Dressursadel til rytter med korte ben og fyldig rumpet {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Er der nogen som har løsningen for mig? :) :)
Jeg selv er 158 cm., hesten er 168 cm. - allerede dér har vi problemet. Gid jeg kunne kappe 10 cm. af ham
Men men men, jeg er jo ikke den eneste rytter, som har valgt "en for stor hest" - hvad gør I andre mht. jeres dressursadel?
Tidligere ejer var heller ikke just høj og red i en Stübben Scandica (om det er en DL vides ikke), mener ejeren sagde str. 32, medium bom og 17". Den synes jeg man sad godt i, dog kunne jeg dengang ønske mig sædet var lidt dybere.
Jeg købte selv en Kieffer Wien, 17" (da jeg ikke kunne købe ovenstående sadel med til ham). Den var udmærket, følte dog ikke knæstøtten var helt optimal, samt sædet var lige til den lille side.
Jeg købte for ca. 2 år siden en Passier Grand Gilbert, 17,5". Den er jeg egentlig ret glad for. Sædet er godt og knæstøtten er også fin. Men sadelklapperne er så lange, at der faktisk ikke er særlig langt fra det nederste af sadelklapperne til min hæl.
Jeg har kontaktet en Passier sadelmager og det vil koste 5.000 kr. og få lavet sadelknapperne kortere. Det synes jeg er lidt peberet, når jeg købte sadlen for 3.500 - 4.000 kr.
Nu er sadlen begyndt at glide frem, når jeg rider og ligger på skulderen. Så nu overvejer jeg om jeg skal have en ny sadel, som måske kunne passe bedre til mig også. Jeg ved godt, at en sadelmager kan rette sadel mht. at den nu glider frem, men hvis jeg alligevel overvejer ny sadel, så giver det ikke mening at få denne tilpasset.
Jeg har desværre ikke super mange penge, så tænker 3.000-4.000 kr. til ny sadel.
Er der evt. nogen der ved om der er en sadelmager (eller andet), som ligger inde forskellige sadler, som man kan prøve for at spore sig ind på hvad der kunne være noget - og hvor man ikke er bundet til, at man SKAL købe en sadel hos dem?
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
Ved sku ik om hun køre en tur til Jylland nogen gange året men det er mit bud
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Den har jeg haft og den var perfekt til mine korte ben.
Ellers kan sadler med velcro knæstøtter være en mulighed.
Kentaur har ithaka, flere bates/wintec, Kent & masters
jun 2014
Følger: 1 Svar: 50
Dressursadel til rytter med korte ben og fyldig rumpet