761 visninger
|
Oprettet:
Tilpasning af sadel - hest som stadig vokser? {{forumTopicSubject}}
Godaften..
Jeg har en sadel men den er ikke tilpasset min hest.. men jeg vil selvfølgelig gerne have en sadel som passer 100 %
Sadlen har jeg brugt til tilridning.. men han er stadig meget høj bagtil så han vokser formentligt meget endnu og vil også sætte flere muskler.. han er knap 4 år..
Hvis jeg får en sadelmager ud og får en sadel som bare passer.. kan jeg så regne med at den passer om et år når han stadig vokser meget?
Hvad gør i med sadel når hesten vokser, men i stadig rider dem?
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Den vil ikke passe om et år. Den skal nok omstoppes enten nogle måneder eller ½ år efter.
Enten så kan du købe en bomløs som hesten kan udvikle sig med eller få en sadel hvor du fx selv kan skifte kopjern - hvis hesten altså passer den slags sadeler, eller vælge en der omstoppes efterhånden som hesten ændre sig.
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 113
køb altid brugt og få tilpasset ved sadelmager løbende minst hver halve år så længe de er unge, så burde man være rimelig godt dækket ind
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Jeg starter op i lammesadel og skifter efter noget tid til en bomløs af god kvalitet. De fleste af mine er så ikke kommet videre til en bomsadel fordi de har gået så godt med den bomløse, men det er jo en smagssag.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
En dyr sadel skal ændres flere gange som hesten vokser ud af den.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 8
Så kan du købe en dyrere læder, når hesten er færdig udvokset.
Tilpasning af sadel - hest som stadig vokser?