"Droppe" hømand på en pæn måde? "Droppe" hømand på en pæn måde?
Jeg har været så heldig, at sikre mig hø til resten af sæsonen.. Jeg forudbestilte noget hø hos en leverandør og så var alt jo godt.. Jeg har så brugt den første minibig og det er virkelig dårlig kvalitet.. Det er meget støvet og han har snittet det en ekstra gang, da han synes det var meget langt.. Det har resulteret i enormt meget snuld og meget få, gode strå..
Nå, men jeg tænker jo så inde i mig selv, at i år kan jeg ikke tillade mig at være kræsen.. Så jeg aftaler med ham, at jeg kan komme og hente endnu en balle torsdag eftermiddag.. Jeg ringer så til ham torsdag for at høre, hvornår jeg kan komme.. Han siger først på aftenen, men det kan vi desværre ikke, da vi begge arbejder nat og min kæreste kører allerede 18.45.. Han siger så at fredag er fint og han kan efter kl 12.. Jeg ringer så til ham fredag, flere gange uden held.. Ringer igen lørdag uden held.. Nå, men jeg mangler virkelig hø, så jeg skriver til en dame jeg har købt hos tidligere på året, om hun kan undvære et par små baller.. Det kan hun godt, så vi kører derud.. Mod forventning siger hun så, at hun har 500 små baller jeg kan købe.. Det vil jeg jo virkelig gerne, det er mega god kvalitet og små baller passer bedre til os, da vi ikke har nogle maskiner.. Men jeg har jo forudbestilt hos den anden, og trods den dårlige kvalitet og at han er svær at få fat i, vil jeg ikke røvrende ham.. Hvad kan jeg tillade mig her? Jeg er 100% sikker på, at han sagtens kan sælge det.. Men er det ok fra min side af, at sige at jeg kun vil have et par stykker, og at han så kan sælge resten til en anden? Eller hænger jeg på det jeg har "bestilt"?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
han kommer ihvertfald ikke til at få problemer med at sælge det alligevel.
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 196
Men du kan jo bare sige du pt har fået et bedre tilbud af en bedre kvalitet og hvis det ikke er nok høre han fra dig. Altså sådan at du kan købe noget hvis du bliver helt på skideren.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Jeg kunne desværre ikke få fat på dig, så jeg måtte købe wrap et andet sted fra. Så jeg skal alligevel ikke have de baller vi talte om. Jeg skylder dig dog for den ene balle. Er du hjemme.....? Eller kan jeg bare lægge penge i en kuvert i din postkasse?
Vh......
Mvh TT
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.243
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.774
Jeg ville dog også oplyse om kvaliteten, hvordan skal han ellers vide det
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Svar: 12
Så det med få betalt.
Men det med få fat på det hø du kan, for der ikke meget stråfoder i år, så det dumt og vente.
"Droppe" hømand på en pæn måde?