812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

idéer til forhindring af tabte sko idéer til forhindring af tabte sko

jeg er ved at give op snart og så bare have en fold hest uden sko på (overdrivelse fremmer forståelse ) har i nogen idéer til hvad jeg kan gøre bedre?
dette er prøvet:

-2 forskellige reg beslagsmede
-klokker på fold og ridning (gummi klokker har lige købt tykke neopren klokker)
-min faste smed siger min hest hove er fine og jeg ikke skal give tilskud eller smøre hove med noget den anden smed sagde heller ikke noget dårligt om hovkvaliteten

der hvor min hest er opstaldet er der ikke dybt mudder på hele folden når det er værst er det vel en 4-5 cm dybt nogen steder og andre glider jeg kun lige i mine kondisko men de får stråfoder ud på folden så der, er der mudder rundt omkring og jeg er sikker på det er det, der er synderen og suger skoene af ( nu 2 på 2 uger fra forskellige smede)
jeg har ikke mulighed for at:
-flytte hesten til et nyt sted ( det vil jeg ikke hun trives godt og det gør jeg også)
-flytte på en anden fold
- lade den blive inde
-ligge grus rundt om stråfoder
-ligge måtter rundt om stråfoder

er min egen ide med at skrabe mudder hver uge helt tosset? håber nogen af jer kan komme med nogen idéer jeg ikke selv har tænkt på smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  idéer til forhindring af tabte sko
  • #1   9. okt 2018 Jeg ved ikke om det er en idé der kan bruges, men måske kunne det fungerer at smide skoene helt når nu hyppens hovkvalitet ikke fejler noget? Eventuelt kunne et par boots måske gøre det hvis behovet opstår under ridning/alt efter diciplin? smiley

• #2   9. okt 2018 Jeg har set folk bruge gaffatape og rulle rundt om hoven, ikke den vej hvor det vender med mod jorden men rundt ved skoen/ ballen horisontalt. Ellers finders der nogle sorte gummi ting du kan ligge rundt om hov/kode/sko så de bliver på
    http://unicorn-ridesport.dk/shop/10-gamacher-og-klokker-/4541-acavallo-klokker/

• #3   9. okt 2018 Jeg springer og den kan ikke gå uden sko til ridning eller jo kun i ridehus men udendørs med småsten i banen går det ikke og vi bor lige ved hedeland hvor der også er sten i og min hest går til stævner også og der må man da ikke have boots på i dressur eller?

• #4   9. okt 2018 Nej det er rigtig nok i dressur må du desværre ikke ride med boots. I spring må du dog godt og man kan godt sætte mordax på boots hvis man har brug for det.
    Vi rider selv på grus og der er min pony glad for boots smiley
    Skal den have noget på fusserne i dressur så har jeg desværre ikke lige et umiddelbart bud smiley

• #5   9. okt 2018 Kig på de steder, hvor mudderet er.
    Kan vand løbe væk?

Grav evt en lille rende, så regnvand kan løbe af. Fx 5 cm dyb, 10 cm bred. Ja, det skal holdes ved lige ugentligt med spaden.
    En ting er jord, som er trådt op. Men uden vand bliver det ikke til mudder.

• #6   9. okt 2018 De er ti hopper der danner et dybt lag mudder kun rundt om ballen de spiser af tænker ikke render hjælper på det? smiley

• #7   9. okt 2018 ... Kan ballen med hø ikke flyttes rundt på folden så der ikke vades rundt det samme sted?

• #8   9. okt 2018 Jo det kan den godt men så kommer der bare flere steder med dybt mudder vi (gårdejer og jeg) er blevet enige om i dag at inden længe sætte to baller ud så de forhåbentlig deler sig lidt op og ikke alle står et sted og så vil vi forsøge med traktoren og den der skovl ting foran at skrabe lidt mudder væk smiley

• #9   10. okt 2018 Jeg tror desværre ikke, at I kan skrabe jer ud af problemet. Det kan godt være at det virker i første omgang, men der vil opstå mudder igen, og gentagen skraben vil i stedet bevirke, at ballen kommer til st stå i en fordybning, hvor der for alvor vil løbe vand til.

Jeg tænker, at den eneste holdbare løsning er at lægge noget på, som forhindrer at jorden trædes op, hvadenten det er muddermåtter eller grus/sand.

• #10   10. okt 2018 Hvis i skraber mudder væk, så er der ingen mudder nu.

Men vand løber nedad.
    Hestehoved + jord + vand = mudder.
    Fjern et punkt fra ligningen, og det bliver ikke mudder.

I kan lægge dertil beregnede gummimåtter ud. (perfekt timer, hvis i skraber mudder væk nu.) så kan hovene ikke træde jorden op.
    I kan skaffe afløb fra vandet. Fx en rende med en smule hældning væk fra foderstationen, så vil en del af vandet løbe væk. Det giver meget mindre mulighed for mudder.

I kan ikke fjerne jorden helt - medmindre jeres heste kan gå i luft eller i er villige til at støbe.

• #11   10. okt 2018 Kan du ikke hælde noget træflis på, der hvor den hare ædeplads på folden?

• #12   10. okt 2018 Kan intet hælde ud eller ligge ud det er ikke mit sted og fold smiley

• #13   10. okt 2018 Få hesten tjekket i kroppen.

• #14   11. okt 2018 Hun er passet med Fys Osteopat dyrlæge og kiropraktor og sadelmager(4 gange i år) og tandlæge

Spurgte min smed igen igår om jeg kan gøre noget bedre men det synes han ikke jeg kan og han så på hovene i går og synes de er meget fine smiley jeg tror helt ærligt selv det er mudder hullet der suger dem af

• #15   11. okt 2018 Mudder kan ikke suge en sko af. Den træder nok i dem, fordi den ikke kan flytte benene hurtigt nok.

• #16   11. okt 2018 Min smed siger i det dybe mudder på vores fold laver det en vakuum effektiv suger i skoene det jo heller ikke hver dag den kommer af

Kommentér på:
idéer til forhindring af tabte sko

Annonce