Hævet ben, men ingen tegn på ømhed eller halthed {{forumTopicSubject}}
Min hoppe har nu haft et hævet forben i over en uge. Hun er hverken øm, halt eller varm og løber rundt på folden som hun plejer. Hun er hævet fra koden op til piben. Hun kommer på fold mellem klokken 7:00-8:00 om morgnen og bliver lukket ind, når det begynder at blive mørkt. hævelsen falder lidt når hun kommer ud, men bliver så slem igen når hun kommer ind, hvor hun står stille. Hun har ikke haft muk før, så tænker heller ikke det har noget at gøre med det. For Ca en halvanden uge siden fik hun et lille gnavesår fra en klokke, og benet blev hævet Ca 3 dage efter. Der er ikke betændelse i såret, og har endda skyllet det i sæbevand for en sikkerheds skyld. Ved ikke om det kan have noget at gøre med det.
Jeg ringer snart efter dyrlægen, da jeg begynder at blive lidt bekymret. Men er der nogen af jer der har været ude for det samme med jeres heste? og som der måske kan komme med et bud om hvad det er?
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Jeg synes en uge er for længe at se den slag an - et par dage er helt fint, når nu hesten ikke lader til at have ondt, men et hævet ben betyder jo, at noget er galt, og så skal der da ses på det.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 438
Vi Højgaard ud til ham, da jeg synes det var meget mærkeligt, de ultralydsscannede hans ben. Det viste sig at han havde en blødning i gaffelbåndet (kunne ikke betegnes som en seneskade) og nu er han i genoptræning hos dem.
Kan kun anbefale dig at du får en dyrlæge ud
jan 2011
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 277
jun 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 257
Hævet ben, men ingen tegn på ømhed eller halthed