{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.909 visninger | Oprettet:

Öllöv plastik/jern sko {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring eller kender til nogen der bruger eller har brugt disse sko?
Kom hid med gode og dårlige erfaringer både med den nye og gamle model smiley

Jeg så dem igår på Hillerød Horseshow og synes de var ganske interesante og forstod at to steder herhjemme får dem hjem på lager indenfor to uger. Kunne forstår at den første udgave havde et par småfejl som skulle være rettet i den nye udgave

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Öllöv plastik/jern sko
  • #1   23. sep 2018 Lægger lige et par svar ind fra fagfolk i "Hestens Hove" facebook gruppen smiley

Futte Enevoldsen:
    "Det bedre løft kommer jo af at de er jævnt tunge -for der er dælme meget sko på de der 15-16,5 mm kontra 6-8 mm jernsko. Når der hænger så meget ekstra vægt for enden af hoven, øges belastningen på sener og led væsentligt ved acceleration og deacceleration under bevægelse.
    Jeg ville til hver en tid lægge en shocktamer sål hvis man har brug for ekstra stødabsorbering (så man max kommer op på 10-11 mm). Evt en heartbar så stemmegaffel-effekten mindskes og hesten samtidig har strålebæring.
    Heste er ikke skabt til sko og da slet ikke plateau-sko og da de kun fåes som én type, så har hesten en uhensigtsmæssigt “lang tå/ubalance i fortil/bagtil balancen” som mange ridehestetyper har , da de er avlet med en skrå skulder (og dermed skrå kode), hvor man normalt fx ville lægge en roller for bedre overrulning, ville blive noget bøvl med disse sko. En højere sko lægger også “længde til tåen” og dermed øges ligeledes trækket på sener under overrulningsfasen. Det svar jo til at hesten er “langtået” selvom den er nyskoet. Undersøgelser viser fx at hvis hoven er 10 mm længere end “ideallængden” på hoven, øges belastningen på hestens ben med 50-75 kg!
    Hvis én af mine kunder krævede at jeg skulle lægge sådanne sko på og jeg ikke kunne overtale dem til en mere fornuftig løsning for hesten, måtte de lede efter en ny smed."

Mac Collins: "Detta är en gammal sko från Sverige. Svår att rikta och alldeles för hög. Gummisvikt är inte vad en hov behöver utan att hela hovens inbyggda stötupptagande förmåga gynnas genom utfodring hovvård och motion."

Carsten Nordenhof: "Tilsvarende sko er blevet brugt i tyskland igennem mange år. Sidst jeg kiggede var de ret dyre og slidstyrken var ikke imponerende."

Med andre ord: Fagfolk er ikke videre begejstrede.
    Derudover er sælgerne utroligt ubehøvlede med enhver kritik rettet imod skoene på facebook. Så jeg ville styre udenom smiley

• #2   23. sep 2018 Tak for det Maria smiley jeg snakkede med ham der havde dem i sin udstilling igår og han sagde de vejer 3 gram mer end den sko jeg har på mim hest nu her, så om det er sandt hvad han siger eller hvad der står i det du har sakset ved jeg ik, hvem der har ret.
    Men kan læse mig frem til at hun foreslår andet alternativ jeg også lige kunne spørge min smed om smiley

• #3   23. sep 2018
    Ud fra det jeg kan læse på facebook ville jeg smutte langt uden om.

• #4   23. sep 2018 Krikken - kan du linke til det der gør at du vil gå langt udenom? smiley

• #5   23. sep 2018
    Det samme som der nævnes oven over - de professionelles udmelding, samt forhandlerens måde og opfører sig på når der stilles spørgsmålstegn. det er bare røv dårlig reklame og stil.

• #6   23. sep 2018 Miss: Det er ikke vægten, som smeden futte faktisk også rettede i et af sine kommentarer - kunne bare ikke helt tage det med :P! Men den ekstra rykkelse på skoen der er problematisk. Som hun skriver øger det belastning på hestens ben helt enormt.

Hvis din hest fungerer fint på normale jernsko, ville jeg holde mig til dem. Hvis du vil have fleksible sko, er det alligevel ikke Öllöv du vil have, da de ikke er fleksible(der er jern kerne).

• #7   23. sep 2018 Det var mere det med stød som en sko giver, end det er det fleksible jeg gik efter smiley min hest går fint med sko, det bare mig som ville prøve noget mer alternativ hvis man kan sige sådan smiley

• #8   24. sep 2018 Hvis du vil have et alternativ kan jeg anbefale de tyske "plastik sko" Duplo - alle vores tre går på dem og det er rigtigt godt (:

• #9   24. sep 2018 Det Carsten skriver er også irrelevant, da de sko han snakker om er en gammel model. Disse er nye og mere slidstærke end de gamle.

• #10   24. sep 2018 Sara - havde kigget på et tidspunkt men synes ik jeg kunne se, at de havde den str som min hest bruger. Hun har små fusser smiley hvad er din erfaring med dem og havde dine gået med alm sko før i gik over til dem?

• #11   24. sep 2018 Ah, selv vores med relativt små fusser kan passe skoene, de skal bare klippes lidt til i enden smiley

Ja, de to af dem gik med jernsko før, og vi kan klart se forbedring i hvordan de går - specielt i skoven "tør de" at gå meget mere til og virker mere flydende i deres gang (:
    Derudover er selve hovene også begyndt at arbejde bedre, den enes hove er endda af sig selv begyndt "at rette sig op" kan vi se på røntgen (y)

• #12   24. sep 2018 Min bruger str 00 i werkman sko, så ved ik om de fåes så små i duplo?

• #13   24. sep 2018 Åh pas, det har jeg ikke helt styr på (:

• #14   5. sep 2020
    jeg vælger intet at sige.

men vil del lidt forsking, basert på netop denne sko.
    https://www.malgretout.dk/2020/03/19/forskning-gummisko-er-langt-bedre-end-jernsko/

• #15   5. sep 2020 #14.
    En annoncør betalt artikel (betalt af ölöf softstep) der lovpriser sko fra ölöf softstep?
    Så kan man være ret sikker på, at kilderne er valgt efter, om de argumenterer for produktet, og ikke efter hvad der er kvalitets forskning.

Kommentér på:
Öllöv plastik/jern sko

Annonce