1.144 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Lædersadel vs stofsadel??? Lædersadel vs stofsadel???

Jeg er virkelig i tvivl i sadel verdenen..

Er stofsadlerne ligeså dejlige at ride i og holde som lædersadlerne?
Jeg vil gerne have en sadel hvor jeg kan skifte kopfjern i og i Bates udgaverne er der jo også stof sadler?

Hvad er jeres erfaring?

Og hvad synes i sådan ren udseende hvis man skal starte fx stævne at man så rider med en stof dressur sadel? ????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lædersadel vs stofsadel???
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #1   23. jan 2018 jeg har endnu tilgode at se en pæn og holdbart stofsadel.

aldrig om jeg vil bytte lædersadler ud med stof.

• #2   23. jan 2018 Jeg foretrækker helt klart også lædersadler. En ting er, at de ser meget pænere ud, og så kan jeg også bedst lide at sidde en en sadel med læderoverflade.

• #3   23. jan 2018 Jeg har aldrig haft problemer med stofsadler smiley

• #4   23. jan 2018 Jeg har også haft en wintec Isabel werth i stof, jeg var meget glad for. Men til stævne er det nok flottere med læder ??
    Indenfor køreverdenen er stofseler ved at vinde frem fordi de er så meget nemmere at rengøre efter en køretur med regn og mudder...

• #5   23. jan 2018 Jeg er på Team Læder ^-^

• #6   23. jan 2018 Jeg har haft en wintec fra ny og var fin de første 3 år. Derefter synes jeg den virkede som en flad fornemmelse når man sad i den.

• #7   23. jan 2018 Altså - en dommer til et stævne er da revnende ligeglad med om din sadel er lavet af stof eller læder smiley - det skal du vælge som du selv synes. Jeg har en enkelt stofsadel, og er glad for den - men den holder altså ikke så godt som lædersadlerne.

Randi Bandi - det er kunstlæderseler vi bruger i køresporten - ikke stof smiley

• #8   23. jan 2018 min gamle pony havde en stofsadle, efter min dengangværende lædersadle blev stjålet (rideklubben der brugte ham købte en stof) jeg havde købt en ny lædersadle. Og prøvede en enkelt gang at ride i stofsadlen, ALDRIG rider jeg i stofsadle igen! jeg har aldrig sat mere elendigt i en sadle smiley

• #9   24. jan 2018 Jeg har både læder og stof sadler.

jeg foretrækker mine stof/kunstlæder modeller, af denne årsag,
    At de er letter at bære ;o)
    De knager ikke
    og de kan holde til flere timeres ridning i dårligt vejr, ude at tage skade ( jeg riden en sportsgren, hvor det foregår udendørs i alt slagt vejr, så taler af erfaring )
    Og de slags sadler har som regel flytbare knæpuder, hvilket jeg sætter stor pris på.

Min læder dressursaddel, er håndsyet på bestilling af 1. klasse kalveskind, og koster noget mere end mine 2 wintec sadler tilsammen, men jeg må indrømme, det er ikke mange gange på et år den bliver taget frem !

Så må indrømme at jeg er på kunst"stof/læder" holdet. selvom jeg er lædersadel ejer.

• #10   24. jan 2018 Jeg er til kunstig/wintec IW smiley

Jeg har redet i dem i mange år efterhånden, og hestene går op til landsplan - og det bliver han sørme ikke dømt ned på smiley

Jeg slider en sadel op på ca 10 år - det er okey til prisen smiley

Jeg har spurgt min berider og hendes kollegaer om hvorvidt jeg skulle skifte wintecen ud med en læderudgave - alle har sagt nej - det som virket skal man ikke ændre på smiley

Jeg bruger samme sadel til begge heste - begge er B-heste, så sadlen har ikke noget med kvalitet af hesten at gøre, og dommerne er ligeglade - bare ekvipagen kan præsterer smiley

Mvh charlotte

• #11   25. jan 2018 Har været glad for mine stofsadler og synes også de har kunnet holdes pæne. Har Barefoot drytex og vil ikke bytte den for en lædersadel.

• #12   25. jan 2018 Jeg sidder 100 gange bedre i en lædersadel end stofsadel smiley Der er en verden til forskel i mine øjne smiley

MEN prøv begge dele - folk er jo forskellige smiley

Kommentér på:
Lædersadel vs stofsadel???

Annonce