899 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Højde? Hvilken klasse passer Mister? Højde? Hvilken klasse passer Mister?

Jah, mig og min veninde skal til stævne i HURK som foregår d. 9-10 Juni..
Men så havde vi lige et spørgsmål til jer garvede HG'er ;P Hvilken springklasse ville passe til Mister? Hvor højt er det højeste spring i klassen? Hvor lavt er det mindste? Mister har prøvet at springe ca. (kun CA.. Ved det ikke helt..) 60 cm højt, lodret, med lidt "fyld" under, med rytter..Hvilken tror i han kunne springe i? Hvor høje er springene?
Her kommer pony-spring programmet:

Debutant metode.B0 Pony
LD metode B3 Pony
LC metode B4 Pony Kval. DBC
LC Hornum Derby met. B1 pony åben for alle
LB metode B4 Pony
U-LA metode B0 Pony
Jubilæums kl. LC met. B4 Pony
U-LA metode B0 Pony

Tror jeg har alle pony-spring-klasserne nu..
Vil i ikke lige se på dem og gøre følgende:
Skrive hvor højt det højeste spring er..
Skrive hvor mange spring der er (Hvis det er et bestemt antal?)..
Skrive hvor høj den er..
Skrive hvilken i tror passer til Mister..
Andet..?

<b>Pleas hjælp miig ?</b>

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højde? Hvilken klasse passer Mister?
  • #1   11. maj 2007 ¨Ld og lc met B1

LD er 50 og Lc 60

• #2   11. maj 2007 Hvad betyder de der" metode"?? Fx. Metode B3 ?

• #3   11. maj 2007 Nadi, det tsår i forum et eller andet sted..

Vil ogs sige du maks skal springe LD og LC

• #4   11. maj 2007 (link fjernet)

der står alle metoder

B1 er faktisk ikke godt for der blir det sat pop i omspringningen så tag met. b4 i Lc'em

• #5   11. maj 2007 Er ikke selv springrytter , men er der ikke forskel på højderne , alt efter om ens pony er kat.3 eller 1 . En LC for kat1 , er højere end for en kat.3, eller er det bare noget jeg har misforstået??

• #6   11. maj 2007 Debutant metode.B0 Pony
    Hvad er dette? En klasse hvor springene er små og man bare skal ride fejlfrit?

Jeg fatter altser ikke helt de der metoder.. (Jeg er ret fatsvag ;P) Nogen der gider forklare det sådan selv lille mig kan fatte det =D ?

• #7   11. maj 2007 jamen den går jo under 2er pony.
    så er de vel ca. du må ikke hænge det op på mig.
    le 50 max 60
    ld 60 max 70
    lc 70 max 80
    lb 80 max 90

og den med metode b1 er fordi den blir sat op efter første hovedrunde, og i omspring blir sat 10 cm op.
    fordi jeg skriver max på, er fordi det kun er nogle af springene der er det, ihvertfald hvis de følger reglerne. og det er det man skal gå ud fra. det var det ihvertfald for 1 år siden.
    men vil nok kun starte med Debutant metode.B0 fordi der skal i kun ride en hovedrunde, og hvis man er fejlfri så får man en roset. og der er ingenting under springene og ja det er bare for og få en go runde første gang.
    og hvis det nu går godt så meld til i en ld. men hvis den ikke rigtig har prøvet det før, så vær forsigtig.

• #8   11. maj 2007 Er der ikke nok nogen der gider tegne (evt. i paint/andet billede pogram) en springbane og så lave streger sådan fx. "hen over spring 1, 2, 3...osv.. og når man så er færdig, skal man ride ud af banen og vente på de andre også er færdige.. Det er en B1..."
    Det var bare lige et eksempel.. ^^ Er der ikke nok, pleas, nogen der gider hjælpe mig?

• #9   11. maj 2007 du skal ride ud af banen i en b1. men det vil jeg ikke anbefalde at ride hvis det er første gang for jer begge 2. så heller ta 2 af den helt små og få en go runde. det andet er bare træls hvis det ikke går godt. tror mig, første gang jeg sku starte i mit liv, red jeg den forkerte vej begge gange, og tro mig det var jeg træt af. men det var os kun den ene gang. hehe. men man skal lige lære at ride en banen før man begynder at springe dem, de sku jo gerne blive svære for hvergang den blir højder.

• #10   11. maj 2007 Nete G
    Springbane i paint: Fordi jeg er fatsvag ;P

Mister er en 2'er.. Han er ca. 131 eller 132 eller der omkring..

• #11   11. maj 2007 Nete G
    Ikke for noget og kig igen.. Havde glemt at rette det..

• #12   11. maj 2007 er det ikke 128 en 3er pony må max være eller er det 130?

• #13   11. maj 2007 det er ikke noget du skal være stolt over at han er en lille 2er. så heller få ham målt ned til en 3er, så får man meget mere ud af det, også kan man jo altid ride 2er, når man synes de andre er for små, hvis den ligger lige på grænsen til både det ene og den anden. bare et forslag.hende af min pony dengang var 142 og blev målt ned til 2er pony. og det var jo bedre end at sku ride 1er. og hun kunne altså os nem ride hesteklasser, hvilket jeg red på hende, op til en lc.

• #14   11. maj 2007 spørg din ridelærer.. hun/han ved nok bedst.. smiley

• #15   11. maj 2007 eftersom den kun har startet en holdridning før, så vil det være en god ide, kun at ride debutant og LD.

En metode B0, er en sløjfe springning, alle der rider fejlfri, får en roset.
    En metode B3, rider du hovedrunden, hvis du så er fejlfri, så skal du ride en omspringning, når du er kommet igennem mål for hovedrunden har du 45 sek. til at komme over start omspringning.

Der er aldrig et bestemt antal spring, det kan være alt imellem 6-12
    Det er svært at sige hvor højt debutant er, da det er helt op til den enkelte rideklub.
    Men for kat 2 pony er LD 50-60 cm, der vil være et par spring på 50 cm, f.eks det første vil være lavt, og nogle enkelte der er 60 cm, de fleste vil ligge på 55 cm.

• #16   11. maj 2007 Jeg syntes du skal starte:

Debutant metode.B0 Pony
    Dette er en sløjfespring, dvs. at hvis du er fejlfri får du en roset.

LD metode B3 Pony
    Dette er ca. 50 cm.
    Metode B3 betyder: Man rider en hovedspringning og er man fejlfri rider man en omspringning inden man har forladt banen, når man har passeret mål i hovedspringningen har man 45 sek. til at passere start i omspringningen.
    Altså hvis du er fejlfri i hovedrunde forstætter du til omspringningen..

• #17   11. maj 2007 Stald søgård *team natteravnene* .
    Der var du lige 1 min. hurtigere end mig smiley

• #18   11. maj 2007 Sabina K
    Det lyder som en god idé.. =D

• #19   11. maj 2007 Jeg håber du har styr på det nu =)

Du skal endelig skrive ved den mindste tvil.

Pøj pøj og lad os høre hvordan det går!

• #20   11. maj 2007 Hvordan får i alle en LD for kat 2 til at være 50 cm max???

_____ hest _____ kat1 ____ kat2 _____ kat3
    LD __ 80-90 ____ 60-70 ___ 50-60 ___ 40-50
    LC __ 90-100 ___ 70-80 ___ 60-70 ___ 50-60
    LB _ 100-110 ___ 80-90 ___ 70-80 ___ 60-70
    LA _ 110-120 ___ 90-100 __ 80-90 ___ 70-80

• #21   11. maj 2007 Det er fordi til klubstævner plejer de at have sat højden helt ned. (Bortset fra i THOR *SMiler*)

Men ja max. højden er 60.

Når man siger LD for 1"er (Fx.) er 60 er max.-højden altid 10 cm. højere.

• #22   11. maj 2007 Ved nogen stævner skriver de også højder på klasserne. Feks.

Klasse 1. Ld for ponyer: Henholdsvis 40, 50, 60 cm.

Klasse 2. Lc for ponyer. Henholdsvis:50, 60, 70 cm.

Det vil sige mindste højden altid siges/skrives.

Max. højden ligges altid til =)

• #23   11. maj 2007 Sabina K
    Hvis du ser klubber gøre det, skal du lige gøre dem opmærksomme på det må de IKKE!!!

Jeg har selv været stævne arrangør for IRK og skal nok også holde en terrænspringning næste månede, så kender reglerne, og hvis man oplyser en højde, SKAL det være max højden, så unge ryttere ikke melder til en klasse som de regner med at kunne ride, fordi de tror den er 10 cm lavere

• #24   11. maj 2007 Tusind tak for oplysningen =)

• #25   16. okt 2008 Sabina k

jrg rider på fyn for kat.2 og til de stævner jeg har redet har de satr det op til 60 cm. og 70. cm i omspring de sætter det ikke laver ned

Kommentér på:
Højde? Hvilken klasse passer Mister?

Annonce