935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

"Droppe" hømand på en pæn måde? "Droppe" hømand på en pæn måde?

Jeg har været så heldig, at sikre mig hø til resten af sæsonen.. Jeg forudbestilte noget hø hos en leverandør og så var alt jo godt.. Jeg har så brugt den første minibig og det er virkelig dårlig kvalitet.. Det er meget støvet og han har snittet det en ekstra gang, da han synes det var meget langt.. Det har resulteret i enormt meget snuld og meget få, gode strå..
Nå, men jeg tænker jo så inde i mig selv, at i år kan jeg ikke tillade mig at være kræsen.. Så jeg aftaler med ham, at jeg kan komme og hente endnu en balle torsdag eftermiddag.. Jeg ringer så til ham torsdag for at høre, hvornår jeg kan komme.. Han siger først på aftenen, men det kan vi desværre ikke, da vi begge arbejder nat og min kæreste kører allerede 18.45.. Han siger så at fredag er fint og han kan efter kl 12.. Jeg ringer så til ham fredag, flere gange uden held.. Ringer igen lørdag uden held.. Nå, men jeg mangler virkelig hø, så jeg skriver til en dame jeg har købt hos tidligere på året, om hun kan undvære et par små baller.. Det kan hun godt, så vi kører derud.. Mod forventning siger hun så, at hun har 500 små baller jeg kan købe.. Det vil jeg jo virkelig gerne, det er mega god kvalitet og små baller passer bedre til os, da vi ikke har nogle maskiner.. Men jeg har jo forudbestilt hos den anden, og trods den dårlige kvalitet og at han er svær at få fat i, vil jeg ikke røvrende ham.. Hvad kan jeg tillade mig her? Jeg er 100% sikker på, at han sagtens kan sælge det.. Men er det ok fra min side af, at sige at jeg kun vil have et par stykker, og at han så kan sælge resten til en anden? Eller hænger jeg på det jeg har "bestilt"?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Droppe" hømand på en pæn måde?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #1   26. aug 2018 bare skriv at du desværre ikke kunne træffe ham telefonisk, og derfor har købt hø andetsteds.

han kommer ihvertfald ikke til at få problemer med at sælge det alligevel. smiley

• #2   26. aug 2018 Du kan altid annullere en bestilling og returnere det hvis det er for dårligt. Jeg personligt ville ikke kunne sammenarbejde med en der ikke er til at få fat i og få en aftale med. Bare af den grund ville jeg købe andet sted fra...
    Men du kan jo bare sige du pt har fået et bedre tilbud af en bedre kvalitet og hvis det ikke er nok høre han fra dig. Altså sådan at du kan købe noget hvis du bliver helt på skideren.

• #3   26. aug 2018 Amt: det lyder egentlig fint.. smiley Jeg skylder ham så for den første balle, men så må han jo sende en regning.. smiley

• #4   26. aug 2018 Barok: ja det er nemlig det.. Han er virkelig sød og jeg vil ikke smække døren, så jeg ikke kan købe hos ham igen..

• #5   26. aug 2018 Jeg ville skrive til ham på SMS, og sige : Hej....
    Jeg kunne desværre ikke få fat på dig, så jeg måtte købe wrap et andet sted fra. Så jeg skal alligevel ikke have de baller vi talte om. Jeg skylder dig dog for den ene balle. Er du hjemme.....? Eller kan jeg bare lægge penge i en kuvert i din postkasse? smiley
    Vh......

Mvh TT

• #6   27. aug 2018 Jeg ville nok bare fortælle ham lige ud at hesten ikke vil spise det og derfor er du nødt til at finde noget andet.

• #7   29. aug 2018 Du kan sagtens sige til ham at det er for besværligt for dig, når han er svær at få fat på, og at du derfor har skaffet hø andetsteds, men han hører fra dig hvis du kommer til at mangle.
    Jeg ville dog også oplyse om kvaliteten, hvordan skal han ellers vide det smiley

• #8   31. aug 2018 Se det lidt fra hans side os, han har ikke fået penge fra den første balle, er han måske bange for blive snydt.
    Så det med få betalt.
    Men det med få fat på det hø du kan, for der ikke meget stråfoder i år, så det dumt og vente.

Kommentér på:
"Droppe" hømand på en pæn måde?

Annonce