890 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til dækken? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg får ny hest på torsdag, han er 4 år og DV'er. Han har indtil viderestået i boks om natten og gået med regndækken (0 g) om dagen. Nu skal han så i løsdrift, og jeg tænker at give ham et 200 g dækken på. Hvad ville I andre gøre?
Mvh Anne-Mette
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Vejret er meget varierende, både mht. temperatur, men også vindstyrke.
Du risikere at skulle skifte dækken meget ofte, for at hesten kan holde varmen optimalt. (jo grovfoder gør rigtig meget, men der er vitterligt en stor forskel på løsdrift, og boks om natten)
dec 2008
Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 8
Jeg er sikker på han kommer til at elske det!
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Men du må prøve dig frem med dækken, måske er 200g nok, måske skal han op i 500g, det er ikke til at sige
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Du kan godt give ham 200 gram på, men du skal bare være indstillet på at komme morgen og aften for at kunne skifte dækkenet da temperaturer morgen og aften kan være vidt forskellige :o)
Så han klare sig fx fint med regndækken om dagen, men skal bruge mere om natten. Og måske han sveder med 200 gram på om dagen når det er vindstille og solen skinner.
dec 2008
Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 8
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Hvorimod hvis temperaturen indendørs er betydeligt højere end udendørs temperaturen om natten så skal du have givet mere dækken på, men så det også igang med dækken skifte hvis hesten får det varmt i løbet af dagen.
Hjælp til dækken?