Jamie klør sig helt vildt {{forumTopicSubject}}
Den er helt gal iår igen. Jamie er plaget af et eller andet der klør på hende... det startede igen for ca 1 md siden. Først tectonic inden mitte sæconen. Så jeg prøvede med pigoil da jeg tænkte at når Det hjælper mod skægmider hos tinker så kunne det også hjælpe hende... det gjorde det ikke. I torsdag fik hun en ordentlig omgang frontline vet spray. Hjalp heller ikke. Så hende flygte fra den nye græsstribe op i mellem juletræerne hvor hun kunne være i fred for kryb. Det er virkelig synd for hende...
Havde dyrlæge ude sidste år der stod og vævede lidt om allergi og hun mente ikke at det på et sent tidspunkt på sommeren ville hjælpe med et dækken hvis det et mitter hun ikke kan tåle...fik ikke rigti nogen hjælp af hende... hmrf....
Nu har jeg købt et insekt dækken og håber at det vil hjælpe. Ellers må jeg til DR. Dyr.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Der hjalp insektdækken helt vildt meget. Han havde også insekt halsbånd på (dem der som afgiver lugt) og på rideture blev han så sprayet med insektspray og jeg forsøgte at ligge turene om formiddagen inden 12, for der er færrest insekter
Krydser fingre for at dækkenet hjælper din også!
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 117
Christina. Nej ingen hvidløg har hørt at det har en dårlig indvirkning på blodlegemerne....
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
Vask evt i Ekholm shampo lad det sidde 30 minutter og skyl af igen
Jeg bruger også Ekholm olie som er kløestillende 1 dråbe for hver 5 cm langs manen på begge sider og nogle dråber i haleroden også.
1-2 gange om dagen sprayer jeg med deres deo mod insekter, og lader hesten gå ind sidst på eftermiddagen
sep 2009
mar 2008
Dyrlægen giver selv Alnok mod kløe til sin eksemhest
sep 2009
At en enkelt dyrlæge gør det, betyder ikke at generelt er er anbefalelsesværdigt. Der kan være årsager til at dyrlægen har valgt at gøre det i dette ene tilfælde hvor vedkommende selv kan overvåge og tjekke sin hest flere gange dagligt i prøveperioden.
Man skal virkelig passe på med menneskemedicin til dyr. Sådan noget helt almindeligt som en panodil kan slå en kat ihjel eller give den alvorlig forgiftning.
Men i sidste ende er det op til TS, jeg havde bare ikke turde gøre det uden at dyrlægen sagde OK for det.
mar 2008
Der sker jo heller ikke noget ved at prøve det et par dage hver eftermiddag for at se om det hjælper
Hvis det hjælper så er man jo nået langt for det dyr der står og klør
Og det er ikke kun 1 dyrlæge der anbefaler det, men det finder man hurtigt ud af hvis man har en hest med sommereksem
mar 2008
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 117
Jamie klør sig helt vildt