417 visninger
|
Oprettet:
Klør sig så der kommer hul? {{forumTopicSubject}}
Har nogen et godt råd? min lille Cirkeline er begyndt at klø sig, (det gør hun hvert forår) hun gør det i boksen, på en stolpe eller på krybben. det er på halsen og bringen - og hun bliver ved til håret er helt væk og der kan være hul sommetider.
Jeg smøre hende med lyseblå sårsalve, som er kløestillende eller kopattesalve, så går hun det heller ikke et par dage, men begynder så igen. Hun ser snart farlig ud.
Jeg syntes det er fortidlig at begynde og vaske eller evt. klippe hende.
Har nogen et godt råd.
feb 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 12
Klør Cirkeline sig kun om foråret eller holder det hele sommeren?? Det kunne godt lyde som noget sommereksem, som er en overfølelsesreaktion over for mitternes bid/spyt. Meeen mitter bor udenfor, så det skulle blive mindre når hun er inde...
Det kan måske også være en form for hø- eller støv-allergi - så må du til at vande høet, og stille hende på støvfri spåner.
Held og lykke!
Dorte
mar 2004
Følger: 85 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 19 Svar: 100
Det er ikke sommereksem, for så klør de sig både i man og hale og de gør hun ikke.
mar 2004
Følger: 85 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 19 Svar: 100
Og de der mitter, er det ikke først senere på sommeren, når det er rigtigt varmt, og efter hvad jeg har læst, er det først i hale og man de - der begynder at kløe.
tror heller ikke det er svamp, så ville det jo sikkert smitte til de andre heste.
men tak for rådene.
Klør sig så der kommer hul?