654 visninger
|
Oprettet:
Pris på welsh pony med rødt pas ? {{forumTopicSubject}}
hvad ville en hoppe på 17 år welsh sec A med rødt pas der er kørt for spand og tilredet men ikke redet længe og haft føl, 114 cm høj stå til i pris ca ?
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Svært at sige, men det må vel være et sted mellem 3.500 og 35.000
Pris og kvalitet hænger sammen, og en velgående hest med udstråling vil altid koste mere end en middelmådig én af slagsen.
17 år er ved at være ovre den første ungdom, men hvis den er rigtig godt kørt (konkurrencekørsel) som enspænder, og ellers er flink at håndtere, så kan den være en værdifuld hest til en juniorkusk.
Hvis det er en følhoppe, som engang i tidernes morgen er blevet brugt til begge dele, men de sidste 10 år har gået som følhoppe, så skal den nok have en superspændende afstamning for at kunne koste noget særligt - og naturligvis stadig være i stand til at gennemføre en drægtighed.
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
sep 2007
Følger: 146 Følgere: 160 Heste: 19 Svar: 121
Det lyder som en dejlig pony der både kan gå for vogn og er let redet , det selvfølgelig et plus - men ja hvor længe siden er det den er redet og er den redet af små børn ?
Her tænker jeg :
- Er den 100 % håndterbar for børn på 4 - 8 år ? ( som jeg vil tænkte er børn der passer til de her små A'er )
- kan den rides styrbart rundt i skridt , trav , galop ?
- kan de f.eks selv show den på skuer og lignende ?
- og så vil det selvfølgelig os være et plus hvis så den har fuldt udstyrs pakke med i prisen
Hvis IKKE de kriterier er opfyldt så passer den jo ikke for godt til det sigment af kunder den taler til i forhold til dens størrelse desværre , en pony på 114 er jo folk som søger en sød og rar begynder pony til deres små børn ( tænker jeg )
Og ja 17 år så det jo ikke lige fordi det første jeg tænker er en avlshoppe da den jo er ved at ha en del år på bagen , og måske ikke har meget tid tilbage som følhoppe men mere som hygge pony
Er den rigtig godt kåret og har super afstamning ville man jo nok prøve sig med om den kunne lave et føl eller 2 mere , hvis den vel og mærket har noget helt ekstra ordinært at avle på ( for der findes jo altså bare SUPER mange A'er derude os så mange så folk jo desværre næsten "forære" dem væk )
Vil ikke binde mig an med at prøve og gætte en pris , men man skal nok ikke forvente det store for sådan en pony - desværre
Men held og lykke med salget
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
En god avls hoppe som også kan køres stabil for vogn ville jeg godt mene du kan tage 4000-7000,- Men som sagt lidt an på hoppen hvad ende den ligger i =)
Pris på welsh pony med rødt pas ?