Urimelig arbejdsfordeling. {{forumTopicSubject}}
Ey hvor er jeg ved at være træt af folk, der hvor jeg har Amigo. Det er som om det er de samme mennesker, der hver gang der skal fx. lukkes ud/ind el. fodres, så er de samme der gør det.
Siden vores heste kom på sommergræs (og ejernes kom på døgnfold), blev vi enige om at man selv lukkede sin egen hest ind.
Ejeren ville bare gerne have hjælp til at trække de heste ud om morgenen som står inde, så hun ikke selv skulle gå så langt med dem alle da hun også har dårlig ryg. Fair nok synes jeg!
Vi mødtes så en eftermiddag, og fandt ud af hvem der skulle hjælpe. Hvem? Jo vi er så 3 personer der deles om tjansen. Jeg meldte mig selvom jeg rent faktisk ikke har tid, for skal også nå at i skole, men når man har sin hest inde synes jeg også man skal hjælpe. Så hver torsdag har jeg stået 1½ time før op for at hjælpe med at lukke ud. De andre 2 har så 2 dage hver, den ene person kører forbi påvej til arbejde, den anden kommer alligevel hver formiddag.
Nu er ejerne så på camping i weekenden. Der hænger så en seddel om, hvem der lukker ud og fodre i morgen, 2. pinsedag, da det jo er helligdag og alle har fri.
Jeg har haft staldvagt hele weekenden, og blev ik klar over det før fredag aften inden jeg gik i seng. For aner ik hvem i al verden der lige havde skrevet mig på og slettet nogle andre fra listen, træls sys jeg, når man ik blir informeret om sådanne pludselige ændringer. Har ik været hjemme hele ugen...
DERFOR vil jeg ik skrive mig på. Jeg har lukket ud og fodret hel weekenden, og oveni det er jeg også blandt de 3, der hjælper med udlukningen i hverdagene.
Det må da være andres tur! Jeg skriver mig altid på når der hænger sådanne sedler, man skal da hjælpe hvor man kan. Det er mest fair.
Men denne gang skiver jeg mig ik på. Og har snakket med den anden hverdagsvagt, og hun gør heller ikke.
For da jeg tog hjem i dag, var der stadig ingen der havde skrevet sig på... Jeg er bare så skuffet... Den ene tjeneste er åbenbart ikke den anden værd, så hvis der stadig ik står nogen på listen i aften, tager jeg med glæde ud og lukker MINE heste ud. Er bare så sur over, at folk der aldrig hjælper til og ikke melder sig. Det er hver gang de samme der hjælper. Min løsning løser godt nok ikke problemet, og er nok også egoistisk og åndssvagt. Jeg er bare sur og træt af folks urimelige arbejdsfordeling!!
Grr...
feb 2005
Følger: 148 Følgere: 129 Heste: 8 Emner: 221 Svar: 1.946
Når man alligevel kommer til at lave alt arbejdet selv, kan man lige så godt nøjes med at have sine egne heste i stalden, og bruge tiden på dem, i stedet for på andres heste.
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
Folk skal tvinges når der f.eks er arbejdsweekend, sidste år var det kun mig, min far (formand for klubben) og 1 af ejerne (det er et ægtepar) som arbejdede.
Klubben er nød til at true med at dem der ikke hjælper kommer til at betale et beløb, det er da utroligt!
Ejerne er dog ikke en skid bedre selv -.-'
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
da jeg kom der i sommers var ALLE søde og rare mod hinanden osv..
men for satan piger kan blive nogle kællinger lige pludselig...
da hestene kom ind til vinter... der skulle der jo pludselig laves noget.. vi har fejehold osv...
og puhada hvor kan folk opføre sig grimt
jeg SAVNER da jeg boede i låstrup, og havde isabella og lille buster i min egen stald... men der kunne jeg bare ikke få hende uddannet
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.453
jan 2005
Følger: 85 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 76 Svar: 1.082
nov 2005
Følger: 59 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 1.007 Svar: 4.947
På vores gård har vi ikke staldvagter eller noget.
og dem der ejer gården lukker KUN deres egne heste ud. Synes også det er helt fair, da der står lidt over 50 heste der
Men de fleste går på døgnfold på nuværende tidspunkt.
Der står kun en 7-10 stykker oppe nu. Og ejerne til dem lukker selv ud og ind
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Jeg betaler 150 kr. om måneden for at få lukket både ud og ind(de dage hvor jeg er tidligt i stalden) og 200 kr. når han har dækken på.
Det er en person der har hestene opstaldet der står for at lukke næsten alle ud.
Så slipper man for at skulle aftale osv.
Så enten finder man en person der søger for alle heste, eller også passer hver mand deres egen hest.
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Sidste sommer skulle der hentes halm ind, og folk havde sagt at der bare skulle siges til, så kom de og hjalp.
Min søster havde så passet Lukas en af de dage(jeg havde en masse der skulle ordnes den dag), og der stod min veninde og hendes forældre alene med det hele. Så min søster hjalp til derude en del timer.
Dagen efter var jeg selv derude fra omkring klokken 13 til 22 for at hjælpe, og der blev ringet rundt for at få en ekstra hjælpende hånd til dem der havde tilbudt og som endnu ikke havde hjulpet, men ingen kunne(eller ville) Vi måtte så få fat i min søster igen, som slet ikke har hest derude for at få hjælp.
Det samme fælder fejning. Det er heller ikke alle der mener at det er deres problem at de spilder. Eller bare det helt simple som at sætte tingene rigtigt på plads på ridebanen.
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.453
Tjahh, ude ved os, hjælper vi gerne hinanden, dem der ejer stedet sørger for udlukning, og så skiftes vi ellers om indlukning og aftenfodring, kan man ikke en eller anden dag er det overhovedet ikke noget problem at få byttet sin vagt
Urimelig arbejdsfordeling.