Hjælp til bid størrelse {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Håber virkelig der findes nogle der ude der kan hjælpe mig!
Jeg har prøvet lidt forskellige bid på min hest - og synes ikke rigtig jeg kan finde ud af om de passer eller ej??
Jeg vil gerne have et nyt HS bid til hende, men det er lidt svært når man ikke er sikker på størrelsen.
Hvad er jeres umiddelbare vurdering af disse bid - alle sammen i samme str. Og herefter forslag til hvilket HS bid jeg skal prøve. Mit nuværende er et HS dynamic muffebid ( som min gamle hoppe gik fantastisk med) men synes hun bliver lidt tung for til og virker en smule irriteret. Har prøvet at sætte det et hul ned, men så blev det for løst og hun var endnu mere irriteret!
Forslag og hjælp modtaget meget gerne ????
Håber i kan se billedet - første række er et bid, 2 række et andet Bid og 3 række et tredje bid??
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Bid skal sidde til som de gør på billedet, dvs. man skal ikke kunne trække noget af mundelen ud på den anden side.
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 122
apr 2008
Følger: 67 Følgere: 54 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 28
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Men ikke alle heste har det komfortabelt med dette. Og det er hesten man skal kigge på, og ikke alt hvad det nye moderne siger.. Jeg har en hest der ikke var komfortabel med et bid der sad helt indtil. Da jeg prøvede et "for stort bid" kom der ro på og jeg fik en glad hest så lure mig ikke om den gamle skole ikke var så dumme alligevel
Så rid din hest og mærk efter hvad hun fungerer bedst på
Mvh TT
Hjælp til bid størrelse