686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Rie  K
Rie K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Anbefalinger af skønlitteratur med heste Anbefalinger af skønlitteratur med heste

Hej allesammen,

Min datter på otte år er blevet ret glad for heste. Hun er også ret glad for at læse - Både skønlitteratur og faglitteratur, men kan på skolebiblioteket kun finde ret nemme bøger. Hendes lærer fortæller, at hun læser som en 5-klasseselev eller bedre (altså ca. som en 12 årig).

Derfor er jeg nu gået i tænkeboks over, hvilke bøger jeg kan anbefale hende. Jeg er i tvivl om Black Beauty, der anbefales fra 11 år er for barsk, eller om den blot anbefales fra 11 år grundet sværhedsgraden.
Naomi læste for et års tid siden Mio min Mio (ikke en hestebog), og den fik hun mareridt af, så måske i kender til en bog eller bogserie, der ligger i den mere godmodige ende?

Jeg håber, i kan hjælpe, og at i evt. har nogle andre gode forslag.

Venlig hilsen,
Rie

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefalinger af skønlitteratur med heste
  • #1   28. feb 2018 Sigge serien, synes jeg var rigtig god da jeg var omkring 10. smiley en heste serie. smiley

https://www.bog-ide.dk/produkt/alle-elsker-sigge-indbundet/1245581

• Rie  K
    Rie K Tilmeldt:
    feb 2018

#2   28. feb 2018 Tak for tippet, Olympia! Sig endelig til, hvis du kommer på flere titler!

Venlig hilsen,
    Rie

• #3   28. feb 2018 Harry potter? de to første bøger er i hvert fald ikke så slemme. smiley Min far læste høj af dem da jeg var barn. smiley og så er der ulve hunden? Det er ikke heste bøger men ja. smiley

Eller kunne i prøve at spøger en bibliotekar på et lidt større bibliotek. smiley

• #4   28. feb 2018 De kan nok være lidt svære at finde især på bibliotekerne da de efterhånden er ret gamle. smiley

Britta og Silver serien - hvis hendes læseniveau er til at hun kan læse Black Beauty så kan hun også læse dem her.

Der er også Anikka-serien men kan ærligtalt ikke huske noget om handlingerne eller niveauet men de eksistere ihvertfald.

Chestnutt Hill-serien som er en hestebog / ungdomsbog kunne måske også være en mulighed.

Heartland ville jeg nok holde mig fra hvis hun reagerer følelsesmæssigt på bøgerne.

• #5   28. feb 2018 britta og silver serien.
    pony og co. serien

• #6   28. feb 2018 Har læst disse fra 8-12 år og elsket dem smiley

Lin Hallberg:
    - Sigge-bøgerne: En 8-årig pige starter på rideskole, og bliver glad for en hvid pony. Jeg har kun læst den første

Kirsten Sonne Harild:
    - Pony og Co.-bøgerne: En pige lige inden teenageårene starter til ridning med sine 2 veninder. Handler hovedsageligt om deres eventyr med hestene, og lidt om hovedpersonens første kæreste og pigernes indbyrdes forhold. Jeg har været rigtigt glad for dem alle
    - Pjok og Petrine-bøgerne: En mindre pige vinder en pony i et lotteri, og er i starten tvivlsom, men bliver rigtigt glad for den. Jeg har kun læst den første

Pia Hagmar:
    - Klara-bøgerne: En 12-årig pige flytter på landet med sin mor efter hendes forældre bliver skilt, og får sin første pony. Handler om hendes eventyr med hesten, og hendes oplevelser på rideskolen og på ridelejr, og hendes første kæreste. Hun bliver lidt ældre i løbet af bøgerne. Jeg har været rigtigt glad for dem alle

Alle forfatterne har også skrevet en del andre bøger om heste til unge piger, både serier og enkeltbøger smiley

• #7   28. feb 2018 Jeg var også tidlig læser og blev sendt i voksenafdelingen på biblioteket længe før de andre i klassen. Det var i starten af 90'erne, og jeg startede ud med Britta og Silver, Gitte-bøgerne, Den Sorte Hingst, Twiggy-bøgerne, Sadelklubben, osv. Jeg var også glad for Narnia-bøgerne, men de er måske lige triste nok til hende.

• #8   28. feb 2018 Da jeg var barn for mange år siden, læste jeg:
    Gitte bøgerne. Flere bind.
    Pony Lillelyn. Mener der var 2 bind
    Den sorte hingst. Flere bind.
    Britta og Silver. Flere bind.
    Annika. Flere bind.
    Hurtig som vinden. 1 bind.
    Det er lige dem jeg kan komme i tanke om at jeg læste for... ret mange år siden smiley

• #9   28. feb 2018 Jeg elskede at læse Pjok og Petrine da jeg var yngre smiley

• #11   1. mar 2018 Min datter på 8 er også bidt af en gal læsehest, og en meget dygtig læser. Selvom de er dygtige, er det dog vigtigt, at selve historien ikke bliver for kompleks - så står hun af.

Min har læst pjok og petrine serien - den er ok.
    Slugt alle siggebøgerne - de er fantastiske.
    - generelt alt med Lin halberg smiley Det fede er, at alle bøgerne hun har lavet hænger sammen, så det er et stort univers, man bygger op.
    Min magiske pony serien er også god
    Ponyhjerte
    + en masse andre
    - vi prøver at starte på fuldblod serien nu....

I skal helt sikkert starte med Sigge - de er bare så gode

• #13   3. mar 2018 Jeg kommer i tanke om Silas bøgerne af Cecil Bødker. Den starter med Silas og den sorte hoppe. Ikke alle bøgerne er om heste men om drengen Silas fra barn til voksen

• Rie  K
    Rie K Tilmeldt:
    feb 2018

#14   5. mar 2018 Tak!

Hvor er i bare gode allesammen!

Tak tak tak for alle de gode idéer i har givet os!

Så er det bare igang med læsningen smiley

Dejligt forår til jer alle
    Kh Rie

Kommentér på:
Anbefalinger af skønlitteratur med heste

Annonce