1.594 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
Smed Østjylland Smed Østjylland
Søger en ny smed i Østjylland. Forslag?
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 42 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 226
jun 2006
Følger: 103 Følgere: 91 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 110
sep 2016
Følger: 37 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 14
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.375
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.774
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 154
dec 2008
jan 2013
dec 2008
Godt det er gået over
jan 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 29
jan 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 29
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.375
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 599
Hvis der på nogen måde kan trylles med hestens sundhed hvad angår smedearbejde, så er han manden der skal bruges. Han kan noget de andre ikke kan!
Så selv om han måske er dyrere end nogen af de andre, er pengene tjent mange gange hjem i den sidste ende i sparede dyrlægeregninger og bekymringer.
Varmeste anbefalinger herfra
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 43
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 781
Der imod kunne jeg aldrig få Erik Grove til at sko min hest - han er en god smed, men med en lunte SÅ kort, og vil absolut ikke have en smed der giver min hest en med filen....
jan 2013
Jeg er ikke meget for at udstille folk, men RayPawers var dem som var millimeter fra ikke, at have en ridehest mere, hvorefter jeg skiftede til Erik Grove. Min hest var skrækslagende for smede, da jeg fik ham - nu efter jeg har brugt Erik i halvandet år er han tryg ved smed og står nogle gange og småsover. Erik har aldrig gjort noget ved min hest - heller ikke da han var helt umulig og absolut ikke var enig i, at han skulle have ordnet sine hove.
nov 2007
Men vi har jo alle dårlige og gode oplevelser med alle smede, og sådan er det jo bare
sep 2011
Det er vel ikke meningen at smeden skal lære folks heste at stå ordentligt? Det har man selv et ansvar for at de kan, inden han kommer. Ellers må man affinde sig med at han gør det på den måde der virker her og nu. Så kan man ikke tillade sig at være sart.
Jeg har mange gange været i Eriks egen stald, og hans heste er rolige og tillidsfulde, så mon ikke du bare skal opdrage din hest selv?
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 43
nov 2007
Men den hest han skoede var ekstremt opdragen, dog havde han fået af vide den var noget utryg ved at have smed - generelt hurtige bevægelser. Så nytter det ikke noget at smeden vimser rundt om den som speedy gonzales, og så giver den en i siden med filen første gang den trækker benet til sig.
Er enig i at hesten skal være opdragen, men der er nu engang nogle heste der aldrig bliver vild med at få slået sko på, og når smeden bliver gjort opmærksom på at den er sådan og sådan, og man skal være lidt "rolig" omkring den, dur det jo ikke at være så grov.
Det skal nævnes at hesten ikke var til at sko efterfølgende den dag, i det den var kørt helt op efter det.
Så måske han bare ikke er god til så følsomme heste. Men igen; jeg mener bare han er for voldsom en type - hans arbejde er der imod ikke til at klage over
sep 2011
Jeg har kun oplevet at Erik tager det roligt når han ved at hesten ikke er helt tryg. Så mon ikke der har været et kommunikationsproblem i den sag du beskriver? Eriks egne heste er løbsheste, og de er da vist noget af det mest følsomme der findes. Alligevel er de rolige og tillidsfulde...
Jeg ved også at han kommer steder hvor han er den eneste smed der kan komme til hesten som ellers skal bedøves ved smed...
Uanset hvad, så må man selv vænne sin hest til at få løftet ben og at der bliver banket på hovene, ligesom når smeden er der.
Jeg kan stadig kun varmt anbefale Erik, og jeg vil nødig bruge en anden. Der er trods alt kommet et utal af forskellige smede i min stald og stalde jeg er kommet i, til andres heste, så jeg har skam set de fleste andres arbejde - og behandling af hestene når de ikke tror nogen kigger...
Derudover har jeg aldrig ventet forgæves på Erik i de 25 år jeg har brugt ham
jan 2013
Jeg er tilstede HVER gang min hest har smed - jeg ved min fyr er nervøsanlagt, jeg har derfor et ansvar for, at smeden kan gøre sit arbejde og jeg står og hygger med min hest og gør ham rolig. Jeg kunne aldrig finde på at bruge andre end Erik og nu står min hest og halvsover ved smed. Men jeg er der stadig, for det er mit ansvar.
Smed arbejde er et sindssygt voldsomt belastende arbejde - specielt hvis hesten ikke vil stå pænt, ligger alt vægten i det løftede ben (selvfølgelig giver det ikke noget ret til at slå, hvis de gør det) - men jeg tror man skal se det i et lidt større perspektiv. Hvis man ved man har en nervøs hest, så kan jeg slet ikke forstå hvorfor man ikke selv er der til, at støtte sin makker. Så synes jeg det er for nemt at give smeden skylden! Men jo, jeg tror da også min hest har haft en dårlig oplevelse med en smed engang siden han reagerer, som han gjorde. Men vi har arbejdet med det og selvom han er rolig nu, så er jeg der alligevel hver gang
Smed Østjylland