1.306 visninger
|
Oprettet:
Ridefrakke, hvilken kan anbefales? {{forumTopicSubject}}
Det er blevet lidt for koldt efter min smag, og jeg er næsten dybfrossen inden at jeg kommer hjem fra stalden/ridning.
Tykke ridebukser, thermochaps, strømpebukser, virker ikke for mig.
Nu faldt jeg så lige over denne jakke : https://www.horsefashion.dk/vare/5141-elt-saphira-thermo-frakke
Kan den anbefales? Eller er der en anden deer er bedre?
Den skal bruges i stalden og under opvarmning (dressur).
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.184
Jeg har fra B2B, og jeg ved der er mange andre mærker der også laver dem
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Nogle bukser er stive som et bræt - andre fint fleksible.
Jeg er stor fan af lag på lag, så jeg har 1-2 uldne, langærmede undertrøjer, en let jakke af mærket stierna (fordi - super lækkert materiale!), måske en let fleece jakker før min yderste jakke, som faktisk er en tynd sag.
Men så kan jeg smide et tyndt lag af gangen, når jeg bliver varm
Hav gerne den yderste jakke i lidt stor størrelse, men med løbegang i taljen.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Distrikstmester: Andre ridebukser kunne være en mulighed
Det mest udsatte på mig, er mine lår, under opvarmning, når jeg først er kommet igang er det ikke så slemt.
Der ud over har vi en kold stald, det er enden af en lade, masser af dejlig luft til hestene, men koldt for os andre.
Så alt stald arbejdet er en kold fornøjelse, men der kan jeg godt have andet tøj på, bortset fra at det er nemmere have det samme på hele tiden (luksus problem
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Det var derfor at jeg kiggede lidt på en lang frakke.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 565
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.870
Og så er den jo så lang at den ligger sig over lårene - hvilket min jakke ikke gør så mine lår er frosne når jeg kommer hjem
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 73
https://www.equus.co.uk/products/mountain-horse-wyndham-coat
Det lyder til at du har lidt samme form som mig, med forholdsvist brede skuldre og arme i forhold til taljemålet og den passer mig super godt.
Den er måske ikke helt så elegant (og måske heller ikke helt så lang som du ønsker?), men jeg vil til en hver tid anbefale den - det er tredje vinter den holder mig var i stalden og det er klart den bedste jakke jeg har haft
Om den stadig er til at få fat i ved jeg ikke, men ellers laver de måske noget tilsvarende i en nyere model
aug 2010
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 260
de har nogle forskellige på tilbud .
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.773
Jeg kan anbefale at trække hesten de første 10-15 min inden du sætter dig op, så er i begge lidt varme inden i går i gang, Hvis du er kold og stiv, bliver hesten det også
Jeg har et par joggingbukser uden over mine ridebukser når jeg ordner boks mm. Så tager jeg dem af når jeg skal ride og på igen bagefter ??
Ridefrakke, hvilken kan anbefales?