1.435 visninger
|
Oprettet:
Opsigelse af boks {{forumTopicSubject}}
Hej,
Vi har haft en boks med fuldpension, hvor vi efter fraflytning blev opkrævet tømning og vask af boks kr. 750 som de fratrækker vores depositum.
Der står intet skrevet, at man skal rydde boksen ved fraflytning, den var jo også en fuldpension og derfor fyldt op med halm da vi flyttede ind, så mener i det er rimeligt?
De kunne jo bare have sagt det til os, så havde vi da selv fjernet alt halmen...
Er det okay, synes i ?
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
Vask mener jeg dog bør fremgå et sted eller siges ved opsigelse at det forventes
Men udmugning/tømning mener jeg er er helt almindelig pli om det så står nogen steder eller ej
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Da det jo er med i prisen.
Jeg har aldrig sku gøre det, der hvor jeg har stået på fuldpas.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.192
mar 2008
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 201
Da min hest så desværre døde, skulle jeg ikke gøre andet end at tage mine ting (sadel, hovedtøj, strigler osv) med hjem.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvis du skal aflevere i rengjort, repareret tilstand, så er det jo en selvhenter..
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Enten betaler du jo og kommer videre (750 kr er jo egentlig et ret så lille engangsbeløb i et hestehold).
Eller også betaler du ikke og hvad dit tvist så bliver med opstaldingsstedet, vides ikke. Men uagtet hvor mange der giver dig ret eller uret her eller på andre foraer ændrer nok ikke på det.
Måske jeg lyder lidt som en kost. Men synes debatforummet herinde bliver så uendeligt kedeligt af at der oprettes disse 'hvem har ret'/'jeg er forurettet'- tråde af, sjovt nok, nyoprettede brugere som ofte ikke svare tilbage i tråden og i øvrigt bidrager med noget herinde i andre debatter etc.
Hov det var aftenens sure opstød - mon det er den tid på måneden
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Du har helt ret - Hestegalleri er for alle. Og jeg dikterer ikke hvad jeg synes der skal skrives om eller debateres. Jeg skriver egenligt bare min mening, omend det var lidt et surt opstød.
Omvendt er det så den slags der gør at jeg bliver mindre aktiv på diverse fora og mindre deltagende som både læser og mht at skrive.
Tak for dit input og din opsang - den er taget til efterretning
apr 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Jeg spørger for at høre, hvad der er kutyme indenfor dette, da det var vores 1. opstaldningssted, som vi heldigvis er kommet væk fra.
Da vi forlod stedet, havde jeg fjernet lorte i overfladen, da udmugning jo var med i boks-lejen derfor undrer det mig, at man skal betale for tømning... men der ser også ud til, at de fleste giver mig medhold. Jeg overvejer selvf. at gå til forbrugerklagenævnet, da de har lavet samme nummer med andre fra-flyttere og nu tænker vi, at dette skal stoppes.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
hvad ændre det at du spørger herinde? du kan jo ikke bruge "det siger hestegalleri" som argument.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Thomas - Det er kotyme at tømme boksen. Og jeg vasket den også ned da jeg flyttede (fra begge steder) på trods af at de var beskidte da jeg fik den kan forstå der er andre tvister også, men tror desværre ikke forbrugernemda kan/vil hjælpe Jer. Men det er vel forsøget værd måske
Mvh TT
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg bliver lidt ærgerlig, når sådan nogle steder ikke har en klokkeklar kontrakt - det beskytter bare alle parter bedre, når der er rene linjer. Men det er en sidebemærkning.
Umiddelbart vil jeg ikke mene, at I skal betale for tømningen, hvis ikke det er aftalt enten mundtligt eller på kontrakt, når I har haft fuldpasning. Det ville selvfølgelig have været pænt at gøre - men det er jo ikke det samme som en forpligtelse.
Om I har et erstatningsansvar udover det, er noget uigennemskuelig når vi ikke kender forholdene nærmere. Den synes jeg, at I må vende med forbrugerrådet.
mar 2008
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 201
Hvis man har et spørgsmål, så har man da ret til at spørge herinde. Om du synes det er et kedeligt eller ligegyldigt spørgsmål, det er da fuldstændig ligegyldigt.
Vi spørger ikke for at gøre din hverdag mere interessant
Og hvorfor hakke på nye brugere? Jeg har været bruger i 10 år, og jeg gætter på at du sikkert også ville synes at mine indlæg er kedelige.
For mig virker det lidt som om at du prøver at starte en diskution, som har INTET at gøre med indlægget. Det lykkedes desværre. En anelse selvisk.
Du kunne jo selv oprette et indlæg, hvor du kan brokke dig så meget du har lyst til, uden at det behøver at gå ud over andres tråd
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 348
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 128
Det opstaldningssted jeg flyttede fra for nyligt, krævede kun at man tog klatter i boksen.
Og jeg tænker at hvis der er erstatninger, skal de siges samtigdig med at man opdager det, så man ikke "straffes" for en skade ens hest har gjort for fx 6 mdr siden.
Dog håber jeg at folk har indregnet slidtage og muligvis let ødelagte ting i deres opstaldningspriser,
Anyways, jeg ville kontakte Forbrugerklagenævnet, specielt når der trækkes penge for noget, som ikke er påskrevet kontrakten
apr 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Men vi har nu hørt at andre opstaldere har haft problemer med at få depositum tilbage, så det er et kendt problem vedr. Ibstrup.
Jeg tømte klatterne da vi tog afsted, kunne ikke forestille mig andet, når det var en fuldpasser boks.
Opsigelse af boks