{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Ridelærer eller rideinstruktør {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive ridelærer eller rideinstruktør. Men er der overhovedet mulighed for at få arbejde bagefter eller er det umugligt?
Og jeg er ikke engang sikker på at jeg kan tage uddannelsen, for der stod at man vist skulle have deltaget i LA spring og LB i dressur eller så var det omvendt. Kan ikke helt huske det.
Men jeg har aldrig deltaget i stævner da jeg var en meget genert pige da jeg gik til ridning og vi havde til sidst ikke råd til det. Men jeg elskede det.
Er det nogen der ved noget eller kender nogen der er ridelærer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridelærer eller rideinstruktør
  • #1   8. aug 2017 Kig på DRF - der får du alt din Info smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   8. aug 2017 jeg tror mulighederne for job er lige 0, hvis man ikke har et godt CV, eller er en "kendt" person.
    Jeg tror det er en virkelig virkelig svær branche at komme ind i, med mindre at man i forvejen har et navn og et ry, fordi at der er så mange om jobbene.

• #3   8. aug 2017 Alle de lokale rideskoler jeg kender bruger ufaglærte undervisere på deltid og/eller frivillige - nogle undervisere rider ikke selv højere end LC niveau og en del er dårligt 16-18 år. Vil du noget indenfor ridesporten så er bedste bud berider eller dyrlæge - du kan også uddanne dig indenfor landbrug og måske derfra arbejde på stutteri

• #4   8. aug 2017 Da jeg var yngre underviste jeg på den lokale rideskole - jeg havde elevholdene fast 2 dage i ugen. Jeg havde på daværende tidspunkt ingen uddannelse, men gik på gymnasiet og red dressur på distriktsplan. I forbindelse med undervisningen på rideskolen fik jeg mulighed for at tage nogle trænerkurser ved DRF - og sidenhen er jeg blevet uddannet som lærer. Jeg har desuden været ansvarlig for ridemærke/ryttermærke undervisningen i rideklubben.
    Jeg tror, at min historie er et godt billede på, hvordan mange klubber håndterer elevundervisningen rundt om i landet. Min egen lille barndomsklub er idag vokset til en stor rideskole, hvor vi har to beridere ansat, hvor den ene er ansvarlig for al elevundervisning. I andre større klubber vil det typisk være berider-elever, som varetager elevskolen. For nylig ændrede man desuden i opbygningen af dyrepasser uddannelsen, så eleverne på hestemanager-linjen også uddannes til at kunne ride og undervise, hvilket selvfølgelig er med til at gøre dem egnede til fx at varetage jobs på en rideskole med elevhold.
    Min rigtig gode veninde er berider - og jeg ved igennem hende, at det er en hård branche, hvor jobbene ikke hænger på træerne, - men går man igennem nåleøjet, så får man jo en mulighed for at forene hobby og arbejdsliv, hvilket vel er en drøm for mange. Det er dog på ingen måde en dans på roser.
    Held og lykke hvis du vælger at starte op på uddannelsen smiley

• #5   10. aug 2017 Jeg har gennem DRF/DIF taget Træner 1 og 2 uddannelsen over weekend kurser. Med dem står man rigtig godt i forhold til et job som underviser.
    Jeg underviser 2 gange i ugen i en mindre Rideklub.

Så det kan være en mulighed i forhold til at have det som en bijob. Hvis du skal kunne leve af det så skal du højst sandsynligt gennem berider uddannelsen, eller være dygtig ud over det sædvanlige og have en Navn på den måde.

Mange klubber bruger "desværre efter min mening" undervisere helt uden nogen form for uddannelse så den vej vil der også være en mulighed for at komme i gang. Dog vil noget erfaring være en fordel i forhold til at søge.

Kommentér på:
Ridelærer eller rideinstruktør

Annonce