{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Træpiller - opstart? {{forumTopicSubject}}

Hej

Der hvor jeg flytter min hest hen står de på træpiller og derfor skal jeg finde ud af hvor meget jeg vil opstarte hendes boks med.
Selv ved jeg intet om det da jeg altid har brugt halm.

Så derfor vil jeg høre hvor mange kg jeg bør forvente at skulle anvende til opstart?

Og hvad er fordel/ulempe ved at blande spåner I?

Boksen er nok omkring de 4x4 meter.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpiller - opstart?
  • #1   21. jan 2018 Jeg har brugt 10 sække a 15 kg smiley
    Og indtil videre har jeg smidt 5 yderligere ind (han fik ny bund for 3 uger siden)

• #2   21. jan 2018 Hmm.. Okey smiley
    Det svarer til det jeg ellers har hørt.

Jeg blev anbefalet af nogen på stedet at smide mellem 200 og 240 kg ind + en sæk spåner. Det syntes jeg lyder af meget, men vil jo hellere ikke have hun ligger på gulvet smiley

Med i opstaldningen har vi 40 kg hver 14. dag

• #3   21. jan 2018 Det kommer meget an på hvilken kvalitet det er!
    Pas på med støv!

• #4   21. jan 2018 Jeg må indrømme at mange af de bokse jeg har set, har haft alt for tynd bund, men jeg ved ikke hvor meget de har smidt ind. Jeg bruger 23 sække til opstart, og min madras er Ca lige så stor som 1+ almindelig boks. smiley jeg ville ikke smide spåner ind da jeg tror(ved det ikke) at spånerne som bliver hurtigere og mere våde end træpiller vil gøre at pillerne popper hurtigere ud end hvis der bare var piller.. Ved ikke om du kan forstå hvad jeg mener?! smiley

Mvh TT

• #5   21. jan 2018 jeg brugte 16 sække af 15 kg også smider jeg 1-2 poser ind om ugen
    jeg havde engang blandet spåner i men syns bare bunden blev hurtig klam så det vil jeg ikke anbefale

• #6   21. jan 2018 TT: jeg tror jeg forstår hvad du mener smiley
    Der er en derude som har 7 sække inde og det er i hvert fald alt for lidt i min optik man kan høre at den skraber på gulvet fra tid til anden.

• #7   21. jan 2018 Team Nesha: Hmm det lyder som om at det de har anbefalet mig stemmer overens med det du skriver.
    Og det med spånerne lyder ikke særlig positivt. Jeg tror måske efter hvad folk skriver herinde jeg vil undlade det.

Jeg har heldigvis en meget renlig hest smiley

• #9   21. jan 2018 jeg har 7 sække i og min bund er også lige så tyk som en alm. madras, tror altså det er meget forskelligt, det kommer også andre på om du vander dem, nogen gør ikke og så skal der selv mere til. mine er god vandet da min hest har astma smiley

• #10   21. jan 2018 Det er meget smag og behag. Nogle vander og andre gør ikke.
    Personligt vander mine piller..
    opstarten brugte jeg ca 20 sække a 16 kg, alle pillerne blev opblødt.
    Jeg bruger 16 kg piller om søndagen og 25 kg om onsdagen. Men jeg fjerner også urin dagligt, samt jeg ikke bryder mig om en mørk boks. Hesten er måske ligeglad, men jeg er ikke smiley

Så igen, det er meget smag og behag hvordan man vil have boksen

• #11   21. jan 2018 I stalden hvor min står, bruger folk mellem 20 og 30 poser til opstart smiley

• #12   21. jan 2018 Min den ene har over 12 cm i hendes box ! Og hendes box er 4,5 x 3,5 m
    Jeg har både træpiller og spånder
    Hun koster 1200 kr i den tid hun står inde : i træpiller og spånder
    De på stald pr 27/12 og de kommer ud igen til april/maj

• #13   21. jan 2018 Jeg har brugt 10 sække af 16 kg til opstart. Det er 3 måneder siden, og har siden da kun fyldt op med i alt 6 sække. Min hest står aldrig på beton.

• #15   22. jan 2018 Min hoppe er et kæmpe svin i sin boks..
    hendes boks er min. 1,5gang af en normal boks..
    til opstart fik hun 4 sække af 16kg ind.. lidt vand udover og så havde hun en 10cm tyk bund, der er aldrig huller nogen steder altid et 10cm. tykt lag over alt..

efter det har jeg puttet 1-2 poser ind om ugen..

Kommentér på:
Træpiller - opstart?

Annonce