{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Yipee-kay-ee mother fucker ;o) {{forumTopicSubject}}

For nu lige at citere Bruce Wilis i Die Hard 1.

Men i hvor er jeg bare glad og oppe og køre efter ridetimen i dag. Morede mig bare rigtig meget.
Rider lige for tiden (sidste tre uger) kun til undervisning pga travlhed med eksamen :o(

Men red så undervisning på Eldorado. En rideskolehest som jeg har part på. Og hvor var det bare sjovt :o)
Han er ung, omkring 5. Igang med spring oplæring. Og vi skulle så også springe i dag.

Men bare mens vi rider inde i ridehuset og skridter varm vil han hele tiden løbe, og er flere gange ved at stikke af.
Og en enkelt gang får jeg også en ordentlig gang bukture, bliver på, og får ham stoppet.

Men vi rider så ud på ridebanen udenfor hvor springene er sat op. Går i gang.
Han forsøger så flere gange at løbe og stikke af, og er generelt alt for overfrisk og hidsig.
Men efter lidt enkelt spring tager vi en kryds kombination, hvor han efter 2. spring BARE leger rodeohest. Det var virkelig oprette totalt rodeo bukspring der.
Og han havde jo så fået hovedet ned, da jeg havde haft hænderne godt fremme over springet, så kan ikke lige få det hævet ham op og frem. Men da jeg ender på halsen/sadlen af ham stopper han heldigvis. Havde han galoperet videre der tror jeg sgu jeg var faldet af.

Nå, vi springer så videre, en enkelt gang stikker han også lige af i fuld galop da en af de andre piger galopere forbi på hendes pony. Og får self. ved det også en af de små ponyer til at stikke af. Nå, vi får samlet diverse ponyer og springer videre.

Efter flere ellers fine spring, så springer han stort og tidligt over et spring, hvor jeg så mister balancen, han bukker da vi lander, jeg ryger helt over til den ene side, men får mig lige hævet op på plads igen, og vi galopere videre.
De sidste mange spring går så fint uden bukspring eller forsøg på at stikke af fra mig, han var vist krudtet af der.

Men ih hvor jeg morede mig, det er første gang han nogensinde har bukket rigtig med med i det ½ år jeg har redet ham. Selvom jeg dog har set ham bukke andre af og stikke af med dem mange gange (da jeg begyndte at ride ham der havde han ingen ide om hvad hverken temposkift eller afbøjninger eller noget var, men han har lært Så meget på det halve år, hvor mig og min ridelærer har redet ham).
Men sådan går det når en ung hest får lov at stå lidt ekstra stille, så har den pludselig krudt i røven.
Meen, havde nok synes det var knap så sjovt hvis jeg var faldet af og havde slået mig, men er lidt stolt over at jeg sad på der til rodeoturen, ret sjældent jeg har været ude for den slags ;o)

Tror også bare jeg er så glad fordi jeg har nydt så meget at være ude og ride det, savner det virkelig nu her hvor jeg sidder og terper over bøgerne..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yipee-kay-ee mother fucker ;o)
Kommentér på:
Yipee-kay-ee mother fucker ;o)

Annonce