{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

Fortøj, hvilket og hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på jagt efter et fortøj - altså til at forhindre sadlen i at glide bagud, martingalefunktion er jeg ret ligeglad med 

Det er ikke istedet for sadeltilpasning, men som "sikkerhedssele", når der rides lidt frisk til i skoven eller i bakker o.l. Har nemlig før prøvet at sidde ude på krydset af hesten i sådanne situationer, og det giver altså ikke en behagelig ridetur  smiley

Jeg har tidligere benyttet alm. 3-punktsfortøj/Y-fortøj eller hvad de kaldes, men oplever, at skulle sadlen glide lidt, så trykker den forenden af sadlen ned, fordi den jo er fæstet i ringene i forsvidslen.

Så jeg tænker egentlig på sådan et godt gammeldaws fortøj som egentligt blot er en rem om bringen og fæstet i gjorden i begge sider samt en rem henover hals/manke. Men i min søgen er jeg så faldet over et almindeligt 5-punktsfortøj og herudover fortøj af denne type:

www.passier.com/zubehoer/ vorderzeuge/auriga/

Der findes forskellige producenter af sidstnævnte og dermed lidt variationer i design, men princippet er mere eller mindre det samme uanset mærke.

Hvad ville i vælge og hvorfor, når det jeg søger er noget, der generer hesten mindst muligt, men samtidig faktisk opfylder sin funktion, hvis der skulle blive behov for det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortøj, hvilket og hvorfor?
Kommentér på:
Fortøj, hvilket og hvorfor?

Annonce