Blodprøve, EMS og levertal Blodprøve, EMS og levertal
Min pony begyndte at tabe pelsen så jeg ringede til dyrlægen som tog en blodprøve. Prøven har vist at min bette fis har forhøjede levertal. Vi kan behandle dette, men dyrlægen siger dette kan være som følge af stofskiftesygdom og anbefaler derfor at få taget en blodprøve for EMS. Så det må vi jo nok hellere.
Jeg må indrømme at tanken om at hun skal faste så længe, og ja lidt det hele, skræmmer mig lidt. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra andre der har erfaringer med EMS, blodprøve for EMS, og/eller erfaringer med forhøjede levertal uanset om det har noget at gøre med EMS. I må også gerne fortælle hvad I har givet hvis I kan huske det, bare sådan lige for at være mentalt forberedt inden regningen kommer
På forhånd tak for jeres hjælp
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
nov 2010
Følger: 175 Følgere: 179 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 989
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.775
Jeg var heller ikke glad for fasten, men de kan ikke bruge prøverne til en dyt, hvis ikke den har fastet. (min havde fået fat på noget hø en times tid inden dyrlægen skulle komme, så vi var nødt til at udskyde og finde en anden dag, så han skulle desværre faste to gange
Men den ene gang, det overlever de jo
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.843
Siff: Stjarni var faktisk noget af det første jeg tænkte på, jeg kunne godt huske at der var noget der, udover at de begge har næsten samme str og farve
Maria: Den faste der er øv, jeg ved godt at den er nødvendig, og hun kommer også til at må klare sig igennem det, men jeg ville bare gerne høre erfaringer og om andre oplevede at der var noget der hjalp deres hyppere igennem eventuel frustration.
Total øv at i måtte gøre det 2 gange, jeg håber på at min pony tager det roligt og at alting går godt så 1 gang er nok, det andet lyder virkelig ikke sjovt.
Blodprøve, EMS og levertal