1.365 visninger
|
Oprettet:
14. dec 2007 Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
Hvad er din yndlingsrace eller blanding? {{forumTopicSubject}}
Godaften HG Brugere.
Har du en eller flere bestemt/e heste/pony race/blanding som du er helt vild med?
Ejer du sådan en netop nu?
Påtænker du i fremtiden at du skal have sådan en?
Eller tænker du, det bliver ved tanken eller den er ik lige er egnet til dig og den ridesport du udøver
Vis meget gerne billede/r af lige den hest/pony som du drømmer om eller faktisk har
maj 2007
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.474
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Når jeg engang om et par år, så er det udentvivl også en DV jeg går efter.
Forbundets standart er det hvad jeg ønsker i en hest, og da jeg har mange bekendte med stor erfaring inden for de forskellige linjer, og gener, så er det et godt udgangspunkt for at finde den rigtige hest
Hvis jeg kunne få en hest med Don Schufro, og Lauries Crusador xx i stamtavlen, så ville jeg været godt tilfreds. Jeg har tidligere redet en Don Schufro/Lauries Crusador xx, og det var en fed hest at ride og omgåes.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.637
Men mit hjerte banker helt vildt for Palomino.
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
Amt- god forklaring på hvorfor lige netop den hest skal du ha
Sunshine- jeg sku måske også ha spurgt til hvorfor lige netop den race/blandning er lige dig da jeg lavede indlægget :)så nu spørg jeg dig lidt forsinket
jun 2010
Følger: 35 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 176
men min top tre over racer jeg drømmer om derudover, vil nok være en Welsh cob sec D først og fremmest, og derefter shetlandspony og P.R.E
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Vil gerne have sådan en igen.. Lusitano..
Men mit hjerte har også altid banket for de stålgrå fjordheste
Billede er af min gamle drøm
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Har lige nu en Tinker/Fuldblod og en bette blandingspony, hvis race er ukendt :).
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 638
dec 2007
Min top 1 er blevet islænder
Top 2 er frieser, har jeg haft en og bliver ik aktuelt at ha den race mere.
Top 3 er IC, har jeg haft og bliver ik aktuelt
Top 4 er PRE, har aldrig haft og bliver ik aktuelt.
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 638
aug 2016
Følger: 88 Følgere: 40 Heste: 13 Emner: 3 Svar: 136
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 706
Derudover er alle mine heste selvfølgelig yndlings ligegyldigt race
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Islændere har jeg også et kært mangeårigt forhold til - vi havde nogen hjemme, og jeg har redet rigtigt mange for andre. Her er det også personligheden, men nok mest ridningen, der trækker. Derfor ville jeg også skulle bruge min. 40000 kr, hvis jeg skulle have islænder, da den skulle have en bestemt kvalitet som ridehest, hvorimod jeg snildt kunne nøjes med en haflinger til 15000 kr, så længe papirerne og bygningen er i orden. Hos haflingerne ville det stort set kun handle om kemi - hos islænderen skulle gangartsanlæggene være i orden også. Det er det der med at vælge med hjertet eller hjernen
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Har selv en, og det er en type der passer mig rigtig godt
Det er jo egentlig "bare" en sportstype hest/pony, som gerne helst er broget (de helfarvede findes jo også
Nu har min egen ganske vidst ingen stamtavle, men hun ER nu engang en Pinto, i og med hun er kåret i Dansk Pinto Forening, dog kun i forregister F1, men ikke desto mindre, så er hun Pinto
Det er et forbund, hvor typen tiltaler mig, og så synes jeg der er noget så fint over de brogede
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 253
derudover så har jeg altså også en forkærlighed for PRE. deres majestætiske udseende, korte kraftige krop, smukke profil og lækre man! MEN her ved jeg at det nu nok aldrig bliver aktuelt med sådan én.
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 885 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
2: Islænder har jeg hvis jeg skal have sådan en på en anden tid af livet skal det være en der er bundstabil så John kan have glæde af den ....
3: Hvis jeg hade været 30 år mindre ville jeg have en araber og starte distance hele tiden
VH Annette
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Men jeg opdagede en smuk kongelig rød hest, på nogle pap "plakater" med diverse racer da jeg som lille var medlem af Penny klubben. Og jeg blev så forælsket i udseende på denne hest, og den alsidighed denne viste(beskrivelsen af den) jeg kom dog først over sådan en smuk rød hest som denne for 10,6 år siden da hun kom galoperende hen over marken og ned til vejen hvor jeg gik. Min veninde kendte ejeren, og sådan fik jeg part på min første Frederiksborger. Senere havde jeg endnu en Frederiksborger part, og var også på ryggen af en tredje, men kemien med ham var der ikke med denne. Da jeg skulle have hest nr 2. Ville skæbnen det sådan at selvom jeg havde fundet de jeg skulle kigge på, så kiggede jeg en ekstra gang.. Og der stod han, det smukkeste Frede føl der opfyldte alle mine mærkelige krav.. Og i dag står han på min fold
Så her er min lille stjerne ****
Og jeg ønsker flere
Mvh TT
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
men chancen for at det sker er nok minimal.
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
jeg har haft ren IC før, og tror ikke jeg skal have det igen selvom racen er lækker.
jeg kunne dog godt finde på at købe en nordsvensk!
min næste hest (og min ultimative drømmehest) er en kulsort ibirisk hest (helst en luso), så det håber jeg at jeg engang får råd til
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 438
dec 2008
Følger: 149 Følgere: 160 Heste: 17 Emner: 22 Svar: 415
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.281
Nummer 2 er varmblods, egentlig i alle afskygninger og helst så store, ædle og elegante som muligt. De skal have en lang hals, lange, slanke ben, som er sorte, hvor resten er brun. Der behøver ikke nødvendigvis stå DV eller Trakhener på dem, det kan lige så vel være en Traver, ligesom den jeg har. Elsker udseendet. Temperamentet skal være roligt i stalden og i stærkt kontrast til på ridebanen, hvor der skal være fremgang og kraft.
Nummer tre er Clydesdale. Det behøver ikke uddybes yderligere, se en Budweiser-reklame på YouTube
I bunden er islændere, shetlændere og brogede heste. No offense for de mennesker, der synes de er awesome
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 222 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
MEN jeg kommer mig aldrig over min pony (fjord-araber) sikke dejlig en pony! robust uden at være voldsom, stadig til en mere slank side (mere som sports fjordhestene idag). var simpelhent cool med alt og alle ting, intet kunne skræmme ham! kunne stille alt foran ham, og uden tøven hoppede han med største overskud! var enormt rolig men havde stadig den helt rigtige energi, se han var en dejlig hest
jeg har efterhånden nu prøvet mange typer heste, KWNP, Frieser, Pinto, Haflinger, et par Fjordheste, et par Shetlænder, Knapstrupper, utallige DV'er, Hannoveraner, Oldenborg, en del Islænder, Jyder, et par Belgier, og utallige blandinger
jul 2008
Følger: 64 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.545
Jeg er kun blevet enormt positivt overrasket af racen. Fantastisk hest! Arbejdssom, lærenem, sensitiv, følsom, gudesmuk og med flotte muskler
Det jeg også godt kan lide ved min hest er, at han er meget "naturlig". Altså han har en sund, naturlig krop uden en masse problemer. Han strækker selv ud, sætter pels efter behov, vender rigtigt. Det er dejligt at have en sund hest med en sund krop
jul 2008
Følger: 64 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.545
Mange siger, de normalt ikke er til plettet skind... men at min nu er ret smart
Så man skal ikke være så bange for at købe noget andet. Jeg synes faktisk, at de fleste brune heste er lidt kedelige at se på, efter jeg er blevet vant til min egen
aug 2017
Følger: 56 Svar: 1
feb 2007
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 1.859
Har altid elsket welsh mountain ponyer og deres smukke udseende. Udover det er jeg helt vild med palominoer, især de cremello farvede. Er også glad for knabstruppere og pintoer. Er faktisk ret vild med heste som ikke er en normal farve som brun, rød osv. Men jeg er alligevel altid endt med de brune heste
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 464
Har haft en stor helfarvet pinto, min soulmate, men smækfyldt med problemer og det endte med aflivning.
Vi har haft fjordhest og en gotlandsruss (staves?) blanding, ingen af de to sagde mig noget (min datters ponyer)
Så først med islænderen følte jeg mig hjemme og sindet på den nye er nøjagtig det jeg knuselskede ved min gamle soulmate, og mere til. Så han kommer til at gro lige så fast, som den anden
dec 2007
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.040
Dog er jeg glad for de racer/typer jeg har haft. Jeg er ikke så meget til de tunge racer, men smukke kan de være!
Blogger
Følger: 237 Følgere: 2155 Heste: 17 Emner: 202 Svar: 2.255
Så har jeg lidt en svaghed for de rigtig plettede heste altså knapper osv.
MEN DRØMMEN har ALTID været en smuk GULD farve hest altså palomino, jeg har altid vidst jeg skulle have en guldhest, så derfor blev jeg simpelhen nød til at se hvad der var til salg af palominoer eller røde heste og ente med min dejlige guldpige, som jeg ikke vil bytte for noget andet på trods af at højden og lidt et sats med avl på hende pga moren er pony
Men hun overrasker mig hver evig eneste dag
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.314
Er tilgengæld ikke ret glad for de moderne. De er for højt stillede, og har for slanke ben.
Men aldrig om jeg skal have en frieser, de er ikke min kop the, og kræver for meget viden for at kunne ride dem korrekt.
Tænker at min næste hest bliver en PRE, Lusitano eller noget barokt-firkantet-ish. Har en stor svaghed for "firkantede" heste
maj 2006
Følger: 180 Følgere: 198 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 558
Ellers diverse koldblodsheste.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 127
Jeg synes det er fedt de fåes i så mange udgaver.
Jeg har selv en klassisk knabstrupper
Hvad er din yndlingsrace eller blanding?