1.074 visninger
|
Oprettet:
Krikken ( nu som ponyejer )
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
" Crazy sale " - blog indlæg {{forumTopicSubject}}
Jeg forstår det altså ikke.
http://www.hestegalleri.dk/blog/crazy-sale-paa-et-hav-af-produkter__/569
At man kalder noget crazy sale, når rabatten ikke er mere end 100-200 kr og nogle gange under på hoveddelen af varene. Men det lyder jo meget godt - forbrugeren bliver bare mægtigt skuffet ;o).
Rideudstyrs butikker og deres spar 10-20% også kalde det kæmpe tilbud - det forstår jeg ikke. Jeg ved godt avancen ikke er kæmpe stor og det er varene der skal tjenes penge på. Men så kald det da bare tilbud....
Nå, men hvis i HG'ere kender nogle reele gode tilbud ved forretninger der har mindst 50% på det meste, så sig til ;o)
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Stemmer forøvrigt også for at dine faglige fredage for lov at komme i bloggen.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Ah ja, det med reklame studsede jeg også over - det fattede jeg ikke heller. Men jeg gætter på de har betalt sig fra. det.
Jeg har haft skrevet til HG en gang vdr. blog, men det fik jeg aldrig noget tilbage på så jeg opgav :b
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Man køber en vare fordi at den er sat ned, også køber man lige lidt ekstra (oftes ting man egentligt ikke mangler) fordi at nu har man jo sparet pengene på den anden vare
Så i stedet for at slippe med 500 kr. for et dækken der er sat ned fra 1000 kr, så ender man alligevel med at smide 1000 kr. fordi at man udnytter "tilbudet", og lige køber noget ekstra, for de penge man sparede ved dækkenet
jeg syntes faktisk at 20% er fint, selvfølgelig er 50,60,70% endnu bedre, men lidt procent er bedre end ingen ting
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Hvad er det for noget med faglig fredag - bare lige for at blive ved med at køre ud af et andet spor i din tråd? Hvor finder jeg det?
sep 2007
Det var fordi jeg skrev et indlæg om mavesår på min facebook side.
https://www.facebook.com/krikkenHG/
Hvor jeg så tænkte at gøre det hver fredag fremover, jeg var bare lidt dårlig til kun at gøre det fredag så har skrevet 2 andre indlæg som ikke var på fredage også :D.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.929
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Eller at man får fx 200kr. i rabat hvis man køber for 1000kr. det synes jeg heller ikke om - det er lidt som at presse sine kunder til at købe for flere penge end de måske har lyst/behov for.
I vores butik er det normalt at spare 20% på alm. tilbud (kører 20-30% på forskellige vare hver uge) og ved vores kæmpe udsalg, black friday osv har vi 40-50-60% på nogen/en del vare og resten har vi 20-30% på.
d
Dog kun 10-20% på foder og tilskud da det bestemt ikke er noget som helst at tjene på disse produkter og giver man mere rabat så kommer man under vores egen indkøbspris??
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Jeg har derfor valgt i min biks, at have lave daglige priser, og så er det kun ved sjældne lejligheder at man får rabat, ligesom man i stedet for kontant rabat, får en kode man kan bruge næste gang man handler, når man handler over et vist beløb. Det er næsten kun hvis det er varer der udgår, eller jeg selv har fået rabat på hos min leverandør, er de nedsat.
På den måde holder jeg udgifterne nede for de kunder der loyalt handler hos mig, så det ikke er dem, der så betaler for tilbudsjægerne.
Nu er min forretning så også den eneste forhandler af produkterne og de kan ikke købes andre steder i Dk (eller på nettet) ud over brugt en sjælden gang imellem, så jeg har en klar fordel der. Min forretningsgang tilgodeser at det er kontinuerligt man har brug for produkterne og ikke blot en gang imellem som med hesteting, det gør selvfølgelig også en forskel.
Uanset så tænker jeg bare som kunde, at har man råd til bare at slå af prisen hele tiden, så betaler jeg for meget for varerne, når jeg handler.
Jeg kan sagtens forstå man gerne vil spare, men jeg ville hellere at der var en daglig lav pris så man sparer altid, end en daglig høj pris, så man kan vente på tilbud.
sep 2007
Kingsland, Pikeur, HV Polo, Wellensteyn og alle mulige andre mærker er lidt som alt muligt andet dyrt - det er bare dyrt... Uanset hvad, det er så også lækre ting, men dyrt er det også.
Derfor batter 20% ikke meget på sådanne vare, men 50% eller mere batter en del og jeg kan ikke se hvorfor der skulle gå noget af en butik hvis de kan slå 50% på nogle dyre vare. Måske de skal af med sidste års kollektion og hellere vil have nogle penge for det end brænde inde med det, måske de på den måde får folk til at købe flere ting osv.
Jeg køber gerne flere ting, steder med gode tilbud - fx køber jeg en ting på meget tilbud, men fordi jeg alligevel skal ha' noget så har jeg en større tendens til også og hive "hverdagsting" med i kurven.
Lige nu render jeg og leder efter et lændedækken med procenter på - men hvis jeg så samtidig køber andre ting, der ikke er på tilbud, så får butikken stadig noget ud af mit indkøb, selvom jeg har valgt en vare med høje procenter.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 30
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 30
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
det vil jeg kalde "crazy" altså noget at køre efter
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Hvis tilbudet ikke passer en, så kan man jo bare lade være med at købe, og så spare man faktisk endnu mere
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Blogindlægget omkring udsalg pisser mig lidt af, fordi at det ikke lever op til de krav som jeg fik stillet, da jeg undersøgte det at blive blogger.
"Vi vil gerne have, at indholdet i HG-bloggen har form af gode tips, guides, faglig info og lignende fremfor en mere personlig blog.
Så hvis du har gode ideer til emner med fx træningstips, fremvisning på dyreskuer eller lignende kunne det godt være velegnet til bloggen."
"Vi har følgende retningslinier ift. blogindlæggene:
- Teksten i blogindlægget skal være unik, så vi bringer ikke tekst der tidligere er blevet publiceret på Facebook eller andetsteds online. Der må gerne citeres, hvis der anføres en kilde. Og der må selvfølgelig gerne linkes til indlægget fra Facebook eller andre medier, når det først er lagt op på HesteGalleri.dk.
- Billeder/fotos i indlæg skal være ejet af bloggeren. Hvis der skal bruges andre billeder, skal der anføres en kilde under billedet.
- Indlæg skal være minimum ca. 500 ord lange og emner skal være hesterelaterede og formidle viden om heste eller ridning.
- Minimum et enkelt indlæg om måneden, men meget gerne flere.
- HesteGalleri har rettighederne til indholdet der publiceres på sitet. "
Det der primært gjorde at jeg ikke ønskede at blive blogger var, at jeg ønskede 1 måned efter at lægge min tekst på min hjemmeside, hvilket ikke er tilladt.
sep 2007
Selvfølgelig kan man bare hoppe videre - det gør jeg også let og elegant.
De har 3-4 ting med 50% på - resten er fesent tilbud, det vil jeg ikke kalde crazy sale og have få ting.
Men ja Dingle, de har selv ædt en omgang reklame for at få nogle penge - måske de mangler dem, men det er pænt dobbelt moralsk med de strikse ting for blogs og de så ikke selv overholder dem.
Blogsene virker i det hele taget mislykket, når der går så lang tid imellem der kommer noget op.
" Crazy sale " - blog indlæg