{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Tilpasning af sadel - hest som stadig vokser? {{forumTopicSubject}}

Godaften..

Jeg har en sadel men den er ikke tilpasset min hest.. men jeg vil selvfølgelig gerne have en sadel som passer 100 %

Sadlen har jeg brugt til tilridning.. men han er stadig meget høj bagtil så han vokser formentligt meget endnu og vil også sætte flere muskler.. han er knap 4 år..

Hvis jeg får en sadelmager ud og får en sadel som bare passer.. kan jeg så regne med at den passer om et år når han stadig vokser meget?

Hvad gør i med sadel når hesten vokser, men i stadig rider dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilpasning af sadel - hest som stadig vokser?
  • #1   26. mar 2018 Har ik det vildeforstand på det, men tror ik der kan gå et år før tilpasning igen. Men jeg kan tag fejl og følger lige med smiley

• #2   26. mar 2018
    Den vil ikke passe om et år. Den skal nok omstoppes enten nogle måneder eller ½ år efter.
    Enten så kan du købe en bomløs som hesten kan udvikle sig med eller få en sadel hvor du fx selv kan skifte kopjern - hvis hesten altså passer den slags sadeler, eller vælge en der omstoppes efterhånden som hesten ændre sig.

• #3   26. mar 2018 Du kan ikke regne med at sadlen passer ret længe når hesten stadig vokser. Min egen voksede ud af en helt nyomstoppet sadel på et halvt år da han var 4 år gammel. Det var nogle rigtig dyre lærepenge, og havde jeg vist det, så havde jeg ikke brugt så mange penge på at få min gamle sadel omstoppet, men istedet fundet et billigt alternativ evt. en bomløs eller en ponypude. Så kan man jo altid købe en sadel igen når hesten er kommet lidt ud af vækst perioden igen.
    køb altid brugt og få tilpasset ved sadelmager løbende minst hver halve år så længe de er unge, så burde man være rimelig godt dækket ind smiley

• #4   27. mar 2018 Jeg har opgivet bomsadler til ungheste. Det er alt for bekosteligt i omstopninger og tid hvor sadlen er ude af drift.

Jeg starter op i lammesadel og skifter efter noget tid til en bomløs af god kvalitet. De fleste af mine er så ikke kommet videre til en bomsadel fordi de har gået så godt med den bomløse, men det er jo en smagssag.

• #5   27. mar 2018 Køb en brugt sadel der passer hesten nu og skift den løbende ud som hesten vokser til.
    En dyr sadel skal ændres flere gange som hesten vokser ud af den.

• #6   28. mar 2018 Du kan overveje en Wintec, hvis den kan ligge på hesten. De kan købes forholdsvist billigt brugt og ændre nemt og billigt.
    Så kan du købe en dyrere læder, når hesten er færdig udvokset.

Kommentér på:
Tilpasning af sadel - hest som stadig vokser?

Annonce