Værdi Værdi
Har den her dejlige hoppe som jeg godt kunne tænke mig at vide værdien af.. på nuværende tidspunkt er det ikke aktuelt med salg men kunne det sagtens blive..
Basis info :
Hoppe
170cm
DV
17år
2føl
kåret RDH
kåringskaraktere eralle på 7 og 8
Passet med smed, vaccination, ormekur og tandtjek
Fejler intet sund og rask hoppe..
Hun har tidligere gået la dressur som ung og har så stået stille i mange år hvor hun har fået 2 føl, og så blev hun startet op for 1,5år siden igen..
Hun kan sagtens gå Lb til stævner samt kan en del af La øvelserne også men rytter kan ikke sidde ned i trav så derfor er der kun startet Ld til stævner indtil videre hvilket hun også klare så godt at rytter ikke vil til dressur stævne før hun har lært at sidde ned for det er for nemt for hoppen..
Springer super fint, har sprunget 90 i bane, 1meter i enkelt allerede efter den kun havde sprunget 10gange i sit liv og 2 af gangene var til stævne hvor de sprang 60 og 70cm.
Har fra dygtig underviser fået afvide hun ville kunne nå rigtig langt inden for springningen med den rette rytter.
Kan rides på tur alene og sammen med andre, 100% trafiksikker.
Kan rides af børn i alle 3 gangarter, 2 piger på 9 og 12år rider hende i alle gangarter på åben mark samt springer små spring på hende.
Eneste "problem" med hende er at hun er en hoppe man skal lære at kende før man kan samle hende..
hvad kunne hun være værd ? stil gerne spørgsmål hvis der mangler info..
billeder af hende kan ses på hendes profil Hestegaardens Estella..
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
Så den ville ikke egne sig til den ambitiøse rytter, og heller ej til den nervøse.
Findes der røntgen?
Hesten er nok i starten taget ud af dressuren, fordi den ikke har kapacitet til at nå længere, er min erfaring ofte..
Jeg vil ikke gøre mig forhåbninger om at få mere en 20.000 kr. -Men man kunne sætte højere, også er der noget at slå af i prisen.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.592
Her er det nervøse ryttere der rider den, børn i alle aldre, og ja bar generelt alle typer ryttere.. børn og nervøse ryttere passer hun på, og de mere rutinerede udfordre hun på den helt rigtige måde, altså hun giver ikke ved døren men gider man rent faktisk ride så er hun fantastisk..
Røntgen ved jeg ikke men det ville der kunne tages..
Hesten er avlet med henblik på at stille den til ridekåring trække den ud og avle på den.. ikke fordi den ikke havde kapacitet eller nået andet simpelthen fordi det var planen.. er købt fra avler stortset.. og det var avl der var deres interesse ikke ridning..
Kan se mit sprog virker lidt agressivt i denne besked men er slet ikke meningen overhovedet, svare kun lige på det du skriver
mar 2013
Var selv ude og se på en del til de 30.000 kr. Og du for ikke meget kvalitet, til den pris
mar 2008
Hun er en sød og dejlig hest som mine niecer ligger og rider rundt på selv strigler trækker med ind og ud fra fold osv.. hun har været en rigtig kost en gang men den dag i dag er hun så nem og hun går direkte i trailer reagere ikke rigtig på nye steder.. og jeg er en ret nervøs rytter men alligevel rider jeg tur alene på hende, tager hende med til ting og har også sprunget lidt på hende
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
Den har heller ikke gået så mange stævner nu her, virker ikke som en lærehest, da den så vidt jeg kan læse ikke er redet så meget i dressuren heller - også idet ejer pt. kun rider letridning. Havde den været toptunet og holdt igang, ville det være lidt noget andet. En ældre hest må være sværere at få i form igen, uden den går i stykker, derfor ville jeg i hvert fald ikke kaste mig ud i en hest på 17, der ikke var redet så meget
Rigtig dejlig hest, men desværre ikke så meget værd pga. kapacitet, nuværende form og alder. Jeg ville i hvert fald ikke turde give mere - og ville nok desværre aldrig kigge heste i den alder
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Og det er altså ikke fordi jeg tror den stiller træskoene i morgen - jeg har selv en ældre hest gående, som jeg da regner med stadig har nogen år i sig. Men man når et tidspunkt, hvor man må drosle lidt ned for kravene. Det tidspunkt er nået for min (han er 20), din har måske et par år endnu uden "senior-ordning
Det korte af det lange - skulle hesten sælges nu, så skal annoncen ikke lyde på, hvad hesten har af kapacitet, men hvad den kan her og nu.
Og en hest på 17 år, der kun har været redet begrænset i sit liv, ville jeg ikke give mere end måske 10-12.000 for. Det er jo ikke en lærehest man køber (sådan en kan godt koste noget, selvom den er oppe i årene).
Hvis den havde en virkelig god kåring og super afkom, så kunne det også få prisen til at stige - men det skal altså være sådan ud over det sædvanlige, for ældre avlshopper med almindelige middelgode føl er der masser af.
nov 2007
Det er ikke ondt ment om hesten, den er sikkert super sød og en dejlig hest og vi holder jo alle af vore heste. Men med lidt objektive briller på, så har vi altså ikke guld gående på marken. Min gamle dreng ville formentligt heller ikke kunne bringe meget mere end 10-12.000 ind nu om stunder - og han er ellers både tilredet og tilkørt (har også gået DM i kørsel), har sprunget baner på 150 cm i sine unge dage, har gået lidt military og er nemt både at ride og køre. Men han er nu engang (næsten) 20 år og at han ENGANG har sprunget højt og ENGANG har gået DM betyder ikke at han I DAG er mange penge værd, når nu han er 20 år og på nuværende tidspunkt ikke er startklar i 140 cm eller til et landsstævne i kørsel.
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2131 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Og i den alder, for den race, så er det begrænset hvor langt den når med den rette træning, da den snart når et punkt hvor den skal til at skånes. Og alderen gør også at den nok ikke ved ny køber vil blive brugt til avl..
Så vil sige max 15.000,-
sep 2012
Følger: 41 Følgere: 33 Heste: 10 Emner: 37 Svar: 569
mar 2013
Jeg var personlig chokeret, troede godt nok det værste "skræmmel" var sorteret væk når man kom op på den anden side af 20.000 kr...
Jeg fandt kun gode heste der var unge og urutineret, eller ældre.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Hvis du vil have en god pris, så find en rytter, som kan ride på det niveau hoppen kunne før.
Hvis det kan genopfriskes på et par måneder tror jeg godt, at du kan få 25.000-30.000 for hende, hvis den er bundstabil på tur, både alene og med andre, let og ukompliceret i daglig håndtering mv.
Ja, hun er 17. Ja, hun kommer nok ikke højere op end LA og 100 cm i spring.
And so what?
Bundstabil på tur, god I daglig håndtering, LA i dressur og hyggespring er lige præcis hvad mange hobbyryttere søger.
Markedet er ved at flyde over af heste med "potentiale til mere" - men hvor at man ikke kan bruge dem til almindelig varieret hobby ridning, fordi de er kulrede på tur og tossede i daglig håndtering .
Og markedet er stort for folk, der har hest for at opnå noget hverdags glæde. Og det kan hun lyde til at være egnet til...
Hvis hun var 155 I stedet for 170 havde jeg da budt...
....
Hvis hun bare er sød og rar, men i ikke kan ride hende lidt op fra nuværende hyggeridning, så er der kun rendyrket hygge-ridning købere tilbage. Og de er vant til at kunne købe det de skal bruge for få tusinde...
mar 2008
Så min egen tanke var omkring de 15.000kr plus minus måske sætte hende lidt højere inkl. hendes udstyr og tage den derfra..
som planen er lige nu skal hun ikke sælges overhovedet, lige nu har vi planer om 2 gange ringridning og så skal hun ud og ride nogen springstævner her inden vinteren rammer.. jeg er begyndt at kunne sidde ned på hende i trav så måske en dressur stævne sniger sig ind os og så starter vi for alvor med stævnerne næste år..
som hun har det nu og forhåbenligt har det de næste mange år, ja så bliver niveauet kun hævet herfra.. og planen er bestemt ikke at hun skal skånes de næste 7år plus..
alle heste kan få skavanker og dårlig domme om de er 3 eller 20, og ja de gamle har mere tedens til det self. men lige som med de unge så håber og tror jeg på det bedste..
hun kommer aldrig op og gå mere end La i dressur med mig som rytter i hvert fald.. og springning bliver heller ikke mere end nået lb med hendes nuværende rytter..
nov 2007
Vi prøvede bl.a. en 5-års oldenborg der var både redet og kørt. Den var startklar i LC/LB dressur og ville med meget lidt arbejde være startklar i køreklasser også (primært konditionsarbejde). Den var sund og rask, let at håndtere både under rytter og for vogn, ingen problemer på stald. Den havde dog kun gået meget begrænset på tur. Den havde gang omkring middel, måske en lille smule over, men var tilgengæld super taktfast og med god balance. Den stod til 35.000 (og ville formentligt så kunne handles til omkring 30.000, måske en smule mere).
mar 2013
nov 2007
-den hest jeg nævner, har jeg i øvrigt set siden (vi købte den jo ikke), og den er fortsat sund og rask og bruges til kørsel
Tag et kig i markedet og se hvad heste lignende TS's er sat til. Jeg tror TS's egne forventninger omkring 15.000 er noget mere realistiske.
For at få 25-30.000 for en 17-årig hest, skal den altså have vist noget på stævnebanerne og kunne sælges som en god lærehest. Så har den til gengæld også værdi, for gode, velredne læreheste er der jo nærmest altid mangel på
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 751
mar 2008
Arg det var ikke meget for en sund og rask ridehest som kan rides af alle, kan tages med til stævner, springer super fint går lb på vej til la kan rides på tur alene og sammen med andre går lige i trailer og gennerelt nem..
Det ville jeg ALDRIG sælge hende til.. ikke engang til det bedste hjem i verden..
Hun er 17år ikke 25
nov 2007
mar 2008
Den kan øvelserne/programmet hjemme og på udebane, ville aldrig kunne dokumentere det ikke engang hvis jeg startede stævner da det kun er C stævner som skrives ind hos drf jo.. så det ville aldrig kunne dokumenteres
Men nu har jeg kigget rundt på nettet og heste som hende også dem der ikke er startet ligger fra 15 og op efter, dem der ligger under kan kun bruges til ture.. så hun ville aldrig blive solgt til mindre end 15.000kr medmindre hun er 25år gammel og kun kan gå og hygge eller for en skade eller sådan..
at sige en ridebar sund og rask hest kun kan koste 5000kr ja så den da dømt til at blive kaste bold har aldrig i mit liv set en hest der kunne lidt af det hele trods lidt højere alder koste så lidt, medmindre den har haft fejl, været traver, på den anden side 20år, pony eller sådan nogen ting..
5-7000kr ville være skambud som bar pokker, så ville jeg sku heller aflive hende må jeg ærligt indrømme end resikere nogen tænker hey billig hest den kan vi sælge til mere
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 751
Men jeg kunne nu heller aldrig selv finde på at købe en hest på 17 der kun er startet sparsomt.
nov 2007
Men du kan altså ikke skrive, at den går LB, når nu den kun er startet i LD. Hvad den har gået for adskillige år siden er ikke relevant for et salg nu, fordi den har haft en lang ridepause, og derfor ikke har været holdt i "LA-træning".
Det du har, er ikke en hest, der går LB eller LA - du har en hest, der går LD. Og idet den er 17 år, skal den næppe sælges på sine stævneresultater eller fremtidige muligheder. Den skal sælges på det den kan nu og her, og det lyder mere til at være en god allround hygge-hest (og sådan en er nu heller ikke at kimse af, men de koster nu engang ikke alverden).
Værdi