{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Blødning efter aflivning {{forumTopicSubject}}

d. 29 Maj blev min elskede hest aflivet, efter dyrlægerne måtte opgive efter en voldsom skade på det ene forben..

Efter aflivning blødte hun rimelig meget, og har efterfølgende fået afvide at da Daka hentede hende dagen efter, blødte hun stadig rigtig meget..

Hendes ben var så ødelagt at efter aflivningen var det umuligt for dyrlægen at bøje det skadet ben, men det andet forben kunne han bøje med lethed.

Tænker at hun måske havde nogle indre blødninger eller noget? smiley

Nogen som har erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blødning efter aflivning
  • #1   6. jun 2018 Undskyld at jeg ikke kan svare på dit spørgsmål, men hvor er det trist at høre og det gør det ikke mindre trist når hun kun har været din i ca et år det er alt for kort tid smiley Og så at det var din første hest og det ender sådan smiley
    Står selv med min første egen hest hvis videre skæbne jeg ikke kender eller om det ender med at hun skal aflives, da vi endnu ikke har fundet præcis ud af hvad det er med hende.
    Håber du kommer godt videre og hvis det er din hensigt, så at du får en mindst ligeså dejlig hest du forhåbentligt får længere tid sammen med og en masse goder minder.

• #2   6. jun 2018 Tusind tak Maria for dine søde ord! Det er så hårdt det her, og savner hende så meget.. smiley

Håber virkelig at din hest klare den!

• #3   6. jun 2018 1)
    Jeg kondolerer.

2)
    Jeg ville forvente, at blodet størknede inden i hesten kort efter døden. Så noget blod løber af, men kroppen tømmes ikke.
    Hvis der er indre blødninger, vil en del af blodet være fanget i hulrum inde i kroppen. Indre blødninger betyder at det bløder fra kar til lunger, bughulen mv. Dvs der er ved indre blødninger mindre i karrene, der kan løbe ud efter døden.
    Det er hvertfald ikke indre blødninger.

3)
    Blod er rødt, klistret og farver fantastisk meget.
    I løbet af en menstruation periode bløder du kun svarende til 2 spsk fulde. Blod ser ud af meget.

4)
    Hvis blodets evne til at størkne er svækket, vil man bløde mere.
    Det kan være medfødt, fx hæmofili eller erhvervet. Fx DIC (dissimeret intervaskulær koagulation) som opstår ved svær sygdom eller svær skade, hvor størkningsevnen blev mistet.
    Er det DIC, så er det godt du aflivede. Ellers ville den bløde indvendigt til den døde.

• #4   7. jun 2018 Sikke en oplevelse hvor har jeg ondt af dig.

Syns ikke de heste jeg har set blevet aflivet har blødt så meget ud over en som blev skudt
    Mange tanker her fra
    VH Annette

• #5   7. jun 2018 En død hest bløder ikke. Blod begynder jo at størkne når hjertet holder op med at pumpe det rundt i kroppen. Så jeg tvivler på daka har sagt at den blødte meget ved afhentning.
    Men der kan jo sagtens have været blødninger inden døden, det kan dyrlægen vel svære på.

• #6   7. jun 2018 En død hest kan så åbenbart godt bløde.. jeg var med til at aflive hesten , og den blødte ikke synderligt meget da det skete, eller senere da vi kiggede på den. men den efterfølgende dag drevlede blodet altså af hesten. Den lagde et døgn inden afhentning i 25-30 graders varme.

• #7   7. jun 2018 ej sikke noget :((
    har du købt hende af Tanja jensen?

• #8   7. jun 2018 Ja

• #9   8. jun 2018 jeg tænker at det er varmen der kan være hård ved sådan en krop smiley det får mavegasser osv til at gære så hesten kan blive meget oppustet, også tænker jeg at når dakas kran har taget den, at de så har 'punkteret' den

men jeg ville ikke tænke mere over det, det er da alt for sørgeligt at gå og tænke på sin hest på den måde, det er ikke altid lige pænt når de bliver hentet smiley

• #10   9. jun 2018 Har du måske ret i Rebecca smiley

Kommentér på:
Blødning efter aflivning

Annonce