{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Jeg er en PYLLER heste ejer {{forumTopicSubject}}

Ja der er ingen tvivl om at isabella er mit et og alt......!

Og jeg er altid så skide bekymret for om hun nu fejler det ene eller det andet...

siden jeg var til stævne i ranum har hun været underlig at ride...

lørdag i ranum var hun monster god...men søndag kunne hun ikke rigtig løfte sig over springene...

så hun havde fri mandag.. og så har jeg trænet dressur med hende siden, og skridtet lidt ude på en mark og noget..

men hun er bare blevet mere og mere "stiv" siden ranum stævnet... hun er ikke halt på nogen måde... men hun "hakker" i galoppen.. og skal drives mere på end hun plejer både i trav osv..

hun spiser, skider osv osv som hun plejer..
så idag får jeg det nye equipage blad.. og ser straks artiklen om STIVKRAMPE... og BOOOOM så tror jeg jo straks min stakkels hest har det...

overvejer også muligheden om forfangenhed.. så tjekker efter pule i forbenene.. og kan ikke finde den.. er ved at græde.. men så kommer en damre, og finder pulsen.. tager temp. og det hele er normalt...

Er der andre som konstant er på vagt for om deres heste er syge eller skadede????

det er jo virkelig en sygdom for MIG at jeg tror hun er syg... det er ret belastende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er en PYLLER heste ejer
  • #2   29. maj 2007 Jeg holder da øje med hesten og hvis der er noget jeg er i tvivl om spørger jeg til råds for vil da ikke gå rundt og være bekymret og hvis der er noget skal der da gøres noget ved det.

• #3   29. maj 2007 Kan godt være en smule pylret, men det er ikke så galt som det har været.

• #4   29. maj 2007 Næh, sådanne problemer har jeg ikke. smiley

• #6   29. maj 2007 Det skal du ikke være ked af.
    Jeg pakker mine heste ind i vat :]

• #7   29. maj 2007 det er faktisk rigtig hårdt at være så bekymret konstant... men det er jo bare fordi jeg elsker hende så meget

• #8   29. maj 2007 plejer det ikke altså og være pylret men efter det igår vil jeg aldrig nogen sinde lade vær med at være pylret det var det værste jeg nogen sinde´har prøvet.!!

• #9   29. maj 2007 Puha, har det på samme måde, når det gælder det lille føller. bare det mindste host fra ham, bliver jeg så fandens bekymret !

• #10   29. maj 2007 Kan desvære ikke svare på hvad der er galt , måske hun har "overanstreng sig" og bare har brug for at tage det stille og roligt oven på weekenden . ?? Don't know .

Men gud hvor er jeg også en af de der "pylrede heste ejere" . Altså . når mine heste er raske går de ude i flokken, men de kommer selvf på syge fold hvis de bliver syge og har brug for ro smiley . (chilli i en flok på ca 15. og fie i en flok på min. 30) Men hvis der bare er det mindste galt, så tror jeg også det ene og det andet . Så du er skam ikke alene . Smil

• #11   29. maj 2007 Jeg tror også bare du skal lade hende få fri nogle dage og så prøve igen.. Måske er hun bare træt..

• #12   29. maj 2007 Er ligesådan... min hest har jo problemer med ryggen...
    Han skal næsten bare vippe med et øre, så tror jeg at han har ondt.

Og hver dag hele sommeren tjekker jeg ham for flåter når jeg tager ham ind. Fjerner hver lille ting der ligner.

Han får ekstra vitaminer i sit fuldfoderblanding og olie for pels og led.

I virkeligheden vil jeg hellere gå op med ham på fold selv og det er kun fordi jeg er nødt til at arbejde, at jeg får en anden til det i hverdagene.

Rejser jeg på ferie har jeg fortalt hele stalden hvordan de skal tackle de mindste ting, som om de intet aner om heste. Og de får allesammen at vide at dyrlægen gerne må komme engang for meget.
    Til trods for at han aldrig fejler noget som helst udover det med ryggen, som jo ikke ligefrem er akut.

Det er jo bare kærlighed... men lad være med at blive helt dårlig af det. At have hest skulle jo gerne være den største glæde i vores liv. Husk på at du altid kan hente hjælp hos professionelle, hvis din hest skulle blive syg.

• #13   29. maj 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Hvad skete der igår?

Jeg er også meget pyldret over for mine heste og især mit tre uger gamle føl, men også de andre, men er ikke lige så bekymrte hvis de hoster et par gange som hvis ham den bette hoster. De har et langt bedre imoun (staves) forsvar, og kan klare langt mere, selvfølgelig er jeg på vagt, og holder øje med dem.

• #14   30. maj 2007 Sippe var syg for 4 år siden, hvor hun også blev træt og ugidelig. Skulle drive hende frem og det var bare ikke til.

Efterfølgende fik hun taget blodprøver, som viste at hun var overtrænet og havde haft en mild form for nyreslag, så jeg var helt nede i kulkælderen.

Jeg er stadig på vagt hvis hun viser den mindste form for træthed.
    Efter jeg begyndte at ride igen fik jeg at vide jeg bare var pylret og jeg bare skulle bruge pisken og sporerne.

Som jeg sagde til dem, så skulle de prøve at have en pony, som havde haft det.

• #15   30. maj 2007 Så ja ved godt hvordan du har det.

Det er forfærdeligt, men vi holder jo bare så meget af vores heste, så vil ikke se dem være syge.

Kommentér på:
Jeg er en PYLLER heste ejer

Annonce