{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Hvad er din yndlingsrace eller blanding? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG Brugere. smiley

Har du en eller flere bestemt/e heste/pony race/blanding som du er helt vild med?

Ejer du sådan en netop nu?

Påtænker du i fremtiden at du skal have sådan en?

Eller tænker du, det bliver ved tanken eller den er ik lige er egnet til dig og den ridesport du udøver

Vis meget gerne billede/r af lige den hest/pony som du drømmer om eller faktisk har smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er din yndlingsrace eller blanding?
  • #1   26. mar 2018 Jeg er helt gal med PRE'en! Og jeg er så heldig selv at eje lige præcis sådan en smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   26. mar 2018 Jeg er helt klart vildest med den type hest som Dansk Varmblod står for. smiley

Når jeg engang om et par år, så er det udentvivl også en DV jeg går efter.
    Forbundets standart er det hvad jeg ønsker i en hest, og da jeg har mange bekendte med stor erfaring inden for de forskellige linjer, og gener, så er det et godt udgangspunkt for at finde den rigtige hest smiley

Hvis jeg kunne få en hest med Don Schufro, og Lauries Crusador xx i stamtavlen, så ville jeg været godt tilfreds. Jeg har tidligere redet en Don Schufro/Lauries Crusador xx, og det var en fed hest at ride og omgåes.

• #3   26. mar 2018 Jeg har ejet mange forskellige heste. Både racer, typer og anden særlig race som det hedder herinde.
    Men mit hjerte banker helt vildt for Palomino.

• #4   26. mar 2018 Emilie- det samme er jeg også smiley har redet sådan en engang og sikke nogle gangarter de har smiley

Amt- god forklaring på hvorfor lige netop den hest skal du ha smiley er det til dressur du skal bruge hesten til og har du allerede bestemt kønnet, hvis du falder over de nævnte avlslinier?

Sunshine- jeg sku måske også ha spurgt til hvorfor lige netop den race/blandning er lige dig da jeg lavede indlægget :)så nu spørg jeg dig lidt forsinket smiley og selvfølgelig jer andre smiley

• #5   26. mar 2018 Jeg er uden tvivl lykkelig for min blanding mellem DV og nordlandshest/lyngshest,
    men min top tre over racer jeg drømmer om derudover, vil nok være en Welsh cob sec D først og fremmest, og derefter shetlandspony og P.R.E smiley

• #6   26. mar 2018 Havde min drømmehest, men måtte aflive ham . smiley

Vil gerne have sådan en igen.. Lusitano..

Men mit hjerte har også altid banket for de stålgrå fjordheste smiley

Billede er af min gamle drøm smiley

profilbillede
  • #7   26. mar 2018 Jeg elsker Irish Cobs. Har haft dem før, skal helt sikkert have en igen.

Har lige nu en Tinker/Fuldblod og en bette blandingspony, hvis race er ukendt :).

• #8   26. mar 2018 Udseendesmæssigt er jeg vild med ensfarvede varmblodsheste. Dog synes jeg ofte, at de har et for varmt temperament. Derfor har jeg en broget lunkenblod (varmblod/koldblod blanding) smiley I fremtiden vil jeg gerne have den type hest igen, jeg skal bare bruge en større model smiley

• #9   26. mar 2018 Sjovt at se at der bliver disket så mange forskellige racer/blandinger på bordet allerede smiley

Min top 1 er blevet islænder
    Top 2 er frieser, har jeg haft en og bliver ik aktuelt at ha den race mere.
    Top 3 er IC, har jeg haft og bliver ik aktuelt
    Top 4 er PRE, har aldrig haft og bliver ik aktuelt.

• #10   26. mar 2018 Jeg er også glad for islændere, men med en højde på 182 cm, bliver det svært at finde en stir nok en. Min nuværende er kun en pony, og han bliver her til han ikke kan mere. Han er heldigvis god og bred og kan sagtens bære mig. Men efter ham skal jeg have noget betydeligt større smiley

• #11   26. mar 2018 Siden jeg begyndte at ride min tidligere part Hannibal (kan ses på min profil), har mit hjerte været hos fjordhesten smiley Jeg er simpelthen dybt forelsket i dem, og deres personlighed. Men ellers er jeg sådan lidt til det hele. Jeg har stort set kun redet pony hele mit liv, men er meget fascineret af Knabstrupperen, og så har jeg en meget (!!!) stor kærlighed til skimle heste smiley Jeg passer to heste, hvor den ene er en DV/EF blanding. DV er også en rigtig skøn race smiley

• #12   26. mar 2018 Må indrømme min favorit helt klart er Peruviansk Paso <3. Deres sind, udseende og gang er bare mums!
    Derudover er alle mine heste selvfølgelig yndlings ligegyldigt race smiley

• #14   27. mar 2018 Haflinger, fordi det er dem, jeg voksede op med. De har verdens blødeste grå muler og store mørke øjne. Hjerteformede bagdele og brede rygge. Jeg har altid følt mig hjemme i deres selskab. Jeg besøger statsstutteriet i Tyrol hvert år, efter mine svigerforældre har købt hus i alperne. Haflingere fylder mig med en følelse, som ingen andre hesteracer kan, og det må helt sikkert være, fordi de var der, da jeg var barn og ung voksen. Jeg har aldrig ejet andet end haflinger, og det er svært at forestille sig andet, selvom jeg var tæt på at blive fjordhesteejer sidste år smiley

Islændere har jeg også et kært mangeårigt forhold til - vi havde nogen hjemme, og jeg har redet rigtigt mange for andre. Her er det også personligheden, men nok mest ridningen, der trækker. Derfor ville jeg også skulle bruge min. 40000 kr, hvis jeg skulle have islænder, da den skulle have en bestemt kvalitet som ridehest, hvorimod jeg snildt kunne nøjes med en haflinger til 15000 kr, så længe papirerne og bygningen er i orden. Hos haflingerne ville det stort set kun handle om kemi - hos islænderen skulle gangartsanlæggene være i orden også. Det er det der med at vælge med hjertet eller hjernen smiley

• #15   27. mar 2018 Pinto! smiley
    Har selv en, og det er en type der passer mig rigtig godt smiley
    Det er jo egentlig "bare" en sportstype hest/pony, som gerne helst er broget (de helfarvede findes jo også smiley ) smiley

Nu har min egen ganske vidst ingen stamtavle, men hun ER nu engang en Pinto, i og med hun er kåret i Dansk Pinto Forening, dog kun i forregister F1, men ikke desto mindre, så er hun Pinto smiley
    Det er et forbund, hvor typen tiltaler mig, og så synes jeg der er noget så fint over de brogede smiley

profilbillede
  • #16   27. mar 2018 Hvis der er en hest der får mit hjerte til at hamre så er det palominofarvede heste med hvid man og hale. Jeg har været tosset med farven siden jeg var helt lille. Så da jeg skulle have hest måtte jeg bare finde en af slagsen. Så er selv heldig ejer af min absolut ynglingstype. ?? Jeg vil dog ikke vælge hvilken som helst palomino hvis jeg skulle købe ny, men gå efter en som er mild i temperamentet, atletisk (ikke for tung) og en str 155-165cm ish...
    derudover så har jeg altså også en forkærlighed for PRE. deres majestætiske udseende, korte kraftige krop, smukke profil og lækre man! MEN her ved jeg at det nu nok aldrig bliver aktuelt med sådan én.

profilbillede
  • #17   27. mar 2018 1 :Fjordhest den passer bare så godt til mig...
    2: Islænder har jeg hvis jeg skal have sådan en på en anden tid af livet skal det være en der er bundstabil så John kan have glæde af den ....
    3: Hvis jeg hade været 30 år mindre ville jeg have en araber og starte distance hele tiden smiley
    VH Annette

• #18   27. mar 2018 Jeg har fra jeg var barn elsket varmblodstraveren primært Standardbreed da det var disse der var flest af i mit hesteliv som lille. Men det var aldrig planen at jeg skulle have en som voksen da jeg er til ridning, og disse primært er avlet til løb. Jo man kan jo sagtens ride de og de fleste kan da opfylde mit behov for jagte og spring, så jeg endte alligevel med en.. Det at han er meget atypisk og nok ikke egner sig til det store.. Er så hvad det er.. Han er alligevel min største pigedrøm (min første egen hest på papiret) smiley

Men jeg opdagede en smuk kongelig rød hest, på nogle pap "plakater" med diverse racer da jeg som lille var medlem af Penny klubben. Og jeg blev så forælsket i udseende på denne hest, og den alsidighed denne viste(beskrivelsen af den) jeg kom dog først over sådan en smuk rød hest som denne for 10,6 år siden da hun kom galoperende hen over marken og ned til vejen hvor jeg gik. Min veninde kendte ejeren, og sådan fik jeg part på min første Frederiksborger. Senere havde jeg endnu en Frederiksborger part, og var også på ryggen af en tredje, men kemien med ham var der ikke med denne. Da jeg skulle have hest nr 2. Ville skæbnen det sådan at selvom jeg havde fundet de jeg skulle kigge på, så kiggede jeg en ekstra gang.. Og der stod han, det smukkeste Frede føl der opfyldte alle mine mærkelige krav.. Og i dag står han på min fold smiley
    Så her er min lille stjerne **** smiley
    Og jeg ønsker flere smiley

Mvh TT

profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #19   27. mar 2018 den hellige: det ultimative ville klart være en vallak, men hvis mixet faldt rigtig ud, og var inden for mine kriterier, så var kønnet underordet.

men chancen for at det sker er nok minimal. smiley

• #20   27. mar 2018 jeg er blevet voldsomt glad for min Irish cob/nordsvensk skovhest blanding. smiley

jeg har haft ren IC før, og tror ikke jeg skal have det igen selvom racen er lækker.
    jeg kunne dog godt finde på at købe en nordsvensk!

min næste hest (og min ultimative drømmehest) er en kulsort ibirisk hest (helst en luso), så det håber jeg at jeg engang får råd til smiley

profilbillede
  • #21   27. mar 2018 Frederiksborger.. smiley

• #22   27. mar 2018 Jeg er helt vild med oldenborg(den sporty udgave) og så er jeg også helt vild med Dansk varmblod. Har nu en blanding af disse to racer, og jeg synes han mangler lidt tænding under ridning, men kunne sagtens finde på at købe en ligesom ham igen smiley

• #23   27. mar 2018 ox araberen er min favorit race,og er så heldig selv at eje den jeg allerhelst vil eje

profilbillede
  • #24   27. mar 2018 Jeg har kastet min kærlighed på Islændere, men elsker også virkelig Oldenborgheste smiley

• #25   27. mar 2018 Min nummer 1 er nordbaggere. De er simpelthen de smukkeste, med deres gule farve, striberne på benene og den hvide man med ål, som er klippet, så den står i en bue. Jeg er især vild med, at de var så brugt på landet i gamle dage, og da traktoren overtog deres arbejde, brugte man dem til rideheste, fordi det er de også fortrinlige til. De gør tingene på lidt deres måde, de er lidt kraftige og kluntede at se på, men forbløffende elegante smiley

Nummer 2 er varmblods, egentlig i alle afskygninger og helst så store, ædle og elegante som muligt. De skal have en lang hals, lange, slanke ben, som er sorte, hvor resten er brun. Der behøver ikke nødvendigvis stå DV eller Trakhener på dem, det kan lige så vel være en Traver, ligesom den jeg har. Elsker udseendet. Temperamentet skal være roligt i stalden og i stærkt kontrast til på ridebanen, hvor der skal være fremgang og kraft.

Nummer tre er Clydesdale. Det behøver ikke uddybes yderligere, se en Budweiser-reklame på YouTube smiley

I bunden er islændere, shetlændere og brogede heste. No offense for de mennesker, der synes de er awesome smiley

• #26   27. mar 2018 uhhh jeg har altid sagt jeg ville eje noget som araberen eller frieseren smiley eller noget broget (pinto).. men som jeg er blevet ældre er interessen for en bestemt type bare forsvundet, og jeg kigger mere på det fact om dyret har et hoved der passer til mit smiley (det har jeg så bestemt også med ham jeg har nu - DV)

MEN jeg kommer mig aldrig over min pony (fjord-araber) sikke dejlig en pony! robust uden at være voldsom, stadig til en mere slank side (mere som sports fjordhestene idag). var simpelhent cool med alt og alle ting, intet kunne skræmme ham! kunne stille alt foran ham, og uden tøven hoppede han med største overskud! var enormt rolig men havde stadig den helt rigtige energi, se han var en dejlig hest smiley drømmen er stadig at få ham hjem igen, så han kan gå sine sidste dage hos mig smiley

jeg har efterhånden nu prøvet mange typer heste, KWNP, Frieser, Pinto, Haflinger, et par Fjordheste, et par Shetlænder, Knapstrupper, utallige DV'er, Hannoveraner, Oldenborg, en del Islænder, Jyder, et par Belgier, og utallige blandinger smiley men må altså sige, ingen har været lige som ponyen smiley

• #27   27. mar 2018 Jeg har altid været lidt fascineret af de mere moderne pintoer - og for snart 2 1/2 år siden købte jeg ham her - en hurtig beslutning, som jeg aldrig har fortrudt smiley

Jeg er kun blevet enormt positivt overrasket af racen. Fantastisk hest! Arbejdssom, lærenem, sensitiv, følsom, gudesmuk og med flotte muskler smiley

Det jeg også godt kan lide ved min hest er, at han er meget "naturlig". Altså han har en sund, naturlig krop uden en masse problemer. Han strækker selv ud, sætter pels efter behov, vender rigtigt. Det er dejligt at have en sund hest med en sund krop smiley

profilbillede
  • #28   27. mar 2018 I øvrigt: Jeg havde selv en del fordomme om de plettede, inden jeg mødte de moderne af dem smiley Og jeg har mødt en del mennesker undervejs med min plet, der først er ret negative... nårh ja lige indtil de ser ham smiley Jeg har fået så mange fine kommentarer til min sunde lille hest fra fysioterapeuter, sadeltilpassere, beridere og mange flere smiley

Mange siger, de normalt ikke er til plettet skind... men at min nu er ret smart smiley

Så man skal ikke være så bange for at købe noget andet. Jeg synes faktisk, at de fleste brune heste er lidt kedelige at se på, efter jeg er blevet vant til min egen smiley Haha smiley Øjet kan vænne sig til mange ting smiley Og min berider har mumlet lidt om både middelsvær og måske en geo, hvis alt klapper, og han udvikler sig positivt hele vejen. Så dressurmæssigt satser jeg også på, den kommer til at fungere ganske udemærket smiley Han giver i hvert fald en god tur hver dag smiley

• Paulina P
    Paulina P Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 56 Svar: 1
    #29   27. mar 2018 Min er helt klart Islænderen.

• #30   27. mar 2018 Uh det er svært..
    Har altid elsket welsh mountain ponyer og deres smukke udseende. Udover det er jeg helt vild med palominoer, især de cremello farvede. Er også glad for knabstruppere og pintoer. Er faktisk ret vild med heste som ikke er en normal farve som brun, rød osv. Men jeg er alligevel altid endt med de brune heste smiley

• #31   27. mar 2018 Mine 3 yndlings er uden tvivl araberen, den polske og russiske af slagsen smiley akhal teke og vyatka. Skal helt sikkert have dem alle en dag!

• #32   27. mar 2018 Islænderen er min yndlings, og jeg er så heldig at eje en.

Har haft en stor helfarvet pinto, min soulmate, men smækfyldt med problemer og det endte med aflivning.

Vi har haft fjordhest og en gotlandsruss (staves?) blanding, ingen af de to sagde mig noget (min datters ponyer)

Så først med islænderen følte jeg mig hjemme og sindet på den nye er nøjagtig det jeg knuselskede ved min gamle soulmate, og mere til. Så han kommer til at gro lige så fast, som den anden smiley

• #34   27. mar 2018 Hvor er det lækkert at høre folks drømme og inputs der er kommet i løbet af dagen smiley nu er jeg lige kommet hjem og vil læse resten af tråden igennem fra i morges af smiley

• #35   28. mar 2018 Jeg har haft lidt forskellige nu, og har faktisk ikke én bestemt race jeg er glad for. Synes de forskellige har deres fordele, og udseende.

Dog er jeg glad for de racer/typer jeg har haft. Jeg er ikke så meget til de tunge racer, men smukke kan de være!

• #36   29. mar 2018 Holstener pga deres temperament og som regel i gode højder er jeg helt vilde med.
    Så har jeg lidt en svaghed for de rigtig plettede heste altså knapper osv.

MEN DRØMMEN har ALTID været en smuk GULD farve hest altså palomino, jeg har altid vidst jeg skulle have en guldhest, så derfor blev jeg simpelhen nød til at se hvad der var til salg af palominoer eller røde heste og ente med min dejlige guldpige, som jeg ikke vil bytte for noget andet på trods af at højden og lidt et sats med avl på hende pga moren er pony smiley

Men hun overrasker mig hver evig eneste dag smiley

profilbillede
  • #38   30. mar 2018 Jeg er totalt skudt i de "gammeldags" barokke friesere. MUMS!
    Er tilgengæld ikke ret glad for de moderne. De er for højt stillede, og har for slanke ben.
    Men aldrig om jeg skal have en frieser, de er ikke min kop the, og kræver for meget viden for at kunne ride dem korrekt.
    Tænker at min næste hest bliver en PRE, Lusitano eller noget barokt-firkantet-ish. Har en stor svaghed for "firkantede" heste smiley

• #39   1. apr 2018 Her er det islænderen smiley Sindet, den ekstra gangart og at de er så nemme nemme at holde. Ligner bamser om vinteren og sporty om sommeren, det er lækkert smiley
    Ellers diverse koldblodsheste.

• #40   2. apr 2018 Min er Knabstrupperen. Deres selvstændige væsen, smukke ydre, deres udholdenhed.
    Jeg synes det er fedt de fåes i så mange udgaver.
    Jeg har selv en klassisk knabstrupper smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hvad er din yndlingsrace eller blanding?

Annonce