Hvordan tjener i til hesten? {{forumTopicSubject}}
Eller ja, hvordan tjener i penge til at holde hest? (:
Det har sikkert været oppe mange gange, men her kommer det lige endnu en gang
Jeg spørger, da jeg meget gerne vil have endnu en pony, men ikke helt ved, hvordan jeg skal få penge til det.
Jeg har et arbejde nu, som har meget svingende løn, da det kommer an på, hvor meget der er at lave. Jeg kan komme op på 1500,- om måneden, hvis der er rimelig meget at lave, og mindst, vil jeg gætte på, omkring 70,- om måneden, når der er virkelig lidt at lave.
Opstaldning koster 1750,- om måneden, hvilket jo er sygt mange penge, hvis du spørger mig. Og så smed hver anden måned ca., hvor der skal bruges fire sko med mordaxhuller i udendørssæsonen, og ellers ingen sko.
Dyrlæge mindst en gang om året (tænder og vaccination), og hvis der ellers sker et eller andet uventet.
Udstyr har jo forhåbentlig nok af
Ponyen jeg har 'forelsket' mig i koster 29000,- hvilket jo faktisk er rimelig lidt, når man tænker på de sindsyge priser man ser for tiden.
Min far siger, at det er ikke så meget den engansbetaling, men det månedlige beløb, og det kan jeg sagtens følge ham i!
Han betaler i forvejen opstaldning, smed og dyrlæge for Fuus, og så skal jeg vel selv betale for den anden pony. hvis jeg er så heldig, at få endnu en, som jeg selv kan betale for.
- og i må endelig ikke tro, at jeg ikke er taknemmelig og glad for Fusentast, og bare skal skovle ponyer til mig konstant! Sådan er jeg bestemt ikke, og jeg sætter virkelig pris på, at mn far bare betaler for Fusentast, og jeg elsker virkelig min lille Fuus mere end noget andet, så det er overhovedet ikke det!! Langt fra.
Har i nogle idéer til, hvordan jeg måske kan tjene mere, og hvordan gør i selv?
nov 2004
Følger: 92 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
jeg er på su og har dårlig ryg så kan ikk arbejde ved siden af så jeg låner penge til min hest af min mor og den dag jeg færdig uddannet og får fast arbejde så skal pengene betales tilbage.... jeg fik hesten før jeg fik dårlig ryg og han er med til og holde mine smerter nede og holder meget af dyret så min mor syntes det var synd at han skulle sælges så hun gik med til "lånet"....
jan 2007
Følger: 87 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 250
hvad ggier mange penge hehe??
nov 2005
Følger: 194 Følgere: 170 Heste: 7 Emner: 392 Svar: 2.540
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
F.eks. gøre rent, spørge i den lokale kiosk, spørge i en tøjforretning om de mangler noget lager arbejde osv osv.
Jeg gør selv rent og laver papirarbejde i et firma 2x om ugen.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 54
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Jeg arbejder og får min. 1000 kr i måneden og om sommeren er jeg oppe på 3-5000 om månenden. Men mine forældre betaler opstaldning, smed og sommetider dyrlæger
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Hvis din far betaler det hele, og han brokker sig over udgifter til en ekstra, ville jeg ikke plage ham om at betale for en mere.
Omvendt tror jeg heller ikke, at det er muligt som ung og studerende, at tjene nok, til at du selv kan holde udgifterne.
Beklager
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
okt 2005
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 2.512
Og jeg vil bestemt ikke plage mine forældre, de betaler nok i forvejen.
Hvordan tjener i til hesten?