{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Risiko ved køb af hest med lang ryg
  • #1   7. nov 2017 Nej, jeg har ikke oplevet problemer - men nu har jeg også "kun" haft en hest med moderat lang ryg, ikke sådan gravhunde-lang smiley

Nu er der jo også forskel på, om ryggen "bare" er lidt længere end krydset, eller om den er rigtig meget lang. Er du i tvivl, så bør handelsundersøgelsen afsløre, om der kan gemme sig fremtidige problemer i eksteriøret.

• #2   7. nov 2017 Det kommer an på, hvor meget hesten skal bære, hvad den skal bruges til, samt hvilken type hest, vi taler om.
    Er det f.eks. en islænder med lang ryg, som skal bære en tung sadel og tung rytter og rides meget og hårdt, så vil det være en belastning for hesten.
    Er det en DV, som skal gå dressur med en lille rytter, så vil det være et problem for rytteren at kunne samle hesten, da det kræver meget af rytteren.
    Er det en rytter og hest, som passer sammen i størrelsen, men rytteren ikke formår at ride hesten korrekt, så der trænes rygmuskler, så kan det måske på sigt give hesten problemer.
    Der er mange faktorer, som spiller ind. Så kig kritisk på dig selv. Kender du dine svage sider? F.eks. har du tendens til at sidde skævt på hesten eller er svagere til den ene side? Eller hvor intensivt skal hesten trænes?
    Tal gerne med en dyrlæge/faglig dygtig person om det. Vis dem evt. hesten eller fotos af hesten. De burde kunne give dig et fyldestgørende svar.
    Håber du træffer den rigtige beslutning smiley

• #3   7. nov 2017 Hesten skal være familie hest hun er 148-150 i stg. Bred bygget og en sund og rask hest. Hun skal bruges til let dressur og skovtur. Jeg sidder desværre en smule skæv mod højre deraf også min bekymring

• #4   7. nov 2017 hmm.. sad faktisk også lige og tænkte på det samme. Jeg kender et stutteri, som har alvet i nogle år, og der har de også et tøl tilsalg som har en lang ryg. Men faderen af føllet har mange landsmesterskaber og diverse første premier i springning - mon denne lange ryg kan være en fordel her? Eller måske ikke. Men har selv siddet med samme tanke, jeg har ikke selv arbejdet med en hest endnu som har en lang ryg. Men jeg kunne forestille mig at det er lidt svære at for hesten at holde den rette form. Og at det kan være problematisk at finde en god sadel?

• #5   7. nov 2017
    Ham her var meget lang. Og det svære for ham var i dressuren og få bagdelen med. Kig fx på Isabell Werth hvor hun rider Warum Nicht - det er også en meget lang hest og det at få rumpen med et bare ikke helt lige til.

profilbillede
  • #6   8. jan 2018 Jeg har sprunget en meget langrygget dansk varmblodsd vallak. Desværre gjorde den lange ryg at Cavedini havde ekstremt svært ved a springe 1 meter i bane fejlfrit. Han pillede storset altid en bom eller 2 så snart vi satte det op til over en meter. Vi trænede og trænede men der var desværre ingenting at gøre.

I dressuren gik han tilgengældt helt fint, han var ikke særlig høj så han var let a ride frem og bagparten kom altid fint med. Vi red også i en isabel werth men skiftede så til en bates innova ( tror jeg..)

• #8   8. jan 2018 Går til kiropraktor så er ved at få rettet op på det:) men det er slemt så det tager lidt tid

• #9   8. jan 2018 Altså grunden til jeg rider skævt er jeg selv er blevet skæv i kroppen efter en grim fødsel. Men bliver rettet op på og så burde det ikke være et problem mere

• #10   8. jan 2018 Det denne hoppe der er tale om

profilbillede
  • #12   9. jan 2018 Lang ryg?

Tænker mere at den er lavstammet, og at derfor syner ryggen laaang.

Uden at have set hesten, synes jeg ikke at ryggen er bekymerende lang, og til det du vil bruge hesten til, tænker jeg ikke at det vil give problemer.

• #13   10. jan 2018 Stald Phoenix det har du ret i:) er du uddannet fys?

• #14   10. jan 2018 Hun er meget lang, billed snyder lidt. Er ikke den bedste til st tage billeder. Men det rigtig hun går meget på forparten

• #16   10. jan 2018 Ved ikke om det ses bedre her.

profilbillede
Kommentér på:
Risiko ved køb af hest med lang ryg

Annonce