{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Er jeg for gammel til at ride ??? {{forumTopicSubject}}

Hej... jeg overvejer at købe en ny hest selvom jeg ikke er helt ung mere..Jeg har redet i over 20 år men ikke i de sidste to år på grund af en skulder skade. Har en hoppe som jeg føler er blevet lidt for stor en mundfuld til mig selvom det er en hest jeg selv har avlet og kender hende ud og ind. Min datter har overtaget hende , men ønsket om at komme ud og ride igen er der bare stadig. Jeg tænkte på en vallak som er stille og rolig som jeg kunne ride lidt dressur og en tur ud i naturen. Ved bare ikke lige om jeg skal gøre det eller hellere lade være... er der nogen som har gået med den samme overvejelse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg for gammel til at ride ???
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   26. maj 2018 Måske du skulle overveje at lave en form for part aftale, hvor du kan komme og ride en hest en gang i mellem, eller ofte.

Det giver tit et rigtig godt billede af om man egentligt ønsker egen hest, og det arbejde der ligger i det, eller om det måske er bedre at nøjes med en part smiley

Man er aldrig for gammel til at få hest smiley

• #2   26. maj 2018 altså i reliteten bliver man aldrig for gammel til at ride smiley men så længe du finder en hest du er tryg ved og kan med, så går det jo nok smiley ikke udeluk hopper, de kan sku være lige så kolde i røven som det siges om vallaker, ejer selv en vallak der bestemt ikke er kold i røven smiley

• #4   26. maj 2018 Jeg planlægger at ride til jeg er 75 år mindst! smiley så gud er du ej for gammel smiley men om du gider alt arbejdet med hesten er en anden ting smiley jeg ville forsøge med en part til at starte med som AMT anbefaler smiley

Mvh TT

• #5   26. maj 2018 afsted med dig - kom ud og rid igen smiley

Jeg har dømt ryttere på 70+ til dressur stævnerne smiley

• #6   26. maj 2018 Du er ikke for gammel.

Min barndoms ridelærer var 82 år, da jeg holdt op med at ride der - fordi jeg købte en af ponyerne..

Men som alle andre med dårlig skulder, skal du nok finde en hest, som kan rides med en hånd.

Hæhæ, hvis du vil prøve noget nyt, så overvej western

• #7   26. maj 2018 Øøhm, hvorfor skulle hesten kunne rides med en hånd, blot fordi man har dårlige skuldre/dårlig skulder?
    Det handler da blot om at finde en velredet og tilpas følsom hest, som kan rides med bløde hænder... Og dem findes der såmænd ganske mange af.

Og man kunne jo overveje at finde en, der også er tilkørt eller kan tilkøres, hvis man er bekymret for, om fysikken kan klare daglig/hyppig ridning - i køresporten er der såmænd enkelte der fortsat deltager i konkurrencer efter de er fyldt 80 smiley

• #8   26. maj 2018 Jeg kan se, at du bor i Sønderjylland. Hvorhenne i Sønderjylland, hvis jeg må være så fræk? smiley

• #9   26. maj 2018 Næ det er du ikke;)
    Min veninde er 69år og starter stadig stævner.
    Hvis du har lysten, så er det bare at finde en hest der passer til dit behov. Da du har haft hest før, så ved du jo hvad det kræver af dig.
    Held og lykke.

• #10   27. maj 2018 Nej det er du ikke du skal ikke holde dig tilbage smiley
    Et stort bord hvor alle kan være med smiley
    VH Annette

• #12   27. maj 2018 Du skal da bare igang der er jo ikke noget skønner smiley

• #14   27. maj 2018 jeg er jo 10 år ældre end dig og rider næsten hver dag, startede military for 14 dage siden og klarede mig da meget godt, rider dressur på la 4 niveau, så fortsæt du bare nogle år endnu, havde ellers holdt 30 års pause, men startede op igen som pensionist smiley

• #15   27. maj 2018 Kan kun tilslutte mig koret - man bliver da aldrig for gammel til at ride. I min rideklub er alders præsidenten over 70. Og jeg satser på at overtage den tittel (som alders præsident) om 30–40 år.

• #16   27. maj 2018 Pjat, ridning bliver man da aldrig for gammel til smiley

Det var jo Nick Skelton, der tog OL-guldet i ridebanespringning som 58-årig i 2016. Det må da være en kæmpe inspiration - endda på trods af en brækket nakke to stedet og en hofteudskiftning smiley https://www.bt.dk/sport/braekkede-nakke-og-hofte-nick-vinder-ol-guld-som-den-aeldste-brite-i-108-aar

Så længe, du har mod på det, så gør det smiley

• #17   27. maj 2018 John Whitaker på 62 rider da stadig rundt på springbanerne på topplan, så tænker ikke det har så meget med alder at gøre, som ens helbred. Er helbredet fint nok, kan jeg ikke se hvorfor ikke. Ofte vil det kun være godt for dig, da motion styrker smiley

• #18   29. maj 2018 For nogle år siden var der en debutant på Hubertusjagten i Eremitagen. Hun var 72 og var startet med at ride som 68 årig. Op på hesten med dig hvis det du lyster.
    Find en hest der passer til dig og du er tryg ved..

• #19   2. jun 2018 På mit arbejde havde vi en ældre herre på 92, der startede til ridning igen, efter mange års pause fra hesteverden, så det kan du sagtens smiley

Hvis du ikke er sikker på at fysikken holder til det, kan du måske starte med at få en part, og så købe din egen, hvis du får mere "blod på tanden" smiley
    Ved også at nogle rideskoler har "tante hold" - måske det alternativt kunne være en mulighed, for at holde ridningen vedlige? smiley

Kommentér på:
Er jeg for gammel til at ride ???

Annonce