{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Lån af hest {{forumTopicSubject}}

Hvis man skal ud og låne en hest
Hvor mange penge om måneden skal man så regne med
Dyrlæge?
Smed?
Opstaldning, foder osv
I Hedensted omegn
Det skal være et opstaldning sted med ridehus, ridebane, og ud og indlukning
Drejer det sig om 3.000 eller 4.000

Håber der er nogle der kan hjælpe mig ???

Mvh
Frederikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån af hest
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   9. sep 2018 ja, det er ikke meget urealistisk.

    geografisk placering spiller selvfølgelig også en stor rolle, samt hvilke ambitioner man har med hesten.


  • #2   9. sep 2018 Men er det 3.000 eller er det 4.000 man snakker om? smiley

  • #3   9. sep 2018 Du må lave et konkret budget :

    Opstaldning. Jeg giver 1200 for selvpas, +350 hvis jeg opgraderer til halv pasning.
    Kraftfoder, hø skal jeg selv komme med. En sæk kraftfoder pr måned er ca 200 kr, hø koster også.
    Smed - beskæring 350 kr hver 10 uge. Skal der 4 almindelige sko på er det 1200 kr.
    Dyrlæge til vaccination, tandlæge x 1 årligt.
    Undervisning. Stævner. Transport til clinics mv.
    Evt forsikring.
    Udstyr til dig selv og hest.

    Jeg regner med 2500 kr pr måned, nok lidt mere om vinteren...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   9. sep 2018 det er umuligt at sige smiley hvis du er uheldig, så kan det også dagtens være 5000, eller 2000 hvis du er heldig

  • #5   9. sep 2018 Kommer an på hvad du vælger af opstalding, og hvordan hestens helbred er.
    Tag ud og find stedet du vil have hesten opstaldet, og læg budget derefter.
    Hvor jeg bor kan opstalding være alt imellem 1500-5000 alt efter hvor og hvordan.
    Smed - går hesten med sko? Hvis ja, så regn med ~1500 hver 2. måned
    Dyrlæge - tjek hestens sygdomshistorik, og læg ~500 til side om måneden, så du er klar hvis der skulle ske noget.

    Udstyr: Hvis hesten ikke har udstyr med, skal du finde sadel osv. Der kan du godt regne med at skulle lægge 4-10.000, og derefter ~1000 om året for tilpasning.

    Jeg bruger følgende om måneden:
    Opstalding: 3400
    Smed: 350
    Dyrlæge: Ukendt, får oftest kun ud til vaccine og blodprøve
    Foder: Med i opstalding

    Årlige udgifter:
    Dyrlæge: 800 (vaccine og blodprøve)
    Sadel: 1000
    Dækkener: Skal udskiftes når de bliver ødelagt. ~1000 årligt


  • #6   9. sep 2018 Hej Doktor WHO
    Tak for et super godt svar, det var rigtig brugbart og et super godt eksempel smiley
    Hvor står din opstaldet henne hvis jeg må være så nysgerrig og spørge om det? smiley


  • #7   9. sep 2018 Min underviser - verdens bedste iflg mig smiley - har stald med fuldpas ved Hedensted. Der er udendørsbane 20x60 og 20x40 ridehal, og en standard pris på hest for boks, x antal træpiller, x antal kg foder dagligt, så køber man ellers fx ind/udlukning til som ekstra, mulighed for ekstra foder, ekstra grovfoder, udmugning ect.
    Så man start ved 3000kr/mdr - og så ligger man ellers ekstra på, alt efter hvad man vil have.

    Jeg har smed til mine heste hver 6 uger - de bruger 4 sko hver, og hver hest koster 1200 kr for smed hver 6 uge.

    Dyrlægen håber jeg kun at se til den årlige vaccination og tandrasp - ca 2000 kr/år.
    I år har været et træls dyrlæge år - jeg har ca brugt 16.000 kr. Sådan er det med skadede heste.

    Så uden skadede heste, så ville jeg regne med ca 5000 kr pr hest pr måned opstaldet et godt sted.
    Og så kommer der undervisning oveni - 1000 kr pr måned pr hest.

    Det er når man vælger luksusudgave - mindre kan gøre det, hvis man vælger at stå andre steder.

    Mvh Charlotte


  • #9   9. sep 2018 Okay tak for svar smiley

  • #10   9. sep 2018 Hvis du står for alle udgifter, så er det jo samme pris som ved egen hest. Så det er opstaldning (+ foder osv), smed (sko/ikke sko), dyrlæge (årlige + uforudsigelige). Ofte står ejer for forsikring.
    For min lånehest betaler jeg ikke dyrlæge eller forsikring, men alt andet.


  • #11   9. sep 2018 jeg kan gøre det for 2k uden ridehus med alt
    men folk jeg kender bruger 5k og andre for mindre end mig så det er meget forskelligt

    det er så min egen men det er jo det samme hvis du står for alt


Kommentér på:
Lån af hest

Annonce