad en fair pris er for det ved salg ?
Hilsen Sofie
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
er det helt nyt dit dækken, aldrig brugt og stadig med garanti?
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Så, allerede der taber det ift butikspris.
Selv hvis du sælger noget nyt, kan du næppe hjælpe køber med fx at reparere en defekt syning eller lignende.
Så igen, mere værditab fordi der er nogle rettigheder som ikke kan fungere, hvis man køber af en privat.
Du skal nok pga ovenstående trække mindst 25% af prisen, selv hvis det aldrig har rørt en hest.
Hvis der ikke er synlige tegn på at det nogensinde har været brugt, skal du nok reelt forvente at skære 30-50% af købspris for at få det solgt.
Mere hvis det fremstår let brugt.
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
Er dit dit dækken brugt et par gange, så træk 2-300kr fra og se hvad der sker..
Men igen det kommer an på hvor meget det er brugt og vasket
nov 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 531
Ud fra jeres svar, tænker jeg at prissætte det til 1650 kr. Lyder det ikke ganske fornuftigt?
nov 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 531
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
HUSK det du IKKE har som køber af brugt udstyr er garantien! Fordi man ofte ikke får bonen med eller evt. bor langt fra det sted, varen kan indleveres, hvis den går i stykker pga. en fejl. Især ved dyrere ting som sadler tæller denne ENORMT for mig. Derfor er brugt udstyr billigere, fordi det købes som det er og uden mulighed for at brokke sig, hvis skidtet går i stykker efter en vask efter forskrifterne eller har en fejl fra fabrikkens side.
Der er også en større risiko ved at handle brugt - kommer varen? Er den i den stand, man har aftalt? Dette er selvfølgelig hovedsageligt i forbindelse med køb over nettet, hvor du sender til køber... men denne forhøjede risiko taler også for en lavere pris, synes jeg
Derudover tænker jeg tit selv, at for 20% rabat kan jeg lige så godt vente, til butikkerne selv sætter det på tilbud. De fleste butikker får jævnligt 20% på deres vare, og så får man varen fra helt ny - og selv hvis jeg skulle betale lidt ekstra, så er det bare meget nemmere at købe for ny, og så er den prisforskel ikke nok til, at jeg gider have besværet med at købe brugt Både gymnastik og ridesport samt Riders Deluxe har tit op til 20% på deres Catago Fir tech... og Riders Deluxe kører generelt tilbud på det for tiden
Men held og lykke med salget
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
Er varen let brugt (som de fleste ting er jeg sælger) tager jeg nyprisen og dividere med 2 - altså hvis varen kostede 500 kr, så bliver det 250kr - men hvis varen er af næsten ny stand sætter jeg det oftest til 300kr og giver så gerne afslag ved bud
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Når jeg sælger brugt, så ser jeg på hvad folk generelt tager for samme vare og på hvor mange der er til salg. Det er ofte en god ide at sætte den en smule højere end ens smertegrænse og så kunne forhandle, med mindre man bare vil have et hurtigt salg.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Nyt udstyr salg