{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Anja P
Anja P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Udgifter pr måned.? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg går kraftigt og overvejer at anskaffe os en lille shetlænder.

Men inden vi overhoved gør noget vil vi gerne regne på om vi overhoved har råd til at give sådan et lille pus alt det den fortjener og kræver ??

Så jeg er lidt nysgerrig på hvad man ca skal regne med af pris for forsikring, smed, tandlæge osv om måneden.?

Ved at opstaldningen kan svinge meget så den kommer ved siden af

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter pr måned.?
  • #1   28. sep 2017 Jeg har ikke forsikring på min (ansvarsforsikring som er lovpligtig er i min indbo)
    Jeg giver 300 for smed hver 3. Måned.
    300 for dyrlæge årligt
    2000 for tandlæge hver 2. År.
    20 kr for mad en gang i måneden.
    1500 for hø/halm en gang om året.

Alt i alt har jeg udgifter ud over opstaldning på ca 600 kr om måneden for hest smiley

Den eneste grund til det kan gøres så billigt er fordi min smed ikke har certifikat (og derved også forsikring) så han er meget billig.
    Min hest går uden sko.
    Og dyrlægen giver vaccine sammen med resten af hestene i stalden. Så der spare vi lidt pga mængden smiley

• #2   28. sep 2017 Huha, jeg har desværre ikke shetlænder, så kan nok ikke bidrage så meget. Tror heldigvis det er lidt billigere end med de store smiley

Hvad vil I have den forsikret med? Sygeforsikring, livsforsikring eller/og uanvendelighedsforsikring? smiley

Smed afhænger af, om den skal have sko på - der kan I nok sagtens finde en, der kan gå barfodet, og så er det nok blot 500-600 kr. hver 2-3 mdr afhængig af behov, hvis den ikke har problematiske "tæer".

Tandlæge er som udgp. 1-2 gange om året afhængig af hestens behov. Inkl. vaccine giver jeg vist ca. 1600 kr. pr. gang.

Held og lykke! smiley

• #3   28. sep 2017 Det skal dog siges shetlændere kan have tildens til ekstrem hurtig hov-vækst.
    Så nogen skal beskæres hver måned smiley

• #4   28. sep 2017 Hold da kegle, det var billigt Bettemus smiley Min den store koster ca. 5000 kr. pr. mdr uden dyrlæge og uforudsete omkostninger indregnet, (godt nok m. undervisning). Kan da være, han skal skiftes ud med en mindre model smiley smiley smiley smiley

• #5   28. sep 2017 Anna:
    Min søster har lige købt en PRE. Hun koster det samme. smiley

Min er dog islænderblanding.
    Min shetter er meget billigere. Ham har jeg gratis (han er kun helpart) det er godt nok nemt smiley

Jeg tror det handler om hvor og hvordan man har hest.
    Min går i løsdrift. Så grovfoder og halm er kun om vinteren.
    Og fodder får hun horselux som hun får 2 håndfulde af om dagen smiley

• #6   28. sep 2017 Du skal jo så ligge min opstaldning oven i prisen smiley

• Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    sep 2017

#7   28. sep 2017 Anna:
    Vi skal kun bruge den til hygge evt få trækture af de mindste..

Ved ikke så meget om hvad de forskellige forsikringer dækker

• #8   28. sep 2017 Anja:
    Hvis jeg var jer ville jeg fravælge forsikring.
    Du kan få en hest sygeforsikring (så får du nogle procent tilbage for dyrlægeregninger) og så kan du få livsforsikret din hest. Så får du penge tilbage hvis den dør af sygdom.
    Den sidste er uanvendelighedsforsikringen hvis hesten ikke længere kan bruges til tiltænkte formål. (Ofte ridning)

Livsforsikring kan ikke betale sig fordi de ingen værdi har når det kun er en shetlænder.

Uanvendelighed er også lidt ligegyldig da det så vidt jeg kan høre kun er en hyggepony.

Den sidste er sygeforsikringen. Det er nok den eneste jeg vil sige kan være noget værd. Dog ville jeg ikke vælge det. Da shetlændere tit er hårdføre og sjældent kommer til skade.
    Man kan dog ikke holde for sygdom og en gang kullik kan være en dyr omgang.
    Men jeg har ingen forsikring på min smiley

• Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    sep 2017

#9   28. sep 2017 Tak bettemus smiley

Hvad nu vis man så evt gerne ville havde et føl på den vis det er en hoppe.?
    Eller vis man eks gerne ville prøve at tage til hestedage i Roskilde med den

• #10   28. sep 2017 Jeg har to en hoppe på 3 år og hendes føl på 4 måneder.

Hoppen:
    Forsikring 800 kr i året.
    Smed har hun ikke haft endnu hos mig, hun slider dem meget selv. Men det ville koste mig omkring 250-300 kr pr gang. (2-3 gange om året)
    Foder: Hun får Equsana Balance- 15 kg koster 145kr og holdte i ca 3 måneder, inden hun fik føllet.
    Hø/halm: Betaler jeg ikke for.
    Ormekur: pr gang ca 50kr
    Vaccine: omkring 500-600kr pr gang.
    Opstaldning: 0kr.
    Tandtjek/uforudset dyrlæge har jeg ikke haft brug for endnu 7..9..13 men jeg ligger stadigvæk penge til side, hver måned smiley
    Udstyr: Det er meget forskelligt, men hun er vidst lidt forkælet.. nogen gange smiley

• #11   28. sep 2017 Anja:
    Forsikringerne skal du stadigvæk ikke have.
    Sygeforsikringen dækker kun dyrlæge hvis det er akut/sygdomsbetinget. Så scanninger osv. Koster det samme.
    Og du får intet for en shetlænder så jeg fraråder avl.
    Vi SVØMMER i shetlændere smiley

• Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    sep 2017

#12   28. sep 2017 Tak Mille smiley

Hvor er hun forsikret og hvilke forsikring har du til hende

• Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    sep 2017

#13   28. sep 2017 Bettemus vis det var fordi vi ville havde et føl var det med henblik på selv at beholde den smiley

Avl af alle arter er ikke noget man skal gøre bare for sjov efter min mening.

Enten gør man det for at avle efter gode afstamninger som kan komme langt ellers kun vis man selv kan beholde afkommet

• #14   28. sep 2017 Anja:
    Men pludselig ændre livet sig og så kan man ikke beholde dem længere. Så skal de gerne være salgsbare smiley

• Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    sep 2017

#15   28. sep 2017 Bettemus så sandt ??
    Nu var det heller ikke fordi det lige var planen men blot nysgerrig ??

• #16   28. sep 2017 Det ændre ikke på min anbefaling af ingen forsikring. Men det er jo kun jer selv der kan vide det smiley

I skal dog sikre at ansvarsforsikringen er i din indbo smiley

• #17   28. sep 2017 Har en Miniature gående der koster 40kr måneden i vitaminer og mineraler. Ca 100kr på strøelse. 400kr for smed hver 3 mnd. 350kr på wrap ad libitum okt-maj. 600kr på årlig vaccine. Hun er ikke forsikret.

Mvh TT

• #18   28. sep 2017 Anja P - Jeg kan lige skrive til dig i morgen. Vil lige ændre noget, fik regningen for vaccinen til mit føl i dag og det var kun 480kr og 37kr for ormekur til dem begge. Så det var jo en positiv overraskelse. Jeg skriver til dig i morgen smiley

• #19   29. sep 2017 Nåja.. Glemte Ca 600kr årlig ifb med ormeprøver/kure. (en udvidet og en almindelig) smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Udgifter pr måned.?

Annonce