{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Hyggetråd - gode oplevelser {{forumTopicSubject}}

Jeg har redet... Hm, 3-4 år som voksen?
Primært på partsheste.
Har ledt efter en hest at købe i et halvt år.

Og pludselig - har jeg fundet en, købt ham og alt føles overraskende simpelt!

I dag red jeg ham for første gang, at jeg fik ham hjem.
Mest i skridt. Det sidste halve år har han brugt på en fold.

Aslans tilgang til noget nyt og uprøvet - stoppe, kigge, snuse, udføre opgaven.
En lille kommentar - da vi var ved at være færdige snakkede jeg med min ven på jorden om, at hesten gjorde det fantastisk godt!
Dvs jeg gjorde intet for at styre ham.
Aslans reaktion på manglende kontrol?
Han drejede tilbage mod bommene og gik over fordi han havde lyst...

Tilføj gerne billeder og historier, der gør jer glade!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyggetråd - gode oplevelser
  • #1   3. jul 2018

profilbillede
  • #2   3. jul 2018

profilbillede
  • #3   3. jul 2018

profilbillede
  • #4   3. jul 2018

profilbillede
  • #5   3. jul 2018

profilbillede
  • #7   3. jul 2018 Min hoppe står stille og har gjort det ca fem uger.

I den tid har jeg været ude ved en bekendt og ride hendes ene hest. I starten var jeg ikke helt tryg ved den, da den godt kan spooke en del. Men i søndags skridtede vi en dejlig tur ud i det blå og jeg var faktisk helt afslappet selvom den kiggede noget på de ting vi kom forbi.

Det er flere år siden jeg har haft så afslappet en ridetur, så det var super skønt smiley

• #8   3. jul 2018 Og tillykke med hesten. Dejligt at have fundet det helt rette match.

• #9   3. jul 2018 Nana - du har fuldstændig ret.
    En kammerat med 4 ben.

• #10   3. jul 2018 Ej hvor dejligt for dig smiley Tillykke smiley
    Da Tindur kom hjem fra træning sidste sommer, så lavede vi fire spring i skoven som han sprang med glæde og vellyst smiley De tog vi et par omgange. Det var fantastisk da det var først gang vi sprang på egen hånd, og første gang vi sprang i skoven sammen smiley

Mvh TT

• #11   3. jul 2018 Ahh TT.
    Det lyder som et dejligt minde.
    Jeg kan lige mærke lykkefølsen i maven på dine vegne...

• #12   3. jul 2018 Stort tillykke med den smukke “Guld-drengen” - hvor er han flot. Og hvor lyder han til at være en guttermand af rang.

Jeg håber du får mange gode stunder og lykkelige år med ham.

Mvh Charlotte

• #13   4. jul 2018 tillykke med hesten! hvor er han flot!

Her er jeg på ryggen af min 3 års for 2. gang. Jeg har nu været deroppe 3 gange, og det er en fantastisk følelse smiley

profilbillede
  • #14   4. jul 2018 Ja, når hesten bare er det, så er det hele bare simpelt. Når jeg prøver en hest, og det føles som om jeg har redet ham de sidste 5 år, den første gang, så køber jeg hesten. - Den er følelse af man bare høre sammen, den er fantastisk.

Jeg prøvede min Aslan for første gang sidste år, han var et bræt med øre at side på, og har aldrig været rigtig været skolet, på trods af at han var 12. Jeg kunne bare mærke der var noget i den hest.

I dag er jeg så imponeret over den fjoller, han er da noget at det nemmeste og mest samarbejdsvillige at ride, og jeg elsker hans stilfærdige måde at "opdrage" på mig. Jeg skal lytte godt efter, for han hvisker, men når jeg lytter, så er der virkelig lærdom at hente. Den insiderviden han giver mig, gør at vi bare rykker op ad i vores niveau, det er sådan en fornøjelse at ride den hest, han er ligesom en del af mig, når jeg rider ham.

Han er virkelig mors dreng smiley <3 smiley

profilbillede
  • #16   4. jul 2018 Wrauuuuu

• #17   4. jul 2018 Tillykke med en flot og dejlig hest smiley
    Og hyggeligt at se dig på billeder …
    Og det er da fantastisk du har fået sådan en kammerat på 4 ben som du har den mening om.
    VH Annette

• #18   4. jul 2018 Hvor er han fin, tillykke! Lækker type - jeg kan godt lide, når de har noget dybde smiley

• #19   4. jul 2018 tillykke med den smukke guldhest smiley

Hmm... Sam og jeg har kæmpet i 2½ år, før vi rigtig så fremskridt. En dag red jeg i hallen efter de unge heste havde prøvet agillity. Lange tøjler og hesten gik direkte ind til pallerne, snuste og gik op på dem og kiggede på de unge heste smiley ved ikke om Sam bare følte sig i godt humør eller om agillity var hans ting smiley men uanset hvad så var pallerne noget af det sjoveste den dag smiley

• #20   4. jul 2018 Stort tillykke med ham ??
    Han er så smuk ??
    Og lyder til at være en rigtig kammerat smiley
    Ønsker jer alt held og lykke ??

• #21   4. jul 2018 Noget af det, der fylder allernest hos mig pt. på hestefronten, er at min hoope er sendt til islænderhingst.
    Min kæreste blev færdig som bygningskonstruktør i sidste uge, og min gave til ham bliver en lille følle til næste år. smiley Han er ret vild med min hoppe, og har på alle sine ønskesedler ønsket: "Islænderblanding på 149,5 cm, gerne farveveksler" smiley Min egen hoppe får han dæleme ikke, men det er en kæmpe glæde forhåbentlig at kunne give ham en efter hende, så han får navnet på ejercertifikatet, og så vi, når jeg bliver færdiguddannet, kan købe et sted med plads til heste, og roligt kan komme igang med tilridning af føllet, så vi kan komme på en masse dejlige skovture med to søde heste! smiley
    Og så lige et skærmbillede at hans profilbilledestekst..... ja, det er den helt rigtige bachelor-gave smiley

profilbillede
  • #22   4. jul 2018 Bidløse Madsen...
    Det er fandme go stil...

• #23   4. jul 2018 Nogle dage føles det stadig uvirkeligt, at Bobby er min hest.

Det havde jeg aldrig troet, at han skulle blive, da jeg begyndte at ride ham for snart 7 år siden. Jeg red ham på rideskolen i fire år, før min far fik kræft, og mine forældre besluttede, at vi skulle flytte. Bobby var egentlig ikke til salg, men heldigvis fik jeg lov at købe ham alligevel. Jeg vidste, at jeg ikke kunne undvære min lille pony smiley Det er 2,5 år siden nu, og Bobby skal aldrig nogen steder.

Lige nu bruger vi dagene på lange skovture og at nyde hinandens selvskab smiley

• #25   5. jul 2018 Jeg begyndte at passe denne skønne hoppe i marts smiley Egentlig er jeg ikke ret vild med heste og har altid holdt mig til ponyer, da jeg føler mig mere tryg ved dem. Men hende her er en undtagelse, da hun bare har charmeret sig ind på mig smiley I starten var jeg ikke helt vild med at ride hende og endda ikke i galop! Men nu rider vi bidløst og uden sadel (for det meste) og nu er galop er vores foretrukne gangart smiley

profilbillede
  • #26   5. jul 2018 Doktor Who
    Ja, haha det synes jeg også! smiley

Kommentér på:
Hyggetråd - gode oplevelser

Annonce