1.241 visninger
|
Oprettet:
Blødning efter aflivning {{forumTopicSubject}}
d. 29 Maj blev min elskede hest aflivet, efter dyrlægerne måtte opgive efter en voldsom skade på det ene forben..
Efter aflivning blødte hun rimelig meget, og har efterfølgende fået afvide at da Daka hentede hende dagen efter, blødte hun stadig rigtig meget..
Hendes ben var så ødelagt at efter aflivningen var det umuligt for dyrlægen at bøje det skadet ben, men det andet forben kunne han bøje med lethed.
Tænker at hun måske havde nogle indre blødninger eller noget?
Nogen som har erfaringer med det?
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 258
Står selv med min første egen hest hvis videre skæbne jeg ikke kender eller om det ender med at hun skal aflives, da vi endnu ikke har fundet præcis ud af hvad det er med hende.
Håber du kommer godt videre og hvis det er din hensigt, så at du får en mindst ligeså dejlig hest du forhåbentligt får længere tid sammen med og en masse goder minder.
sep 2012
Følger: 56 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 186
Håber virkelig at din hest klare den!
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Jeg kondolerer.
2)
Jeg ville forvente, at blodet størknede inden i hesten kort efter døden. Så noget blod løber af, men kroppen tømmes ikke.
Hvis der er indre blødninger, vil en del af blodet være fanget i hulrum inde i kroppen. Indre blødninger betyder at det bløder fra kar til lunger, bughulen mv. Dvs der er ved indre blødninger mindre i karrene, der kan løbe ud efter døden.
Det er hvertfald ikke indre blødninger.
3)
Blod er rødt, klistret og farver fantastisk meget.
I løbet af en menstruation periode bløder du kun svarende til 2 spsk fulde. Blod ser ud af meget.
4)
Hvis blodets evne til at størkne er svækket, vil man bløde mere.
Det kan være medfødt, fx hæmofili eller erhvervet. Fx DIC (dissimeret intervaskulær koagulation) som opstår ved svær sygdom eller svær skade, hvor størkningsevnen blev mistet.
Er det DIC, så er det godt du aflivede. Ellers ville den bløde indvendigt til den døde.
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 885 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Syns ikke de heste jeg har set blevet aflivet har blødt så meget ud over en som blev skudt
Mange tanker her fra
VH Annette
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Men der kan jo sagtens have været blødninger inden døden, det kan dyrlægen vel svære på.
apr 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 3 Svar: 15
jun 2011
Følger: 76 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 634
har du købt hende af Tanja jensen?
sep 2012
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
men jeg ville ikke tænke mere over det, det er da alt for sørgeligt at gå og tænke på sin hest på den måde, det er ikke altid lige pænt når de bliver hentet
sep 2012
Blødning efter aflivning