Salg af pony {{forumTopicSubject}}
Jeg har drømmen om at købe en hest inden året er omme. Jeg skal selv betale for den. Jeg har i forvejen 2 ponyer.
Min mor forslog at jeg kunne sælge den ene pony og bruge de penge jeg ville få for den til en hest, så jeg kunne købe en lidt hurtiger.
Jeg har altid troet at jeg ville have ponyen til at hun ikke kunne mere og skulle på de evige græsmarker.
Jeg er også bange for at hun ikke ville få det lige så godt et andet sted som hun har det her.
Eller at hun ville blive ved med at blive solgt vider.
Har haft ende siden jeg var 6 år og er 17
Hun bliver ikke rigtig redet af mig, da jeg ikke kan springe og ride dressur på hende. Hun dur ikke til det.
Og jeg ønsker lidt at hun bliver redet lidt mere, end hvad jeg har tid.
Mit spørgsmål er så:
Skal jeg forsøge at sælge hende eller beholde hende og så ende med at få endnu mindre tid til hende (Jeg starter i 1.g efter sommerferien på en STX)
aug 2009
Følger: 75 Følgere: 68 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 349
Dog syntes jeg det er sjovt at alle folk antager at bare fordi de starter i gymnasiet så har de ikke tid til at have hest, jeg går i 2.g lige nu men jeg rider alligvel 7 gange om ugen og kan sagtens få tid til det, selvom 2.g skulle være det travlste år i gymnasie tiden. Jeg kan sagtens nå at ride 2-3 heste på en dag, hvis man laver sine lektier og aflevering i de timer man har aflyst burde det absolut ingen problem være. og man vil også kunne være sammen med sine veninder. - Bare lige for at sige at selv om man går i gym kan man sagtens have tid til hestene.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
så find et godt hjem hvor der er tid til hende. søg efter hjem for pris, og vær kritisk sådan at du vælger det rigtige hjem i forhold til det du syntes er rigtig
du får jo ikke mere tid når du vil have en hest oveni.
maj 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 261
Hun kan sagtens blive en børne pony, hvis der er en forældre med ellers skal man kunne sætte sig igennem over for hende i starten ellers gør hun lidt hvad der passer hende når man er på tur.
maj 2012
apr 2008
apr 2008
mar 2008
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 201
Det vigtigste er at hun har en ejer som elsker hende, og bruger tid sammen med hende. Hvis du får endnu en hest, og ikke føler at du har overskud til både den nye og den gamle, så ville det nok være bedst at finde et nyt hjem til den gamle.
Eller beholde den gamle og ikke købe en ny (:
Jeg har ikke selv prøvet at sælge en hest, så jeg kan ikke tale af erfaring..
Både med min gamle og min nye hest har jeg ofte sendt billeder og snakket med gamle ejere om hvordan det går, givet dem opdateringer (især med min nye som var 1,5 år da jeg købte ham) og inviteret dem på besøg.
Det har de været rigtig glade for.
Hvis du vælger at sælge, så kunne det måske være rart for dig at finde en ejer som du kan holde kontakten med (:
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hvis det er ponyen fra 1997 du overvejer at sælge, så lad være.
Lån den hellere ud istedet for. Risikoen for at den pga. alderen ender som kastebold er pænt høj.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Jeg havde nok stille og roligt set mig om efter en alternativ ejer til den ene pony.
Hvis en passende køber er der - så er det godt.
Du er ikke tvunget til at sælge, bare fordi du sætter til salg.
Og du er ikke den eneste gode heste ejer derude.
Hvis du laver en tilbagekøb klausul - hvad sker der så, hvis de overtræder den?
Hvis der ikke er en konsekvens, vil de kunne sælge trods klausul.
maj 2012
mar 2008
En kontrakt er vel en kontrakt, ikke? Eller har jeg fuldstændig misforstået noget?
Burde der ikke være en konsekvens ved at bryde købskontrakten?
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Så du kan faktisk med en klausul kun få økonomisk kompensation, og dette kun hvis det skrives ind i kontrakten (står det ikke i kontrakten, kan man bruge alle pengene på advokat)
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvis du ikke har en "hvis kontrakten brydes", så er eneste konsekvens at sælger får en plet på samvittigheden.
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Burde det ikke være muligt?
apr 2008
maj 2012
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Er man i tvivl er det bedst at kontakte en hesteadvokat, de kan trods alt bedre svare
apr 2008
Salg af pony