{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En bule på ryggen, kig billeder?
  • #1   27. aug 2018 Den sidste bule (største) ligner det hvepse stik Rocky fik for et par uger siden... smiley det har gået i sig selv. Spørgsmålet er om det er hvepse stik eller bylder den har fået.. Hvordan føles det når de presser på det? Er det blødt eller hårdt?

Mvh TT

• #2   27. aug 2018 Tænker også noget allergisk reaktion overfor fx insekter. Kunne være en lidt kraftig nældefeber smiley

• #3   27. aug 2018 Det kan sagtens være et hvepse stik, ikke udelukkende smiley
    Hun er ikke øm. Hesten har fået massage for 3 uger siden, herefter er bulen lige så stille blevet større.
    Har aldrig set eller oplevet det før. Hesten har haft fri nogle dage, for ikke at fremprovokere.

• #4   27. aug 2018 Hvis bulen har vokset sig større over en periode er det IKKE hvepse stik. Jeg ville få Dr dyr ud.. smiley
    Rocky var vildt øm..

Mvh TT

• #5   27. aug 2018 Han er heldigvis også tilkaldt, men hvornår han kommer ved jeg ikke smiley
    Håber ikke det er noget alvorligt, men man skal aldrig lade en bule på ryggen stå til smiley smiley

profilbillede
  • #6   27. aug 2018 Hvis bulerne er hårde kan det også være nogle lidt voldsomme knopper som mange heste får i sadellejet pga svamp/bakterier, som opstår fordi de tit sveder der. Min hest har nogle mindre knopper i sadellejet også, og det er ikke noget der generer i den størrelse for de gør ikke ondt. Men i den størrelse du viser skal de selvfølgelig væk. Dyrlægen plejer bare at sprøjte noget ind hvor knopperne er, tror det er binyrebakhormon eller noget, og så forsvinder de. Men man skal selvfølgelig være påpasselig med at de ikke kommer igen smiley

• #7   27. aug 2018 Tak for et omfattende svar LM & C :-)!
    Jeg ved desværre ikke om bulen er hård, har fået at vide igennem telefon at det virker mere som væske inden i bulen.
    Men den er godt nok stor, lidt større end jeg havde forventet. Hvad hvad gør binyrebakhormon lige præcis?
    Knus

• #8   27. aug 2018 Nu er jeg ikke dyrlæge, så det må du hellere spørge dem om smiley Men ved at det ofte bliver brugt til sådan noget smiley

• #9   27. aug 2018 Binyrebarkhormon mindsker betændelse/irritation af vævet - bruges til alt muligt mellem at kurerer allergi til ledbehandlinger.

Det du skal være opmærksom på er, at det jo ikke fjerner grunden til at hesten har fået bulerne.
    Og at det i sjældne tilfælde kan udløse forfangenhed hos heste der er disponeret for det?

God bedring med hesten.

Mvh Charlotte

• #10   27. aug 2018 Hm...min første tanke var, om sadlen havde trykket, eller rytteren havde siddet skævt, hvilket så havde udløst spændinger i ryggen. Ved du noget om det er en dygtig massør der har været ude ved din hest? Kan han/hun ved en fejl have påvirket ryggen, for at løsne spændinger, som så har gjort ondt værre? Det er lidt svært at se ud fra dine billeder, om hævelsen ligger i de lange rygmuskler, eller om vi er inde ved selve rygsøjlen (lidt mere alvorligt). Men få en dyrlæge ud hurtigst muligt, sådan at denne kan se hævelsen, inden den falder. Så har de større chance for at give den korrekte behandling, og jo hurtigere er hesten frisk igen.
    God bedring til din hest.

• Tina K
    Tina K Tilmeldt:
    nov 2020

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #11   18. maj 2021 Fik du nogenside svar på, hvad det var? Vores pony har lign., bare længere bagtil, så er nysgerrig ift, om du fik svar smiley

Kommentér på:
En bule på ryggen, kig billeder?

Annonce