{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

udlån af 2 års ? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.. Jeg står i den situation at jeg tidsmæssigt ikke kan give min 2 års det han fortjener for tiden. Jeg regner med det vil fortsætte sådan de næste par år og går derfor med overvejelser om at udlåne ham.
nu kommer mit spørgsmål så.. Kan det overhovedet lade sig gøre at finde en låner til en 2 års ?

låner vil selvfølgelig have ham som sin egen og være med til at uddanne ham. Han vil evt. blive sendt i tilridning, når tiden kommer, hvorefter låner vil få ham tilbage igen. Dette selvfølgelig betalt af mig.
Han er generelt en god dreng, der på trods af sin alder hviler meget i sig selv og jeg er sikker på en evt. låner vil kunne lære lige så meget af ham, som han vil lære af ham/hende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån af 2 års ?
  • #1   21. aug 2018 da min hoppe var i den alder søgte jeg faktisk efter en i samme alder som din, som je med at købeg kunne låne som legekammerat.
    fandt det bare aldrig så jeg endte med at købe en selv

men jo hvorfor skulle man ikke kunne finde en som vil låne ham?
    jeg ville gerne have gjort det - bare lige 15 år for sent smiley

• #2   22. aug 2018 Jeg ved ikke om det er umuligt - men det kan godt blive svært. Prøv at vende den om: ville du selv låne en 2-års hest, have udgifter på den og gå og passe den, uden at kunne ride den?

• #3   22. aug 2018 personligt ville jeg godt kunne finde på at låne en hest jeg ikke kunne ride.. endten en lille pony, en ældre hest, eller en unghest.
    der er så meget spændende man kan lave fra jorden og netop jordarbejdet er for mig en vigtig del af det at have hest.

Jeg ved godt det ikke er alle der har det sådan og der findes rigtig mange, som kun vil have hest, for at ride.. men det er ikke dem jeg vil have fat i. for de typer er ikke den rigtige for min hest smiley

• #4   22. aug 2018 Jeg kunne måske finde på at have en 2 års opstaldet som selskab til en egen plag, men jeg ville tage minimum kostpris på det - og selvfølgelig skulle ejer stå for alle yderligere udgifter såsom smed, dyrlæge ect.
    Til gengæld skulle jeg da nok trække frem og tilbage fra fold med den, binde den op ved fodring eller have den i boks. Men det ville være en opstalderhest for mig, så skal den lærer fx at gå i trailer vil det koste ekstra.

Når det er sagt så kan du jo forsøge, og se om nogle vil være villig til at have den og stå for driften. Hvis du er heldig så finder du en.

Mvh Charlotte

• #5   22. aug 2018 jeg forstår dig, når du siger at du ikke ville stå for hestens træning/uddannelse helt gratis.

Jeg ser dig anderledes på det.. denne hest er super velopdragen og ja gør alt h ad du beder ham om.. Han går direkte i trailer, står stille under kørsel, er trafikvandt(øver selvfølgelig stadig på de større køretøjer), er ikke afhængig af sine hestevenner og er generelt bare en super god dreng. Han kan alt hvad han skal kunne i sin alder og mere til..
    Det er ikke en projekthest jeg skal finde træning til. Det er en veltrænet unghest, som vil mere end hvad jeg pt. kan tilbyde ham. derfor er håbet at jeg kan finde en, som synes det at arbejde med en unik og veltrænet unghest, er super fedt. uden de skal have andet for det end den glæde og lærdom han giver tilbage.

låner skal selvfølgelig ikke betale alle udgifter.. det eneste jeg forventer de betaler, er opstaldning smiley

• #6   22. aug 2018 Som sagt synes jeg da du kan forsøge at finde nogle som vil betale opstaldning for din plag - worst case scenario er jo sådan set kun at du skal tage ham hjem/får han hjem, fordi låner ikke kan håndterer ham, og har lånt en plag for at øve sig.

Og er du heldig er der en som både er god til at håndterer og træne plage i dagligdagen, og som gerne vil betale for at gøre det for en anden ejer.

Evt kunne du jo finde nogle grupper inde på fb som fx træner fra jorden af, laver agility ect, som måske kunne være din målgruppe ?

Var det min 2 års jeg ikke lige havde tid til, så ville jeg helt sikkert smide den ud i en unghesteflok, hvor han kunne gå og være en legesyg plag ind til du har tid til ham igen. De bliver så gode i hovedet af at gå og i flok og få lov til at være hest.

Mvh Charlotte

• #9   22. aug 2018 Tak for gode og ærlige svar smiley

som sagt betaler jeg gerne for at han kan blive sendt i tilridning til den tid, så det et ikke det det handler om her..

Jeg har også overvejet at finde en "børnehave" for heste i hans alder, men da det mest bunder i at jeg kan mærke på ham han mangler noget udfordring og noget nus i dagligdagen, er jeg ikke sikker på det er den rette løsning.. desuden går han pt. I en velafbalanceret flok, hvor han i bund og grund har det godt og jeg ville synes det var synd at flytte ham, bare for at flytte ham smiley

Kommentér på:
udlån af 2 års ?

Annonce