778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Fra pony til hest hygge emne :) Fra pony til hest hygge emne :)

Hej Hvordan var det for jer at gå for pony til hest og hvor gammel var du da du gjorde det og hvor høj var din sidste pony ?

Jeg har selv lige taget et kæmpe spring over på hest. Jeg kommer fra en kat 3 pony er 12 år og er lige gået op på en hest som er 174 cm. Nej hvor syntes jeg den var stor i starten og nu ja nu er jeg ligeglad. Jeg syntes selv at konkurrencen blev hårdere nu hvor jeg kæmpede mod voksne men jeg havde selvfølgelig så sej en hest at til de første 5 stævner jeg red tog jeg lige plac og blev udklasset. Og har også prøvet at springe 1 Meter på ham det var lidt skræmmende men han er så sød så jeg stolede på ham

Hvad med jer ???

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra pony til hest hygge emne :)
  • #1   8. dec 2017 Jeg var lige fyldt 15 da jeg skiftede fra pony til hest. Jeg red godt nok på det tidspunkt på rideskole, men red altid den sammen pony - hver gang. Han blev så aflivet en lille måned efter min 15 års fødselsdag fordi han blev virkelig syg, og der valgte jeg at gå videre til hest med det samme.

Ponyen var 135, og hesten jeg gik videre til var omkring 165. Nu har jeg selv en hest på 157 smiley Og en pony på 98 cm, men han bliver altså ikke redet smiley

• #2   8. dec 2017 Jeg har altid redet og rider stadig både pony og hest, så der har aldrig været et skifte for mig

• #3   8. dec 2017 Jeg har kun gjort det den anden vej rundt smiley Lærte at ride på et oldenborgerstutteri de første to år og skiftede så til en alm. rideskole, hvor jeg red arabere. Har primært været ponyrytter siden, selvom jeg i dag er 33 år smiley

Sikke en fin hest, du har fået! Og sikke langbenet du er for en 12-årig smiley smiley

• #4   8. dec 2017 Jeg skiftede fra pony til hest som 14 årig. Jeg var desværre blevet ALT for lang til min part på daværende tidspunkt. Jeg fik herefter part på en DV på 165, som jeg var utrolig glad for i rigtig mange år. Da jeg kom hjem fra Australien var han desværre aflivet, så jeg overtog som part på en spansk hoppe på 155, som jeg endte med at falde pladask for, og derfor er hun nu min. smiley
    Hun måtte godt være en smule højere, men heldigvis er det ikke det der tæller, og jeg elsker hende så højt smiley

• #5   8. dec 2017 Jeg har aldrig haft et decideret skift - jeg hopper frem og tilbage mellem pony og hest - men med min højde, kan jeg også tillade mig det. Jeg er 156 cm, og 19 år gammel.

Min egen hest er 155 ligenu. Håber ikke hun tager alt for mange cm mere. smiley
    Den hest jeg rider til undervisning er 166.
    Min gamle part var 140.
    Min gamle pony var 137.
    Min søsters gamle hest jeg red var 154.
    På min efterskole red jeg primært ponyer.

Men fra at jeg gik fra min part på 140 over til min egen på 155, var jeg 17 år gammel. Havde jeg selv kunnet bestemme havde jeg fået en pony under 148, men det går nok, for jeg er glad for min hest.
    Jeg foretrækker faktisk at ride pony, hvilket er samme grund til at når der engang skal hingst på Hope, skal han ikke være højere end 155, da jeg ikke ønsker hest på størrelse 160+.
    Jeg kan sagtens ride hest, det er intet problem. Det kan dog godt blive uharmonisk at se på, specielt da jeg har korte ben. På den frederiksborger jeg rider til undervisning kan det endda gå, men jeg vil helst ikke højere op. smiley

• #6   8. dec 2017 Jeg gik fra total cool og dejlig afslappet Fjord-Araber vallak, som sprang alt man stillede for ham, og ikke frygtede noget. Han var på det tidspunkt lige fyldt 10, og var 145-147 høj.

Til en DV vallak der var bange for alt, også sig selv. Gik amok over det mindste og var frygtelig at have nogen steder fordi han altid panikkede. Han var dengang lige knap 8 år og 160 høj.

Ponyen havde jeg i 2½ år, dengang fortrød jeg enormt at jeg havde valgt hesten, men ham har jeg altså nu haft i 6½ år smiley jeg var 14 da jeg skiftede til hest. Måske jeg skulle have valgt noget andet den gang, men jeg er glad for mit valg i dag smiley

profilbillede
  • #7   8. dec 2017 Jeg er 50 og har ikke taget mig sammen til at skifte endnu smiley

profilbillede
  • #8   8. dec 2017 Tjah, jeg er 24 år og jeg rider stadig pony - også på konkurrencebanerne smiley

Jeg er ikke specielt stor, også har det bare været ponyer jeg har fået tilbudt at ride fast, så det har været som det har været, rider dog også hest i ny og næ, hvis andre har behov for at få dem luftet en tur, det gør mig intet smiley

• #9   8. dec 2017 Jeg gjorde det på en ret utraditionel måde, jeg byttede min sidste pony med et føl (hesten) da han kun var 11 måneder gammel, så springet fra pony til hest var flydende.
    Nuddie (Ponyen) var ikke mere end 128-130 cm.
    Santos (hesten) er i dag mellem 160-165 cm.
    Selv var jeg lige fyldt 16 år

Men da jeg fik Santos hjem var han ikke mere end en lille myr på 130 ca smiley så her var springet heller ikke svært at håndtere.
    Jeg har jo så været der hele vejen igennem og set ham vokse, og nået at vende mig til højden, inden han enlig nåede sin fulde højde smiley

I for lige et nyere billede af Santos med smiley

profilbillede
  • #10   8. dec 2017 jeg sprang fra en lille og smal welsh pony på 130, til en sporty oldenborg på 165..det var noget af en omvæltning men nu syntes jeg det er underlig at komme ned på ponyer. Det føles som om at jeg sidder "oven" på ponyen istedet for at sidde "sammen" med min hesti=-O smiley
    skal lige siges at jeg kun var 12 da jeg fik hestxD

• #12   9. dec 2017 Jeg har redet pony indtil jeg var 13, hvor jeg så skiftede til hest. men røg så ned på pony igen, og nu rider jeg en traver på 1.79:)

• #13   9. dec 2017 Jeg var vist 14, kom fra en kat 1 elevpony på 16-17, og op på en af de sværeste privatheste. Jeg havde virkelig svært ved at ride ham i starten, fordi han vær teknisk svær at ride, husker tydligt hvordan jeg tænkte at det aldrig kom til at gå godt. Red ham 1,5 år det de år hvor jeg lærte aller mest. smiley

• #14   9. dec 2017 Jeg red både ponyer og heste som barn, fik så 3 islændere i pony størrelser og de blev så skiftet ud med en haflinger i hestestørrelse da jeg var 24 og har ikke redet pony siden

• #15   9. dec 2017 Har stadig begge heste, men jeg har en lille pony på 130 og en på knap 160. Jeg var 18 (9 måneder siden), men det var en kæmpe omvæltning, da jeg næsten ikke har redet andre end Flower.
    Der har da også været en del komplikationer under vejs, men er så glad for begge hyppere. smiley
    Min lille kat. 2 pony som jeg starter konkurrencer med, dog kun små klasser (60-70) smiley

profilbillede
  • #16   9. dec 2017 Da jeg gik på rideskole startet jeg på etter ponyer og rykket så op på heste på 155-165Cm.
    Fik egen pony, en fjordhest på 145Cm som 15 årig, fik nr 2, en DV på 155Cm som blev aflivet året efter.
    I marts i år har jeg haft ponyen I 5 år og købte så en spinkel DV/Oldenborg lidt senere på måneden som er 165Cm smiley

Og har stadigvæk både pony og hest smiley

• #17   10. dec 2017 Jeg er nu ikke så. Høj vi fik bare givet en hest også besluttede vi bare at gå derop

• #18   10. dec 2017 Jeg har så aldrig nogensinde redet pony smiley

Mine forældre ville ikke lade mig ride som barn, så jeg har aldrig været på en rideskole.
    Først som 13 årig fik jeg lov til at passe heste på et oldenborgstutteri, så jeg har altid redet store heste smiley

Det må være spændende at skifte fra pony til hest smiley

Mvh Charlotte

• #19   10. dec 2017 Jeg var 14 da jeg skiftede fra pony - til hest.

Jeg var omkring 163 cm, 165 cm nu (jeg er 17 nu), og min pony før, var 147 cm. Min hest nu er 175.

Jeg syntes ikke det var så svært. Og jeg fik en masse undervisning i starten, til jeg havde godt styr på det. Så blev det 1 gang om ugen, istedet for 2.

• #20   10. dec 2017 Jeg er 42 og har i sommers skiftet fra pony (godt 140) til en hest på 150. Begge fjollere. Har nu stadig ponyen gående, men han er ikke længere primær hest, han har fået tildelt, deltids efterløn.

• #21   10. dec 2017 Tror jeg må have været 14-15 år da jeg skiftede fra pony til hest sådan rigtigt. Min part blev solgt, og på grund af min højde, så var det nok også snart tid til at skifte. På det tidspunkt skiftede jeg fra en godt og vel 148 cm pony til en rund og kraftig hest på 154 cm. Mit skift var altså ikke ligefrem stort. Fik så hest et par måneder efter skiftet, hvor jeg så kom op på en hest omkring 165 cm. Mit skift har derfor været meget stille og roligt, uden de helt store omvæltninger i højden

• #22   11. dec 2017 Vel jeg har altid redet begge dele, dog primært heste. Så det er ikke noget jeg kan sætte mig ind i skulle være så svært. smiley så derfor undrer jeg mig hver gang jeg ser/hører dette smiley

Mvh TT

• #23   13. dec 2017 Jeg gik fra pony på 141 til hest på 175. Der var jeg 17.
    Jeg beholdte dog ponyen, så jeg red stadig begge dele.

Så fik jeg mig en mindre hest på 165. Og nu er jeg endt ved en pony igen, som gerne skulle blive ca max mål. smiley

• #24   13. dec 2017 Købte min første egen hest, da jeg var 15 år gammel smiley En 4 års, jeg selv red til. Jeg har altid været mere til hest end til pony smiley

profilbillede
  • #25   13. dec 2017 Jeg er 16 år gammel, og jeg er ikke skiftet endnu. På trods af min højde (182 cm) kan jeg stadig ride min pony på maksmål uden problemer. Jeg skal dog nok have hest, den dag min kære pony ikke er her mere (om laaaaang tid forhåbentlig, han er kun 12 år gammel) smiley

Kommentér på:
Fra pony til hest hygge emne :)

Annonce