Landmand søger kærlighed's hestepiger Landmand søger kærlighed's hestepiger
Hejsa...
Jeg er en af de trofaste tilskuer til Landmand søger kærlighed sæson efter sæson. Men til min store overraskelse røg hestepige Mette på 25 år ud ved landmanden Niels.
Der er så også hende Natascha hos sønderjyden Martin. Martin som også er hestefyr. Er der nogle der ved om hvordan det går dem?
Er der nogle som kender Mette og Natascha? For vil gerne følge dem, hvis de har profil herinde.
Selv er jeg en single-pige på 28 år, som er tidligere hestepige.
For har desværre ikke hest pt. Men søger da selv kærligheden.
Er der andre som mig, der tænker om at vælge en landmand, som er ligeglad pigens udseende eller ikke kan formåde at formulere sine følelser, men som kan tilbyde stalde til heste, evt. indrette maskinhus til ridehal og som tjener forholdsvis godt (læs. millionær).
Mest fordi jeg selv synes der er langt mellem fyre i eller med interesse for ridesporten, som samtidigt er sød, chamerene og kærlig, men power til være den stærke mand både fysisk, men også at stå ved hvem han er med følelser.
Hvad synes I ellers om landmændene:
Troels på 25 år
Niels på 25 år
Martin på 31 år
Jørgen på 60 år
Anders på 42 år
Mine meninger om dem
Jeg må dog indrømme at Troels ser ret sød ud, men kan ikke klare fyre med skæg. Slet ikke dette røde viking-skæg!
Niels virker som en meget tilbageholdt fyr. Vil selv havde det svært ved at skulle date ham, for han udviser ingen interesse for nogen ad dem.
Og kan ikke klare en fyr, som ikke kan sige hvad han tænker.
Martin er total kikset. Sorry. Hans sønderjyske dialekt er total turnoff, ligesom at se ham i ridebukser. En fyr til hest, skal se godt ud med en god bagdel og så skal jeg kunne forstå hvad en fyr siger.
Jørgen er det mest hyggelige landmand. Altid frisk på en god bemærkning til pigerne. Han virker så glad for de 2 som han nu har tilbage. Men alt for gammel.
Jeg kan ikke rigtigt sige noget om Anders, da jeg slet ikke kan se mig selv med en fyr som ham. Desværre er hans udseende turnoff for mig, og hvor kikset at blive præsenteret for hans forældre og så skulle de vælge en. COME ON!!!
mar 2007
Følger: 101 Følgere: 52 Heste: 15 Emner: 30 Svar: 66
men syndes Jørgen er frisk dog syndes jeg hende Kirsten han har besøg af er for meget .
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.280
Men hvis jeg må give dig et råd - landmand til hestepige, så skal du nok ikke sætte næsen op efter at finde en millionær landmand til at finansiere dit hesteri. For det første er landmænd ikke millionærer. For det andet er et maskinhus til maskiner.
Og hestepiger er ikke altid et aktiv med stort positivt fortegn for en landmand, sorry to say. Det brugte vi meget tid på landbrugsskolen med at diskutere, hvor dyrt det var at have sådan en, frem for en almindelig pige
Men altså, hvis du er ligeglad med udseenet, så kender jeg også en singlelandmand eller ti, der er ligeglade med det selv samme, og som trænger til en date
okt 2018
Følger: 16 Emner: 1 Svar: 2
Jeg tænkte bare om der findes denne fantastiske ridefyr, som man kunne dele det med.
For helt ærligt, hvor fedt er det at være mile fra hinandens interesser?
Men godt for dig at du kender Niels. Måske er det bae TVet der udstiller ham som lidt en mundlam person for sine følelser for pigerne.
Men vil da gerne forsat høre om nogen kender Mette og Natacha?
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 273 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.164
og tror nu ikke det er dem alle der er ligeglad med udseendet, men jeg har heller ikke set denne sæson
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Jeg er selv sammen med en der er under uddannelse til landmand som håber på at kunne blive selvstændig. Han har sagt at når han får gård og jeg flytter derud, så går jeg plads til hestene :P.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
der tænker om at vælge en landmand, som er ligeglad pigens udseende eller ikke kan formåde at formulere sine følelser, men som kan tilbyde stalde til heste, evt. indrette maskinhus til ridehal og som tjener forholdsvis godt (læs. millionær).
- øh
- jeg vil se det som et advarselstegn, hvis en fyr er ligeglad med kærestens udseende. Man skal da ikke starte et forhold, hvis man ikke er tiltrukket af hinanden?? Hvis du vil finde dig i, at din kæreste ikke er tiltrukket af dig, så er jeg trist og nervøs for dit selvværd?
- ikke kan formulere sine følelser? Der er mange måder at vise følelser frem på. Fx ord, handling, mv. Da jeg kom hjem fra arbejde gik min mand glad rundt og gjorde rent - for han glæder sig nemlig til at vi får en overnattende gæst i aften. Når gæsten er her, siger han sikkert "hej! Vil du have æbleskiver?" hvor andre ville bruge fine ord. Det er ligemeget, hvordan tingene siges - i et parforhold skal man helst kunne forstå hinanden. Uanset sprog.
Maskinhuse er til maskiner.
Ikke til dampende heste... Sorry to say.
Landmænd er sjældent millionærer. Det er straks værre - skattetrykket er tårnhøjt for landmænd.
Jeg har altid drømt om at bo i smuk natur, med god plads til lidt hobbydyr, mv.
Så jeg valgte uddannelse efter en branche, som dels interesserer mig, dels giver en over gennemsnittet livsindkomst...
Det er ikke pengepungen jeg vil vælge mand efter.
Jeg vil vælge mand efter kærlighed, kompatibilitet - og så lave egne penge.
Og så er jeg så uinteresseret i dating, at det som regel inspirerer mig til at finde action film frem.
Mm... Vil jeg dagdrømme om lækre fyre og eventyr, er oddsne for den ønskede udsigt bedre i diverse marvel superhelte film...
aug 2016
Syge dyr producerer mindre mælk, vokser langsommere, mv.
Så landmænd vil gerne have dyr, som trives!
Desværre vil banken have, at staldbygninger kan forrente sig.
Derfor er der et modsatrettet krav om at holde udgifter nede.
Briter har et godt ordsprog "put your money where your mouth is."
Hvis folk gik mere efter kvalitet end kiloprisen, ville det give lykkelige landmænd.
Landmændenes syn på dyr er mindre sentimentalitet, mere pragmatisk - og jo mere trivsel der kan skaffes des bedre arbejdsglæde.
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 189 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 387
har desværre ikke set denne sæson, så kan ikke sige hvad jeg mener om dem
okt 2004
Følger: 38 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 9
Må ærlig sige at jeg giver Emilia ret om Niels. Niels virker ikke lige frem til at have den store erfaring med kærligheden. Men det kan jo lærers! ?? På med Brian Nørremark fra singleliv, så er han godt på vej. ??
Jeg må ærlig sige, at jeg havde helt klart valgt Mette som den, der skulle stå tilbage <3. Men nu er jeg jo også hankøn i denne hesteverden, og det er ikke altid lige sjovt eller så nemt som det altid lyder. ??
Men er det ikke en hver hestepiges drøm om at kunne stå i sin egen stald og bruge tiden på at nusse med hestene og få den bedste undervisning for at udleve sin passion fo spring eller dressur? Ærligt vil jeg selv ønske, at jeg kunne være i stalden 16 timer om dagen med mine heste om det så hedder ridehal eller maskinehus, handler vel mere om hvad der kan afskrives hos SKAT.
Ang. landmænd så skal jeg ikke kunne sige om landmændene er ukristlige- og umenneskelige mennesker over for deres dyr.
Jeg tænker at, det handler vel mere i kroner og produktionskapacitet end at kunne stå og kigge udover engen med sine 10 køer og nuller dem på mulen med et græsstrå.
Særligt nu med hårde tider, hvor landbruget er hårdt ramt af konkurser, som bankerne har lidt meget store tab på.
Men med hensyn til velfærd, så er er jo heldigvis flere der tænker på at skrifte til økologisk landbrug, og det må man jo sige er et stort skridt for at tænke i forbedret baner.
Om det betyder noget for dyrene som så, det kan jeg ikke svare på.
Om Landmænd der søger kærlighed....
Jørgen er da den mest hyggelige af dem alle. Han forstår da at underholde både os seer, men da også de kvinder han har gang i. Og tænke vel at han vælger hende cowgirl'en med squaredance.
Ham med vi så igår med forældrene var virkelig en akavet måde at fortælle hende fra fyn, at han i stedet ville vælge hende den bette med brillerne, som han tog på cykeltur med.
Godt det ikke var mig, som var i hendes sko. Og giver da helt ret i at, han må da have det svært, når han ligefrem skal have forældrenes mening til kende for at kunne vælge.
Jeg må give Emilia ret i at Troels ikke just er den mest charmerende fyr med det skæg.
Jeg skal understrege at jeg ikke er homo, så derfor ikke har interesse i landmændene.
Men soigneret mennesker er bare mere præsentabelt, set med mine øjne på kvinder.
Men spændende bliver det. Håber da det bedste for dem alle.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
og vi lever i 2018, så kvinden kan fantisk tjene sine egne penge til sin interesse..
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 260 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
... Hah.
Min mor har været hestepige, min søster har haft to heste, som hun tog med sig da hun flyttede, jeg har to heste stående hjemme nu.
Og jeg har intet ridehus forklædt som maskinhus, så dén drøm kan du godt pakke væk. Maskinhus er til maskiner og korn, samt til halm og hø. På en god dag, der har jeg ikke engang plads til at longere. Min far har ikke den plads for at spilde den på mig og mine heste.
Tilbyde stalde til heste? hmm. Mine heste har en boks hver ved siden af de kalve vi har. I de måneder de går udendørs (Marts-oktober/november) der er der kalve i de bokse. Samtidig betyder det altså også at i de måneder mine heste bruger de bokse, (oktober/november-marts), der betyder det jo at min far ikke får den indtægt for ihvertfald 4 kalve.
Indtægten kan jeg ikke svare på - for det er ikke noget der vedkommer mig. Mine heste har aldrig manglet noget - men tilgengæld er alt hvad der hedder udstyr/massør, osv betalt af egen lomme.
Jeg har masser af plads at ride på - altså, i et par måneder. Vi snakker de måneder hvor der er høstet, og indtil der bliver sået igen - i de måneder, må jeg ride hvor jeg vil, og lige så vildt og tosset jeg ønsker. Så snart de er sået, skal jeg kun ride på min fold.
For ikke at tale om at min far villigt ligger dele af sin jord til at jeg kan have ikke bare én, men flere græsfolde til mine to krikker. Der har vi det igen, noget han kunne have fået en indtægt af.
Altså, et eller andet sted ville det ha været meeeget billigere hvis hans skide døtre havde gået til håndbold i stedet for ridning
At date en landmand er altså heller ikke lutter lagkage. Det er mange dage i mange måneder med tidligt op, sent hjemme, og når først man er hjemme er det måske hygge på sofaen med en film (og dertilhørende at falde i søvn) der bliver valgt til, fremfor kærestehygge.
Jeg har oplevet mange piger der bliver overraskede over hvor hårdt det egentlig kan være at date en landmand. Der er ikke noget med "jeg har fri der og der", hvis vejret siger noget andet f.eks. Så skal der såes/pløjes/høstes/sprøjtes, yada yada yada. Planer kan - og vil - meget hurtigt ændres.
Landmænd er ikke til for at hestepiger kan finde en til at betale deres hobbyer - det kan de sgu gøre selv. Og hvem siger de gider have en hestepige, helt ærligt? Vi er et dyrt folk, specielt hvis ikke vi ønsker at opstalde hesten, men partout vil have dem hjemme.
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Jeg har haft dage/uger, hvor jeg næsten ikke har set min kæreste grundet arbejde. Og det var satme hårdt! Men det er hans arbejde og livsstil, og det skal man kunne acceptere :).
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Først og fremmest: DR. Who, hvor har du dog ret!
Dernæst: Jeg er selv landmand, min kæreste er landmand og vi arbejder på at blive selvstændige. Som selvstændig er der plads til hestene, men penge er der ikke ligefrem overflod af.
Maskinhallerne bruges ALTID til maskiner (eller dyr, eller foder), og hvis man har en ledig bygning bliver den bestemt aldrig til ridehal, for der mangler altid opbevaringsplads. Skulle man så endelig bygge en ridehal, så bliver der nok også puttet maskiner derind..
Nej, det er ikke en guldgrube for alle at blive landmand, så hvis du håber på en til at finansiere dit hestehold, så havde jeg valgt en dyrlæge eller lignende
okt 2004
Anyway... Jeg vil da ikke have noget i mod en date med én af dem
De er da begge rigtig smukke og virker til at være rigtige søde.
Så Mette / Natascha, skriv da gerne en PM, hvis I ikke ha fundet kærligheden? ;o)
okt 2018
Følger: 16 Emner: 1 Svar: 2
Der findes landmænd der også gør ud af sig selv.
Men faktum er bare, at folk ofte møder ligheder med udseendet.
Se modeller, de møder flotte fyre, som har en stor karrierer.
Det ser man også inden for sport, politik og så mange andre genre.
Jeg er ganske normal en blond pige med lidt pærefacon og er ikke nogen model eller konen i muddergrøften. Jeg er måske bare for ærlig i mine holdninger.
Det med at landmænd ikke er fokuseret på økonomi (aktiver) er vist løgn. For i der kender til landbrug vil, at det koster dyrt at købe en gård, maskiner og hele tiden tænker på udvidelser for at holde sig ovenvandet end at gå fallit.
#2 Må indrømme at jeg ikke kunne se mig selv stå med hestebokse midt i en kostald.
Så dine billeder af stalden. Det er så langt fra min måde at holde hest på, men understreget vil jeg også sige, jeg er ligeglad, bare de ikke lider nød - og har ALDRIG sagt noget om mishandling!!!!
Jeg bemærker blot som nogle skriver er maskinehuse til maskiner, så må en kostald også være til køer, som en grisestald er til grise og en hestestald er til heste.
Til alle jer herinde der skyder på alle de grimme landmænd, der gør dem til mishandlene monstre over for deres dyr i staldene og arbejdstiden til at være 72 timer i døgnet, undre mig at I så ikke danner en forening eller melder disse til dyrvænet. I har så travlt med at skrive hårdt om dem, men tør I så at gøre alvor? Det virker ambivalent.
Husk nu, at jeg har slet ikke sagt noget om helst om hvordan landmændene behandler deres dyr. Faktisk er jeg selv medlem af WWF, Dyrenes Beskyttelse og Hestens værn, og ville til enhver tid melde en hver mishandler til disse foreninger, hvis jeg selv kende eller så nogle der mishandler deres dyr, om det er produktionsdyr, kæledyr eller heste.
Så dem der udtaler sig om dette, må så selv stå inde for deres eget ord om deres holdning om landmænd.
Desuden tænker jeg hvor mange, der både herinde fra, eller bare generelt køber en gård med evt. maskinehus/hal og laver den om til ridehal? Jeg kender da de første 5, som har gjort dette, men det lyder ikke til at være tilfældet fra jer "da maskinhuset er tilmaskiner".
Fedt at en fyr blander sig, håber at du får held med en af dem, hvis nogen tør melde sig
aug 2016
Hvis kæresten har et erhverv, med behov for mange / store maskiner, vil det enten kræve at eksisterende maskiner får lov til at ruste - eller bygning af ny bygning, hvis en bygning skal ændres fra maskinbygning til ridehal.
Og selv hvis en bonde elsker dig, er det bare ikke realistisk at der er råd til den priotering...
Er landmænd fokuseret på økonomi? Ja, det går jeg da ud fra. Ellers ville de gå rabundus.
Men man bliver sjældent rig af at være landmænd.
Min far er landmand.
Og der kører joken "gården skal give et stort nok afkast til, at skat og terminer går i nul! Og så er det konens indtjening der går til at betale leverpostej og varme indtil vi går på pension og værdistigning gør, at jeg har penge vi kan leve af, når vi er gamle!"
(problem - gamle landmænd kan ikke nænne at sælge gården)
En anden landmandsjoke er" Hvis du arver en stor gård, så har du to muligheder. Gå på universitetet og tag en uddannelse som du tjener mange penge på. Og betal dig til en dygtig driftsleder! Eller, uddanne dig til at blive en fanden dygtig driftsleder - men den løsning er noget lort, når gården giver underskud! "
Gårde løber ofte bare lige præcis rundt. Udgifterne til drift, skat og renter kan æde en stor indtjening.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
du er ret dobbeltmoralsk i dine holdninger. det er lidt sjovt at læse hvordan du modsoger dog selv i rigtig mange sætninger
okt 2004
Indslaget handler jo mere om hvad man synes om Landmand Søger Kærlighed, eller sådan vælger jeg nu at tolke opslaget. Så hvis nogen kender hende Mette derfra eller Natascha, så må I da meget gerne formidle en date... ;o)
Landmand søger kærlighed's hestepiger